80 درصد صادرات از زعفران است
سالانه 400 میلیون دلار گیاهان دارویی از کشور به خارج صادر می شود که 80 درصد آن زعفران است و به گفته کارشناسان بازار گیاهان دارویی برای ایران می تواند 3 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.
کد خبر: ۵۵۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 23 January 2018

به گزارش تابناک البرز، معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت که 400 میلیون دلار گیاهان دارویی از کشور به خارج صادر می شود که 80 درصد آن زعفران است.

اسکندر زند افزود: کشور ایران از نظر گیاهان دارویی ظرفیت های بسیار بالایی دارد و آموزش در این حوزه می تواند آنها را اثر بخش تر کند.


وی ادامه داد: طرح آموزش جامع تولید گیاهان دارویی مورد توجه معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفت تا از این طریق بتوانیم آموزش بهره برداران را در حوزه گیاهان دارویی با کیفیت بهتری از سال آینده آغاز کنیم.


زند گفت: یک سال است که در وزارت جهاد کشاورزی موضوع گیاهان دارویی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح کرده ایم و تمام انرژی و تلاش خود را در حوزه تحقیقات، آموزش و ترویج آن به کار می بریم.


وی اظهار داشت: با هدف گذاری درست، بازاری بالای سه میلیارد دلار در کوتاه مدت می توانیم برای کشور انتظار داشته باشیم.


معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) از نزدیک شاهد تحقق یک دانشگاه علمی تا مزرعه است که در تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین کمک می کند.


رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از مشکلات آموزش عالی در دنیا و ایران تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین است که البته نمونه هایی در این مرکز تربیت و شغل ایجاد می کنند.


زند افزود: وزارت جهاد کشاورزی این آمادگی را دارد تا همه مراکز آموزشی جهاد کشاورزی را که عمدتا مشغول آموزش کاردان ها و کشاورزان می شوند، به سمت کارآفرینی هدایت کند.


وی اظهار داشت: هدف اصلی در این مراکز آموزش بهره برداران است که حدود 100 نفر از بهره برداران دوره آموزش گلخانه را می گذرانند. طرح آموزش جامع حوزه گیاهان دارویی نیز یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی و اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار