استاندار البرز گفت : به رغم اینکه در کشور برای استان ایجاد 33 هزار شغل طی یکسال تعریف شده بود ولی این هدف طی 4 ماه محقق شد.
کد خبر: ۵۵۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 21 January 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی روز یکشنبه در آیین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان البرز در سال جاری که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، افزود: در تصمیم گیری های درون استانی بر آن شدیم تا این عدد را 45 هزار شغل تا پایان سال برسانیم.
وی دربخش دیگری از سخنانش دلایل موفقیت کشاورزان البرزی را در سطح کشور توجه آنان به بحث دانش بنیان بودن و استفاده از فرصت های فناوری ،علمی و تحقیقاتی استان دانست وگفت: خوشبختانه البرز در بخش کشاورزی پیشتاز است.
نجفی بیان داشت: از جمله دلایل دستیابی کشاورزان البرزی به دانش و فناوری روز، وجود مراکز تحقیقاتی دانشگاهی کشور دراستان است به طوریکه بیش از10 مرکز و موسسه بزرگ تحقیقاتی علمی کشوری در البرز و شهرستان کرج مستقر فعالیت دارند.
وی ادامه داد: موضوع اشتغال در استان البرز در سطح کشور دارای اهمیت فراوانی است به طوریکه در سفری که روز گذشته معاون اول رئیس جمهور به همراه 6 وزیر و معاون رئیس جمهور به البرز داشت تعدادی واحد صنعتی با اشتغالزایی بالا در استان به بهره برداری رسید.
وی گفت: تولیدات دارویی از موفقیت های دیگر البرز است که صادرات خوبی در منطقه و حتی دنیا داریم
و فعالیت یکی از این واحدها 587 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور داشته است.
نجفی با بیان اینکه این روزها سنجش ها روی اشتغال بیشتر است، اظهار داشت: به رغم اینکه در بحث ملی و استانی ، البرز عملکرد خوبی دارد اما متناسب با نیاز منطقه پائین است.
نجفی ،محدود بودن اراضی کشاورزی و منابع آبی را از علل پائین بودن اشتغال در بخش کشاورزی البرز دانست و گفت: موضوع آب یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات محدودیت زیادی ایجاد می کند .
وی ادامه داد: برهمین اساس طبق برنامه های وزارت جهاد کشاورزی ، نگاه ها به توسعه کشت گلخانه ای معطوف شده است.
در مشکلات کشاورزی تعارفی با هیچ مسئولی نداریم
استاندار البرز در ادامه به اشاره به اینکه باید مسایل و مشکلات بخش کشاورزی در استان مرتفع شود، افزود: مدیر و مسئولی که بخواهد تعللی در حل مشکل تولید کننده به خصوص کشاورزان داشته باشد، تعارف نداریم.
وی با بیان اینکه مشکلات استان البرز به دلیل حساسیت در منابع اصلی است، اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال در استان باید از ظرفیت های دیگری همچون فضای مجازی استفاده کرده و این فرصت ها باید در خدمت بخش اشتغال کشور باشد.
نجفی تاکید کرد: باید به جوانان اعتماد کنیم تا جوان احساس کند به روستا و باغ و کشت های گلخانه ای برگردد .
وی افزود: توجه به کشاورزان و جوانان روستایی موجب می شود تا مشکل حاشیه نشینی به حداقل برسد کمااینکه اکنون 900 هزار نفر حاشیه نشین در استان به خصوص در کرج و فردیس داریم.
وی با بیان اینکه فرصت ها یی برای جوانان باید فراهم شود، گفت: دردصد هستیم در بحث آبیاری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و حمایت از ایجاد پایانه های صادراتی اقدامات مناسبی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: البرز هنوز در بحث پایانه های صادراتی موفق نشده و فرصت فرودگاه پیام که به مسافری هم می خواهیم تبدیل شود باید در اختیار بخش کشاورزی قرارگیرد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار