استاندار البرز گفت که در دولت تدبیر و امید، استان البرز توانست به رتبه یک رونق تولید در کشور برسد.
کد خبر: ۵۶۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 05 February 2018

به گزارش تابناک : محمد علی نجفی روز دوشنبه در آیین افتتاح فاز دوم پالایشگاه غلات زر با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در شهرستان ساوجبلاغ افزود: استفاده از طرح های دانش بنیان در بخش اقتصادی از موفقیت های چشمگیر دراین زمینه به شمار می رود.
وی ادامه داد: با رفع موانع تولید گام های اساسی در بهبود چرخه کیفی کشور برداشته شده و رتبه رونق تولید از 27 به یک رسیده است.
نجفی گفت: بالاترین تسهیلات در بخش های رفع موانع تولید داشتیم تا زمینه اشتغالزایی هرچه بیشتر را فراهم کنیم.
استاندار البرز اضافه کرد: تعهد اشتغال 33 هزار نفر داشتیم که امروز طی پنج ماه در سالجاری توانستیم این آمار را محقق کرده و تعهد را به 40 هزار و 500 نفر برسانیم.
وی اضافه کرد: امیدواریم تا سقف 50 هزار نفر نیز برسیم. وجود 10 مرکز تحقیقاتی مهم کشوری دراین استان ظرفیتی بی بدیل برای اشتغالزایی و توسعه علمی به شمارمی رود.
نجفی ادامه داد: ظرفیت های قابل توجهی درالبرز است که باید هرچه بیشتر آنها را مورد توجه قرار داد.
بهره برداری از دو طرح بزرگ صنعتی شامل تصفیه خانه مدرن صنعتی و طرح توسعه فاز دوم تولید فرکتوز در پالایشگاه غلات گروه صنعتی و پژوهشی زر از دیگر پروژه های افتتاحی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز در پنجمین روز از دهه فجر صورت گرفت.
کلنگ زنی احداث نیروگاه برق با سوخت بیوگاز و بیواتانول برای نخستین بار در کشور از دیگر برنامه های سفر یک روزه ستاری، کلانتری و شمخانی به استان البرز بود.
فاز نخست پالایشگاه غلات زر سال گذشته با حضور رییس جمهوری افتتاح شده بود.
پروژه های افتتاحی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با سرمایه گذاری 9 هزار و 500 میلیارد تومانی بخش خصوصی و در مدت 45 ماه اجرا شده و 2 هزار و 500 فرصت شغلی مستقیم نیز ایجاد کرده است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار