کد خبر: ۵۶۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 04 February 2018

گمان نمیکنم اهل سفرهای بین المللی باشید و نام فرودگاه امام خمینی(ره) را نشنیده باشید. این فرودگاه در فاصله 30 کیلومتری شهر تهران و در بزرگراه تهران - قم قرار دارد. فرودگاه بین المللی امام خمینی با کد یاتا IKA در یک سایت 14 هزار هکتاری و درحوزه اداری شهرستان ری قرار گرفته است. در سال 1346 سازمان ایکائو پیشنهاد ساخت فرودگاه مجهز برای توان ترانزیتی ایران بین آسیا و اروپا مطرح کرد. در سال 1351 به تصویب دولت وقت رسید. در سال 1354 توسط شرکت امریکایی و ایرانی آغاز شد. قرار بود در سال 1983 ساخت آن تمام شود اما به علت تحولات انقلاب و جنگ تحمیلی ساخت آن متوقف شد و در سال 1374ساخت آن توسط یک شرکت فرانسوی و ایرانی دوباره از سرگرفته شد و فاز نخست آن به طور ناقص در اردیبهشت 1383 افتتاح شد. فرودگاه امام میزبان پروازهای خارجی است و هم اکنون روزانه 50 پرواز رفت و برگشت خارجی از 25 مقصد به وسیله شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام میشود. بیش از 40 شرکت هواپیمایی معتبر در این فرودگاه فعال هستند از جمله ایرلاین های معتبر خارجی می توان به ایر فرانس، هواپیمایی امارات، فلای دبی، لوفت هانزا، قطر ایرویز، تای ایرویز، ترکیش ایرلاینز اشاره کرد. همچنین ایرلاین های داخلی مثل ایران ایر، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی ماهان، کیش ایر، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی کاسپین نیز پروازهای منظمی در این فرودگاه دارند. تهران را به بیش از 40 کشور جهان متصل می سازند.

دریافت آخرین وضعیت اطلاعات پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه امام خمینی (ره) تهران

اما این روزها حال و هوای فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بعد از بارش سنگین برف خوب نیست. پروازها یکی پس دیگری کنسل میشوند یا اینکه با تاخیر مواجهه هستند این اتفاقات باعث شده که مسافران شرایط خوبی نداشته باشند و با مشکلات بسیاری روبرو شوند. شرایط جوی باعث شده رانندگان سودجو با استفاده از شرایط بد آب و هوا و نابسامان مبالغ بالایی (تا یک میلیون تومان) را به مسافران پیشنهاد کنند. مسافران سردرگم برای مشخص شدن وضعیت پرواز مجبور هستند ساعت ها در فرودگاه منتظر بمانند اما کسی پاسخگوی سوالات بسیار آنها نیست و آنها مجبور هستند برای اسکان در آنجا هزینه بسیاری برای خرید زیرانداز و خوراک پرداخت کنند.

سامانه هوشمند جاینت برای حل این مشکلات راه کارهای بسیار خوبی دارد که شما میتوانید در منزل و محیط کار فقط با کلیک بر روی بخش اطلاعات پرواز فرودگاه ها آن از شرایط پروازی آگاه شوید و نیازی نیست ساعت ها پشت خط فرودگاه بمانید یا اینکه برای مطلع شدن از وضعیت پرواز با پرداخت هزینه بالا به فرودگاه بروید. یکی دیگر از محاسن این سایت شرایط استرداد بلیط چارتری است که اگر شما از این سایت بلیط رزرو کرده باشید و آن پرواز کنسل شود جاینت وجه پرداختی شما را به شما برمیگرداند. با سایت جاینت بسیاری از دغدغه های سفر شما از بین خواهد رفت و شما با خیال راحتتر می توانید سفر کنید. با رفتن به این سامانه از اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی آگاهی پیدا نمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار