معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با معاملاتی کم‌حجم و متعادل مواجه بودند که از سرگیری بازارگردانی سهام در نمادهای پیشرو باعث شد، تا نماگرهای بورس سبزپوش شوند. شاخص کل بورس نیز با ۸۹ واحد رشد همراه شد.
کد خبر: ۵۶۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 04 February 2018

به گزارش تابناک : شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یک شنبه 15 بهمن ماه 96 با افزایش 89 واحدی روی رقم 97 هزار و 808 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 60 واحدی عدد 17 هزار و 509 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 82 واحدی به رقم 104 هزار و 961 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 93 واحدی به رقم 69 هزار و 249 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 33واحدی عدد 209 هزار و 471 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 2واحدی روی رقم یک هزار و 85 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی جم با 33،خدمات انفورماتیک با 30 واحد و پالایش نفت بندر عباس با 28 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 55 واحد، پتروشمیی مبین با 23واحد و تاپیکو با 22 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 168 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 718 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 57 هزار و 796 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، فرآوردهای غذایی و قند پیرانشهر، مواد ویژه لیا، قطعات اتومبیل ایران، قند حکمتان، اوراق اختیار خرید و فروش تبعی پتروشیمی جم، حق تقدم خرید سهام پخش البرز، کاشی ترک‌سرام، پتروشیمی جم، پخش البرز از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های صنعت روی زنگان، قند هکمتان، پتروشیمی جم، سرمایه گذاری صنعت و معدن، فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، پخش البرز و حق تقدم خرید سهام آن، مواد ویژه لیا، بانک کارآفرین، فراورده‌های نسوز پارس، سخت آژند، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، منهدسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن بازگشایی شدند.

امروز همچنین برای اولین بار اوراق اسناد خزانه اسلامی با تاریخ سررسید 10 دی‌ماه 97 در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه شد.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد،‌کمتر از 65 میلیون سهم گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه شد.

کمتر از 34 میلیون سهم گروه دارویی برکت نیز به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان شاهد معاملات انتقالی میان سهامداران عمده بود و همچنین 26.5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده جابجا شد.

20 میلیون سهم تاپیکو به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با معاملات کد به کد از سوی سهامدار عمده همراه بود و در پتروشیمی شیراز نیز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با معاملات انتقالی روبه‌رو شد.

براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی با معاملاتی متعادل و به نسبت کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود که با وجود نوسانی شدن بازار ارز، اما سهم‌های صادرات‌محور و ارز محور نتوانستند به بهبود حجم معاملات سهام با غلبه تقاضا بر عرضه سهام غلبه کنند.

براساس این گزارش، امروز گروه خودرویی‌ها هم‌زمان با فعال شدن بازگردان‌ها در نمادهای پیشروی این گروه شاهد اقبال خریداران سهام بود.

در گروه معدنی‌ها نیز گلگهر سیرجان به مدد حمایت بازارگردان خود توانست در محدوده صفر تابلو و با شیب مثبت به کار خود پایان دهد.

گروه پالایشی‌ها نیز همین وضعیت تکرار شد، به طوری که با تداوم جمع‌آوری سهام از سوی بازار گردان حقوقی در برابر عرضه‌های حقیقی، قیمت سهام در نمادهای پیشروی این گروه روی دامن نوسان مثبت قیمتی قرار گرفت.

بازار بی‌حال سهام در حالی به نوسان‌های کمتر از 10 درصدی در کلیت معاملات بازار سهام بسنده کرده است که هیجان ایجاد شده در بازار ارز و انتظار برای افزایش قیمت‌ها در روزهای پایانی سال باعث شده تا دوباره نوستالژی صف‌های طولانی ارز در سال 91 ایجاد شود.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار