معاون شهردار قم خبر داد؛
معاون شهردار قم با بیان اینکه در مجموع ۳ هزار نفر ساعت کارکرد برای تدوین بودجه ۹۷ صرف شده است، اظهار داشت: بخش حمل و نقل از اولویت‌های نخست شهرداری قم است.
کد خبر: ۵۵۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 23 January 2018

به گزارش تابناک قم، محسن رنجبر در بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که شامگاه دوشنبه به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۲۶ هزار میلیاردی شهرداری در سال ۹۷ به صحن علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: به منظور ارائه به موقع این لایحه به شورای اسلامی شهر قم، مجموعه شهرداری تلاش شبانه روزی داشت و خوشبختانه این لایحه به موقع به شورای اسلامی تقدیم شد.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری قم به صورت راهبردی عملیاتی شکل گرفته است، افزود: در این بودجه ویژگی‌ها و مختصات شهر قم با مناطق ۸ گانه کاملاً بررسی و در نظر گرفته شده است و بنابراین باید به مقتضیات این بودجه توجه شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به ناقص بودن آمار و اطلاعات مختلف در بخش‌های گوناگون شهر قم خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۷ شهرداری قم به دلیل کامل نبودن آمار و اطلاعات به‌صورت راهبردی عملیاتی تدوین‌شده است البته سناریوهای درآمدی هم با روش‌های علمی بررسی شده است تا توازنی از این منظر نیز در شهر قم ایجاد شود.

تفرجگاه‌های شهری باید ۳۴۰ هزار متر افزایش یابد

وی با بیان اینکه بر اساس بودجه سال ۹۷، شهرداری باید تفرجگاه‌های شهری را ۳۴۰ هزار متر توسعه دهد تصریح کرد: در بودجه سال ۹۷، توسعه فضای سبز، حمل و نقل عمومی، شهرسازی و دیگر الزامات شهری پیش‌بینی شده است و در مجموع ۱۱۵ طرح پیشنهادی، نیازمند بودجه‌ای بالغ‌بر ۱۵۹۰ میلیارد تومان است که امیدواریم این ۱۱۵ طرح به‌صورت کامل و دقیق تحقق پیدا کند و اجرایی شود.

رنجبر افزود: سیاست‌گذاری و کمیت‌گذاری طرح‌های راهبردی مورد تأکید شورای شهر یکی از موارد مهمی بود که در این لایحه در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم اظهار کرد: تمام پروژه‌های پیش‌بینی شده در بودجه سال ۹۷، پیوست دارد تا اعضای شورا بتوانند بررسی کامل و دقیق داشته باشند و همچنین این بودجه به‌گونه‌ای تنظیم شده است که ضمن توجه به تمام ابعاد زندگی شهری و زندگی معنوی شهروندان در تمام مناطق شهرداری شاهد افزایش تلاش و فعالیت در جهت پیشرفت این شهر مقدس باشیم.

بخش حمل و نقل از اولویت‌های نخست شهرداری قم است

وی با بیان اینکه در مجموع ۳ هزار نفر ساعت کارکرد برای تدوین بودجه ۹۷ صرف شده است عنوان کرد: بخش حمل و نقل از اولویت‌های نخست شهرداری قم است و با جلسات کارشناسی که برگزار شد در نهایت مقرر شد که ۳۵ درصد از بودجه عمرانی به روان‌سازی ترافیک و ۱۳ درصد به محیط زیست پایدار و با کیفیت اختصاص یافت.


رنجبر با تأکید بر اینکه حرکت بودجه‌های شهرداری قم به سمت طرح‌های عمرانی ضرورت دارد ادامه داد: بودجه جاری شهرداری قم در سال ۹۷، حدود ۸ و نیم درصد رشد داشته است که این رشد سبب ذخیره حجم بالایی از بودجه شهرداری برای طرح‌های عمرانی شده است.

رنجبر در پایان گفت: در مجموع ۵ سناریوی درآمدی برای روش عملیاتی درآمد شهرداری قم در زمینه جبران کسری‌های شهرداری مورد بررسی قرارگرفته که روش‌های کارشناسی اساس این سناریوسازی‌ها بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار