درآمد یک کشور صنعتی از مالیات صنایع در دنیا 15 درصد، اما در ایران 64.5 درصد است
عزیز اکبریان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص اجرای قانون بودجه 96 افزود: درآمد یک کشور صنعتی در دنیا 15 درصد مالیات از صنایع است اما در ایران این میزان به 64.5 درصد می‌رسد.
کد خبر: ۵۵۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 23 January 2018

به گزارش تابناک البرز، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت استفاده از پتروشیمی طبق قانون برنامه ششم گفت: برای بهره برداری بیشتر از صنایع پتروشیمی ریالی بودجه تخصیص داده نشده است.


عزیز اکبریان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 3 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص اجرای قانون بودجه 96 افزود: درآمد یک کشور صنعتی در دنیا 15 درصد مالیات از صنایع است اما در ایران این میزان به 64.5 درصد می‌رسد.


نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در ادامه با بیان اینکه بر اساس قانون هدفمندی، درآمد از حوزه صنعت باید 14 هزار میلیارد تومان از 48 هزار میلیارد تومان باشد، تصریح کرد: در جداول این میزان هزار میلیارد تومان باید باشد که 21 میلیارد و 850 میلیون تومان تعیین شده است.


وی در ادامه با اشاره به وضع سازمان زمین‌شناسی اظهار داشت: این سازمان مسئولیت نقشه‌برداری را برعهده دارد و 5 میلیارد تومان بودجه به آن تخصیص داده شده بود که صرفاً 20 درصد آن تحقق یافته است و آنها ناگزیر از محل اجاره بالگردهای خود تأمین درآمد می‌کنند.


اکبریان در ادامه با اشاره به اهمیت شناسایی معادن برای آینده کشور، گفت: بودجه این حوزه 926 میلیارد تومان تعیین شده بود که می بایست 100 درصد پرداخت می‌شد اما تنها 626 میلیارد تومان معادل 45 درصد آن پرداخت شد.


این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به 961 شهرک صنعتی در کشور اضافه کرد: بودجه شهرک‌ها از 138 میلیارد تومان به 98 میلیارد تومان کاهش یافته که 60 میلیارد تومان آن نیز اوراق خزانه است و بودجه تملک دارایی‌ آنها هم صفر شده است.


وی در ادامه با اشاره به وضع وزارت ارتباطات در حوزه زیرساخت ارتباطی، هوافضا، ماهواره و دولت الکترونیک اظهار داشت: 5100 میلیارد تومان بودجه برای آنها اختصاص داده شده بود که 1100 میلیارد تومان آن پرداخت شده و برای شبکه ملی اطلاعات نیز تنها 17 درصد بودجه تخصیص یافته است.


اکبریان ادامه داد: 2 درصد بودجه تعیین شده برای توسعه مخابرات روستاها تخصیص یافت و بودجه صنایع دفاع نیز تنها 62 درصد پرداخت شده است.


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: در قانون برنامه آمده است که ظرفیت استفاده از این حوزه باید دو برابر اضافه شود، اما ریالی بودجه به آن تخصیص داده نشده، همچنین خوراک پتروشیمی تأمین نمی‌شود که باعث تعطیلی کارخانه‌ها شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار