ساوجبلاغ ظرفیت های زیادی برای ایجاد اشتغال دارد
حوزه فضای مجازی و توسعه لحظه ای آن می تواند بخش بزرگی از اشتغال کشور را پوشش دهد. در این میان توسعه استارت تاپها بسیار ضروری است.
کد خبر: ۵۵۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 17 January 2018

به گزارش تابناک البرز، با توجه به اینکه اشتغال نیاز اصلی امروز در کشور است، حوزه فضای مجازی و توسعه لحظه ای آن می تواند بخش بزرگی از اشتغال کشور را پوشش دهد. در این میان توسعه استارت تاپها بسیار ضروری است و باید به یک بازار بزرگ تبدیل شود.


حمایت از فرصت های شغلی جدید در بستر فضای مجازی باید اولویت اول مدیران اجرایی و دولتی قرار داشته باشد که در این میان وزارت کار تعاون ، کار و رفاه اجتماعی وظیفه اصلی را بر عهده دارد.


معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این باره می گوید : ما باید در زمینه اشتغال رویکردمان به سمت فناوری باشد چرا که در سال های اخیر بسیاری از جوانان با استفاده از فکر های نو توانسته اند با ساخت یک اپلیکیشن علاوه بر میلیاردها ریال سرمایه در سطح وسیعی نیز ایجاد اشتغال کنند.


عیسی کلانتری می افزاید: بانک ها به جای کاغذ بازی به فکر توسعه کار و شغل باشند چرا که اغلب معرفی شوندگان به بانکها از نحوه برخورد ها ابراز نارضایتی دارند که باید این موضوع مهم در بعضی از بانکها اصلاح شود .


بر اساس این گزارش در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ ظرفیت های زیادی برای ایجاد اشتغال جوانان دارد.


طبق سرشماری سال 95 شهرستان ساوجبلاغ حدود 260 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 78 هزار و 438 نفر شاغل و 8575 نفر بیکار وجود دارد که نرخ بیکاری آن 9.9 درصد است .


به گفته فرماندار ساوجبلاغ، در شهرستان ساوجبلاغ یکهزار و 200 واحد تولیدی ، 67 معدن دارای مجوز ، 50 واحد صنعتی تولید مواد غذایی با برندملی و فرا ملی ، 123 هزار و 843 متر اراضی کشاورزی و 13 هزار و500 متر اراضی باغی ، 140 هکتار گلخانه وجود دارد که بیش از 56 درصد محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان ساوجبلاغ است.

ابوالقاسم پالیزدار در این باره می گوید: شهرستان ساوجبلاغ با وجود 81 روستا که 12 روستای آن نمونه گردشگری است دارای 171 تعاونی بوده که 105 تعاونی آن فعال و 16 هزار و 697 عضو دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار