مشکل اساسی باغداران تامین منابع آبی است
نماینده مردم شهریار در مجلس گفت: اعطای سهم حق آبه باغداران شهریار از رودخانه کرج راهکاری برای خروج کشاورزان از خشکسالی در اراضی کشاورزی است.
کد خبر: ۵۵۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 21 January 2018

به گزارش تابناک البرز، محمدمحمودی شاه نشین درباره مشکلات باغداران،گفت: مشکل اساسی باغداران تامین منابع آبی است و این در حالی است که خشکسالی‌ها ضررهای هنگفتی به کشاورزان وارد می‌کند.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نبود صنایع پایین دستی و بالا دستی از جمله صنایع کمپوت سازی و کنسرو سازی مانعی برای بهره وری بهینه و فرآوری محصولات کشاورزی است زیرا زمانی که کشاورزان نتوانند محصولات را فرآوری کنند، مجبور هستند بدون ایجاد ارزش افزوده تولیدات را روانه بازار مصرفی بکنند.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهمی که نباید در راستای توسعه صنعت کشاورزی مورد غفلت قرار بگیرد، این است که قوانین مرتبط با بیمه و کارگری کشاورزان بویژه در راستای کارگرانی که به طریق فصلی اقدام به چیدن تولید محصولات کشاورزی می کنند باید به نحوه ویژه در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم شهریار در مجلس با بیان اینکه فروش بهینه تولیدات کشاورزی در گرو توسعه کارخانجات کمپوت سازی است یادآورشد: اعطای سهم حقآبه باغداران شهریار از رودخانه کرج راهکاری برای خروج کشاورزان از خشکسالی در اراضی کشاورزی این حوزه انتخابیه است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یادآورشد: برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اقتصادی برکشاورزان و باغداران باید از شیوع آفات در اراضی کشاورزی جلوگیری کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار