رئیس‌جمهور آمریکا به کشورهای جهان هشدار داد در صورتی که افراد اخراج شده از ایالات متحده را نپذیرند، علیه این کشورها تحریم و قطع کمک‌های مالی اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 03 February 2018

به گزارش تابناک : در حالی که انتقادها از مواضع مهاجرتی دولت آمریکا و اخراج آنچه «مهاجران غیرقانونی» از این کشور خوانده شده ادامه دارد، دونالد ترامپ در دیدار با مدیران وزارت امنیت داخلی و اداره گمرک و حفاظت مرزی این کشور اظهاراتی جنجالی مطرح کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست به دیگر کشورهای جهان هشدار داده در صورتی که آمریکا برخی اتباع خارجی را اخراج کند و کشورهای مبدا این افراد را نپذیرند، با اعمال تحریم‌های واشنگتن مواجه خواهند شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ در نشست روز جمعه با مدیران اداره گمرک و حفاظت مرزی و مقامات ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا از مواضع دولتش علیه «مهاجران غیرقانونی» دفاع کرد.

او همچنین به دیگر کشورها هشدار داد: «اگر آنها (افراد اخراج شده از آمریکا) را نپذیرند، ما علیه آنها تحریم‌هایی اعمال خواهیم کرد و تعرفه‌هایی علیه آنها خواهیم گذاشت».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین این کشورها را به قطع کمک مالی ایالات متحده تهدید کرد.

تهدید ترامپ به اعمال تحریم و قطع کمک مالی آمریکا در حالی صورت گرفته که از زمان روی کار آمدن او به عنوان رئیس‌جمهور، واشنگتن بارها دیگر کشورها را به قطع کمک‌های مالی تهدید کرده است.

نمونه بارز این تهدیدها، هشدارهای آمریکا درباره قطع کمک مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین کشورهای مخالف با مواضع واشنگتن در قبال بیت‌المقدس بود.

30 آذرماه بود که علی رغم هشدارها و تهدیدهای آمریکا، طرح پیشنهادی در مجمع عمومی سازمان ملل درباره بیت‌المقدس با 128 رای موافق، 35 رای ممتنع و تنها 9 رای مخالف تصویب شد(جزئیات بیشتر).

تهدید به قطع کمک مالی تنها شامل موضوع فلسطین نشده و دولت ترامپ پاکستان را هم هدف خود قرار داده است.

اول دی ماه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اتهام‌زنی به پاکستان درباره مواضع این کشور در قبال تروریسم، از تعلیق کمک مالی واشنگتن به اسلام آباد خبر داد(جزئیات بیشتر).

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار