مدیرکل دادگستری استان یزد:
مدیر کل دادگستری استان یزد با اشاره به اهیمت کمک به زندانیان جرائم غیر عمد، گفت: بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در یزد پرداخت شد.
کد خبر: ۵۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 02 July 2015
به گزارش تابناک یزدمحمدرضا حبیبی در دهمین جشن گلریزان استان یزد، با تاکید بر اهمیت کمک به زندانیان غیر عمد، اظهار داشت: زندانیان جرایم غیر عمد مظلوم هستند چرا که به دلیل جرم مرتکب نشده مجازات می‌شود.

وی افزود: اگر نان‌آور خانواده حبس است و مجازات می‌شود، مجازاتی که خانواده وی متحمل می‌شوند، اگر بالاتر از مجازات فرد حبس شده نباشد، حتما پایین‌تر نیست.

مدیرکل دادگستری استان یزد بیان کرد: خانواده زندانیان گمنام هستند چرا که وقتی اقشار مددجو را بررسی کنیم، می‌بینیم که افراد و گروه‌های خیری در سطح شهرها و مناطق داوطلبانه به جهت کمک و دستگیری از آنها اقدام می‌کنند.

حبیبی افزود: خود افراد نیازمند هم مشکلی برای مراجعه به این مراکز برای دریافت کمک ندارند اما خانواده زندانی با توجه به ذهنیتی که در ارتباط با آنها وجود دارد، چنین اقدامی نمی‌توانند انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه حتی خانواده مجرمان جرائم عمد هم بدون ارتکاب جرم مجازات می‌شوند، گفت: در این ماه صیام که خوان رحمت الهی گسترده است و در آیات و روایات اشاره بسیاری به فضیلت آن شده، باید نیازمندان به ویژه این قشر آسیب‌پذیر را یاری کنیم.

مدیرکل دادگستری استان یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که در ارتباط با کمک به نیازمندان در آن تاکید شده، بیان کرد: طبق آیات قرآن کریم، نیکی و کار خوب تنها به عبادت منحصر نمی‌شود بلکه خوبی، نیکی، و بخشیدن مال علاوه بر اینکه به آن علاقه دارید از لازمه‌های ایمان و نیکی است.

حبیبی تصریح کرد: نمونه این جشن در دیگر شهرستان‌های استان یزد هم برگزار شده و می‌شود که تا به الان مورد استقبال بسیار خوب مردم این شهرستان‌ها قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از سال 83 تا به الان، 882 نفر با کمک‌های مردم در گلریزان‌های یزد از زندان آزاد شده‌اند که اگر آزاد نمی‌شدند و در زندان می‌ماندند، وضعیت بسیار بدی ایجاد می‌شد.

مدیر کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: این اقدام مردم در آزادسازی زندانیان، بار بسیار سنگینی را از دوش اداره کل زندان‌ها برداشته شد.

حبیبی با اشاره به اینکه قوه قضائیه به دنبال مجرم پروری نیست و کمک‌ها به زندانیان غیرعمد و آبرومند انجام می‌شود، افزود: سه شب پیش که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم، یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری، توجه به آزادسازی این زندانیان بود.

وی گفت: یکی از مصادیقی که سبب ورود افراد به زندان‌ها می‌شود، تصادف است که می‌توان با قدری دقت و رعایت قوانین، جلوی این موضوع را گرفت.

مدیرکل دادگستری استان یزد ادامه داد: بالغ بر 18 میلیارد تومان در این 10 سال برای آزادسازی زندانیان انجام شده و نزدیک به 2 میلیارد و 300 میلیون تومان هم رضایت حاصل شده است.

حبیبی گفت: الان هم جمعا 122 نفر در زندان‌های استان یزد به دلایل مالی غیرعمد بازداشت هستند که 35 نفر به دلیل تصادف و حوادث کارگاهی، 51 نفر بحث مالی و چک به غیر از کلاهبرداری  و 36 نفر هم به دلیل نفقه و مهریه بوده است.

وی بیان کرد: مبلغی که این افراد بدهکار هستند، حدود 13 میلیارد و 300 میلیون تومان است که قدری از این مبلغ به دلیل افزایش مبالغ است.

مدیرکل دادگستری استان یزد ادامه داد: حدود 1 میلیارد و 300 میلیون تومان از شاکیان رضایت گرفته شده و نزدیک به 12 میلیارد تومان نیاز هست که بتوانیم این افراد را از زندان آزاد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار