با وجود افزایش تولید آب در خراسان رضوی پدیده خشکسالی همچنان تداوم دارد.
کد خبر: ۵۵۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 24 January 2018

به گزارش تابناک : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: امسال با وجود رشد چهار درصدی اشتراکهای آب در این استان نسبت به پارسال میزان تولید آب به میزان یک و 2 دهم درصد افزایش یافته است.

حسین اسماعیلیان افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه 142 میلیون و 250 هزار مترمکعب در خراسان رضوی آب تولید شد، میزان تولید آب در مدت مشابه پارسال 139میلیون و 359 هزار مترمکعب بود.

وی ادامه داد: 98 میلیون و 599 هزار مترمکعب آن به فروش رفته و بقیه جزو آب بدون درآمد نظیر انشعابهای غیرمجاز است .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:امسال 2 هزار و 161 فقره انشعاب غیرمجاز آب در سطح خراسان رضوی شناسایی و به مجاز تبدیل شد. این تعداد در مدت مشابه پارسال 461 فقره بود.
اسماعیلیان متوسط مصرف ماهانه آب هر مشترک را در در خراسان رضوی 13 مترمکعب در ماه اعلام کرد و گفت:این میزان درکشور بطور میانگین حدود 20 مترمکعب است.
وی با اشاره  به تداوم پدیده خشکسالی گفت: میزان بارش در خراسان رضوی ظرف 30 سال گذشته سیر نزولی داشته است. طی چهار ماه نخست امسال فقط 13 و نیم میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد. میزان بارندگی در خراسان رضوی 78 درصد نسبت به بلندمدت کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: باید شهروندان از طرق مختلف در جریان بحران آب گریبانگیر استان قرار گیرند تا با لحاظ مدیریت مصرف، بخشی از مشکل حل شود.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار