دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: در حال حاضر ۸ هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع‌آوری و نگهداری می‌شود که در آینده نزدیک به ظرفیت نگهداری ۱۵ هزار معتاد متجاهر خواهیم رسید.
کد خبر: ۵۵۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 17 January 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی اسدی در حاشیه هشتیمن جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران که با حضور مقیمی استاندار تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان تهران بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 هزار معتاد متجاهر را نگهداری می‌کنیم، گفت: در آینده ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران به 15 هزار نفر خواهد رسید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به اینکه اکثر معتادان متجاهر در استان تهران، غیربومی هستند گفت: به همین دلیل نمی‌توان به صورت مشخص اعلام کرد که چه تعداد معتاد متجاهر در استان تهران وجود دارد، ولی هرآنچه که شناسایی شود جمع‌آوری خواهد شد.

اسدی افزود: بعضی از معتادان را به دلایل مختلف ازجمله کهولت سن و بیماری‌های خاص نمی‌توانیم نگهداری کنیم، بنابراین برای این افراد تدابیر خاصی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس در منطقه 9 تهران، مرکز فوریت‌های اجتماعی برای جمع‌آوری معتادان تشکیل شده است تا بتوانیم تمامی معتادان را جمع‌آوری و غربالگری بکنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به اینکه این مرکز از 8 بهمن آغاز به کار خواهد کرد، تصریح کرد: از 11 دستگاه مختلف که در جمع‌آوری معتادان متجاهر مسئولیت دارند، در این مرکز حضور خواهند داشت و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

اسدی یادآور شد: هرچه معتاد از سطح شهر جمع‌آوری شود در این ساختمان غربالگری و به دستگاه‌های مختلف ازجمله بهزیستی، شهرداری، پلیس و... تحویل داده خواهد شد و مانند یک سامانه ارجاع عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نهمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران نیز هفته آینده با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود.

 

 

منبع : ساعت 24 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار