رییس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز با اشاره به این‌که قیمت آجیل چند هفته پیش 30 درصد افزایش یافته است، گفت : با توجه به افزایش قیمت آجیل بعید می‌دانم که قیمت آجیل در آستانه عید کاهش پیدا کند اما افزایش نیز نخواهد داشت.
کد خبر: ۵۶۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 04 February 2018

سیامک جعفری اظهار کرد: قیمت آجیل به دلیل سرمای فراوان و یا صادرات نسبت به سال گذشته، افزایش چشمگیر 25 تا 30 درصدی داشته است اما بعید می‌دانم که این قیمت‌ها در آستانه عید بازهم افزایش پیدا کنند.

وی افزود: قیمت پسته، مغز بادام و بادام هندی، گردو و... افزایش چشمگیری داشته‌اند و برخی از آن‌ها تا حدود 30 درصد نسبت به سال گذشته نیز افزایش پیدا کرده‌اند.

رییس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز تصریح کرد: مغز بادام و بادام هندی به لحاظ این‌که خارجی هستند و به کشور وارد می‌شوند، با توجه به افزایش قیمت دلار قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است اما قیمت برخی از محصولات مانند پسته که در درون کشور تولید می‌شود نیز افزایش چشمگیری داشته‌اند.

جعفری ادامه داد: برای مثال دو نوع مغز گردو -خارجی و ایرانی- داریم اما در حال حاضر قیمت مغز گردوی ایرانی از مغز گردوی خارجی نیز گران‌تر است.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت این محصولات، بعید می‌دانم که قیمت آجیل در آستانه عید کاهش پیدا کند اما افزایش نیز نخواهد داشت.

جعفری اظهار کرد: در حال حاضر پسته اکبری درجه یک کیلویی 80هزار تومان به فروش می‌رسد اما سال گذشته در همین زمان قیمت هر کیلوگرم آن حدود 55 تا 60هزار تومان بود. هر کیلوگرم گردوی مرغوب دو پر سفید در حال حاضر با قیمت 70 تا 75 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط 6مغز درجه یک 55 هزار تومان است در حالی که سال گذشته همین نوع آجیل، کیلویی حدود 40هزار تومان بود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آجیل ، شب عید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار