رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: انتظار داریم که با گرم شدن هوا، شاهد بروز برخی بیماری‌ها باشیم، ممکن است، سالک در بین مردم مشاهده شود.
کد خبر: ۵۶۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 03 February 2018

به گزارش تابناک : محمدمهدی گویا افزود: زلزله با قدرت بالا باعث می‌شود که ساختمان‌ها تخریب شوند و آوارهای این ساختمان‌ها زیاد باشد و وجود آوارها موجب گسترش انفجاری سالک  می‌شود و اگر اقدامات انجام شده در جهت آواربرداری با سرعت بیشتری انجام شود، امید داریم که از بروز بیماری سالک پیشگیری شود.

او افزود: از نظر من به عنوان یک کارشناس، اتفاقاتی که تا کنون در مناطق زلزله‌زده رخ داده، باور کردنی نیست؛ چرا که با توجه به سرمای هوا و مشکلات مردم، انتظار داشتیم که بیماری‌های واگیر، بیماری‌های اسهالی، آنفلوآنزا و وبا در بین مردم این مناطق شایع شود اما خوشبختانه اینچنین نشد.

گویا گفت: عدم شیوع بیماری‌های مختلف در مناطق زلزله‌زده با برنامه ریزی‌های دقیق انجام شد و تمام راه‌های ابتلا به بیماری‌های واگیر را بستیم و انتظار آن بود که در این مناطق، سرمازدگی و آتش سوزی ناخواسته در چادرها رخ دهد، اما همه این مخاطرات، کنترل و پیشگیری شد و به مردم آموزش‌های لازم ارائه شد.

او ضمن تقدیر از مسئولان استان کرمانشاه به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دلیل ساماندهی آواربرداری ساختمانهای تخریب شده، گفت: هفته پیش به استان کرمانشاه سفر کردم و در جلسه استانداری عنوان می کردند که نیمی از کار آواربرداری تمام و به خارج از شهر منتقل شده و به احتمال فراوان تا پایان سال، بقیه آوارها جمع آوری می شود که می تواند موفقیت بسیار بزرگی برای پیشگیری از بیماری سالک باشد.

گویا تاکید کرد: باید به فکر جمع آوری زباله در مناطق زلزله‌زده باشیم زیرا زباله، کانونی برای رشد و تکثیر حشرات و به ویژه پشه و همچنین موش است. باید تکلیف فاضلاب این مناطق به سرعت مشخص شود و اقدامات جمع آوری زباله و فاضلاب در مناطق زلزله زده باید تشدید شود تا اتفاق خاصی رخ ندهد.

 

 

 

منبع : وبدا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار