رئیس‌جمهوری آمریکا با امضای لایحه‌ای که برنامه جاسوسی اینترنتی آژانس امنیت ملی یا همان برنامه جنجالی جاسوسی اطلاعات خارجی را مجددا احیا می‌کند، آن را به قانون تبدیل کرد. این شکستی برای حامیان حریم خصوصی دیجیتال به حساب می‌آید.
کد خبر: ۵۵۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 20 January 2018

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد این لایحه موسوم به "بخش ۷۰۲" از قانون جاسوسی اطلاعات خارجی که جمعه منقضی می‌شد، اکنون برای شش سال تمدید شد. او نوشت: اکنون لایحه ۷۰۲ را امضا کردم تا بار دیگر جمع‌آوری اطلاعات خارجی را مجاز کنم.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: این قانون مجددا به ایالات متحده آمریکا اجازه می‌دهد تا طبق بخش ۷۰۲ قانون جاسوسی اطلاعات خارجی، اطلاعات خارجی را از اهداف خارجی جمع‌آوری کنیم. این قانون همچنین به حامیان کشورمان اجازه می‌دهد تااطلاعات را به منظور جلوگیری از حملات تروریستی و جرایم سایبری به اشتراک بگذارند.

پس از افشاگری سال ۲۰۱۳ ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی، دولت آمریکا برای جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات تلفن و اطلاعات آنلاین شهروندان آمریکایی و خارجی شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت. در ۲۰۱۵ کنگره آمریکا به این برنامه جاسوسی جنجالی طبق بخش ۲۱۵ قانون میهن‌پرستی پایان داد. این قانون به آژانس امنیت ملی آمریکا اجازه می‌داد تا به صورت مخفیانه اطلاعات تماس‌های آمریکایی‌ها را جمع‌آوری کند.

طبق بخش ۷۰۲ دولت بدون حکم اهداف خارجی در خارج از آمریکا را هدف می‌گیرد اما ارتباطات آمریکایی‌ها حتی کسانی که در داخل ایالات متحده باشند، اگر که آنها طرف صحبت هدفی باشند که تحت نظر است، مورد شنود قرار می‌گیرد.

 

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار