در این روزها کاهش قیمت سهام شرکت های شاخص ساز سبب شده نماگر اصلی بازار روند کاهشی را در پیش گیرد. بازاری که در هفته های گذشته توانسته بود به رهبری گروه‌های فلزی و نفتی تا مرز ۱۰۰ هزار واحدی رشد کند، امروز در همین گروه‌ها شاهد افت قیمت است.
کد خبر: ۵۶۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 03 February 2018
به گزارش تابناک : در حالی در هفته گذشته نماگر اصلی بورس از ورود به کانال ۱۰۰ هزار واحدی باز ماند که بورس تهران امروز شاهد تداوم کاهش قیمت سهم ها از لحظه باز شدن معاملات بود. امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۱۴ واحد افت کرد و به رقم ۹۷ هزار و ۷۱۸ رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز در این مدت ۲۳ واحد کاهش یافت و تا رقم ۱۷ هزار و ۴۴۸  پایین رفت.
 
در هفته های گذشته با افزایش قیمت نفت، رشد قیمت جهانی فلزات اساسی و افت ارزش پول ملی سهام بسیاری از شرکت ها با رشد قیمت مواجه شد؛ تعداد زیادی از شرکت ها که سودآوری شان به قیمت دلار بسته بود با افزایش ارزش دلار سود بیشتری شناسایی کردند و سهامداران و تحلیلگران بازار سهام اثر بنیادی این موضوع را در قیمت سهم ها مشاهده کردند.
 
از طرفی شاخص آزاد شناور  با افت ۵۰۷ واحدی همراه شد و به رقم ۱۰۴ هزار و ۸۷۹ رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۲۹۳ و ۸۹۰ واحد کاهش را شاهد بود.
 
فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب با ۱۱۲، ۸۰ و ۴۳ واحد تاثیر، بیشترین نقش کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه داشت. در طرف مقابل معدنی و صنعتی گل‌گهر، سرمایه‌گذاری و گروه مپنا به ترتیب با ۲۴، ۱۸ و ۱۷ واحد تاثیر سعی کردند شاخص کل را به سمت بالا هدایت کنند.
 
امروز در گروه فلزات اساسی شاهد کاهش قیمت سهم‌ها بودیم البته تعداد اندکی از سهم‌ها در این گروه با افزایش قیمت روبرو شدند. در این گروه ۹۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۴ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.
 
در گروه کانه‌های فلزی نیز قیمت سهام همه شرکت‌ها به جز توسعه معادن روی ایران کمتر از دو درصد نوسان قیمت داشت. در این گروه ۴۲ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان داد و ستد شد.
 
روند قیمت‌ها در گروه محصولات شیمیایی نیز عمدتا کاهشی بود. در این گروه ۳۷ میلیون سهم به ارزش ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دست به دست شد.
 
در اولین روز معاملات این هفته در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز شاهد کاهش قیمت‌های سهام بودیم. در گروه خودرو امروز ۱۱۰ میلیون سهم به ارزش ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دست به دست شد.
 
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۵۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات بورس تهران به عدد ۵۹ میلیون و ۳۰ نوبت رسید.
 
همچنین آیفکس با افت ۶.۶ واحدی همراه شد و به رقم ۱۰۸۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۲۸۶ میلیون تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به رقم ۲۱۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.
 
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار