رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تهران کمترین آسیب را با وجود سدهای اطراف از خشکسالی می بیند و کلانشهرهای دیگر مانند اصفهان با وجود آب کم سد زاینده رود دچار خشکسالی خواهند شد.
کد خبر: ۵۵۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 21 January 2018

به گزارش تابناک : عیسی کلانتری همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران که صبح امروز با حضور محمد حسین مقیمی - استاندار تهران - و سایر اعضاء به دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در استانداری تهران تشکیل شد، با اشاره به اینکه وارونگی هوا و کمبود بارش در فصل پاییز و زمستان باعث تشدید آلودگی هوا و بروز خشکسالی برای آینده می‌شود،اظهارکرد: امسال از پاییز دچار کمبود بارش شدیم و در آینده شاهد خشکسالی خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تهران کمترین آسیب را با وجود سدهای اطراف در خشکسالی خواهد داشت و کلانشهرهای دیگر مانند اصفهان با وجود آب کم سد زاینده رود دچار خشکسالی خواهند شد، تصریح کرد:علت بروز ریزگردها در استان خوزستان و استانهای اطراف عدم تخصیص حق‌آبه‌های محیط زیستی است و منشاء ریزگردها در این فصل صد درصد داخلی است و باید با تامین حق‌آبه این مشکل را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه در فصل سرما سه درصد از آلودگی هوا مربوط به خودروهای سواری و ۱۱ درصد موتور سیکلت است، اظهارکرد: ۶۷ درصد این آلودگی مربوط به کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده است و در حال حاضر از سوی استانداری تهران از تردد کامیون های فرسوده در سطح شهر جلوگیری می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه مشکل آلودگی هوا امسال تنها مربوط به تهران نیست و ۵ کلانشهر دیگر هم با این مشکل مواجه هستند، گفت: برای بهبود وضع هوا در کلانشهرها باید به مدیریت و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، ساماندهی ساخت و سازها و اصلاح کیفیت سوخت به ویژه گازوئیل توجه شود البته اینکه دولت در صدد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است اما در این بخش امکانات دولت محدود و نیاز به همکاری شهرداری و بخش خصوصی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه کارخانه‌ها در استان تهران ۱۹ تا ۲۰ درصد در آلودگی هوا سهم دارند،اظهارکرد: با اجرای قانون هوای پاک از تولید خودروهای غیراستاندارد جلوگیری می‌شود.

کلانتری در پایان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل ما در حال حاضر کمبود آب است، گفت: هر کشوری در دنیا فقط مجاز به استفاده از ۴۰ درصد آب تجدید پذیر است اما ایران از این منبع ۱۱۰ درصد برداشت می‌کند، زیستگاه‌ها با کمبود آب مواجه هستند و حفظ این ۱۷ میلیون هکتار کار سختی است چراکه منابع ژنتیکی باید برای نسل آینده حفظ شود.

 

 

منبع : خبرآنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار