گفتگو با مدیر با سابقه ترین بیمه کهگیلویه
موردی که برای خیلی از مردم درست جا نیفتاده است در مورد بیمه عمر است و به گمان عامه مردم که بیمه عمر فقط مربوط به دوران پس از فوت است این چنین نیست و این باور غلطی است! من خودم شخصأ از آن به عنوان بیمه زندگی یاد میکنم چون مزایای آن مربوط به دوران زندگی است.
کد خبر: ۵۶۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 07 February 2018

به موجب قانون بیمه ایران، بیمه عبارت است از قراردادی که به موجب آن یک طرف (بیمه گر) تعهد می‌کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر (بیمه گذار) در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد. متعهد را بیمه گر، طرف تعهد را بیمه گذار و وجهی را که بیمه گذار به بیمه‌گر می‌پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود موضوع بیمه نامند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خانم الهی به عنوان مدیر یکی از شرکت های بیمه در شهرستان کهگیلویه در خصوص بیمه تحت مدیریت خود معتقد است : شرکت بیمه معلم تلاش دارد تا با بهره گیری مؤثر از سرمایه انسانی شایسته، در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی به عنوان یکی از ۵ شرکت برتر صنعت بیمه کشور با مدیریت مناسب ریسک و پوشش منصفانه خسارت، آرامش و امنیت خاطر را برای مشتریان و سودآوری مناسب را برای سهامداران به ارمغان می آورد.
خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت با مدیر مسئول بیمه معلم نمایندگی الهی در خصوص مزایا و پوشش های بیمه مصاحبه ای انجام داده است که در ادامه می آید؛

-- با سلام و عرض ادب خدمت شما لطفأ به طور کامل خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید؟ از چه سالی وارد این حرفه شدید؟

فروغ الهی کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی هستم، تنها نماینده استانی دارای گواهینامه صلاحیت حرفه ای بیمه معلم از انجمن حرفه ای صنعت بیمه با کسب امتیاز مطلوب و همچنین گواهینامه مدیریت فروش و بازاریابی از همایش بین المللی فرازان و نیز دارای چندین لوح تقدیر از همایش های کشوری صنعت بیمه هستم.
 بعد از اتمام تحصیلات مقطع لیسانس به اصرار پدر وارد این شغل شدم و خیلی به این شغل علاقمند هستم. از تیرماه ۸۸ پروانه فعالیت گرفتیم و بعنوان اولین نماینده بیمه در کل شهرستان شروع به فعالیت کردیم.

-- داشتن کارشناس خسارت در شهرستان چه مزیتی دارد؟

برای تمامی بیمه گذاران طرف قرارداد بیمه معلم در همین نمایندگی تشکیل پرونده می دهیم و با توجه به نوع و میزان خسارت طبق نظریه کارشناس مجرب همین نمایندگی در کمترین زمان ممکن مراحل پرداخت خسارت را به شخص بیمه گذار انجام می دهیم. البته از همان ابتدای تأسیس نمایندگی بیمه، کارشناس خسارت داشتیم.

-- طرف قرارداد کدام ادارات هستید؟

در ابتدای تأسیس نمایندگی تمام کارهای بیمه ای ادارات آموزش و پرورش هر سه شهرستان را انجام می دادیم اما در حال حاضر که هر کدام از شهرستان ها دارای نمایندگی بیمه معلم هستند در حال حاضر فقط طرف قرارداد آموزش و پرورش شهرستان هستیم و کلیه کارهای بیمه ای و پرداخت خسارت را برای قشر زحمتکش فرهنگیان در همین دفتر انجام می دهیم.

-- پوشش های بیمه ای بیمه معلم را برای مخاطبان توضیح دهید؟

در تمامی پوشش های بیمه ای فعالیت داریم که عبارتست از؛ پوشش اتومبیل اعم از ثالث و بدنه - بیمه اشخاص - بیمه عمر - بیمه باربری - بیمه مسئولیت - بیمه مهندسی و بیمه درمان. اینها عناوین پوشش های بیمه هستند و هر یک از این پوشش ها نیز دارای بندهای مختلفی هستند که نام بردن تک تک بندها در این مصاحبه نمی گنجد و نیاز به زمان بیشتری برای توضیح دارد.

-- آیا بیمه معلم فقط مختص به فرهنگیان است و یا نه شامل عموم مردم نیز می شود؟

روزانه مراجعه کنندگان زیادی داریم که چنین سؤالی را از ما می پرسند و گمان میکنند که بیمه معلم فقط مختص به قشر زحتمکش فرهنگیان است اما در واقع اینطور نیست. سال ۷۳ که شرکت مرکزی این بیمه راه اندازی شد به نام " شرکت صادرات و سرمایه" نامگذاری شد و با این اسم نیز شروع به فعالیت نمود و تمامی پوشش های بیمه ای را نیز انجام میدادند اما در تیرماه ۸۶ سهامداران اصلی تغییر کردند و وزارت آموزش و پرورش و شرکت کشتیرانی سهامداران اصلی آن شدند به همین دلیل تغییر نام داد و به "بیمـــه معـــلم" نامگذاری شد. این دلیل نامگذاری باعث نمیشود که فقط برای قشر فرهنگیان خدمات بیمه ای انجام دهیم. ما برای تمام عموم مردم فعالیت های بیمه ای را انجام می دهیم اما از آنجایی که سهام اصلی این شرکت به نام فرهنگیان است به همین خاطر پوشش های بیمه ای فرهنگیان را کمی با تخفیف انجام میدهیم. به عنوان مثال بیمه شخص ثالث را با ۲/۵ درصد تخفیف نسبت به سایر بیمه ها و طی ۸ قسط و بیمه بدنه را نیز با ۴۰ درصد تخفیف و طی ۸ قسط برای فرهنگیان انجام می دهیم  که این میزان در پایان هرماه از حقوق فرهنگیان کسر میشود.

-- خصوصیات مهم و بارز نمایندگی الهی نسبت به سایر نمایندگی های شهرستان چیست؟

 یکی از مهمترین مزیت های این نمایندگی این است چنانچه شخصی دارای سابقه بیمه در این نمایندگی باشد در هر کجای کشور که باشد به محض آنکه مدت زمان بیمه نامه اش به اتمام رسیده باشد بدون از مراجعه حضوری فقط با یک تلفن می تواند اقدام به صدور بیمه نامه جدید نماید. یکی از طرح های ویژه این نمایندگی، بیمه زندگی طرح "هـــستان" میباشد که برای خردسالان همراه با صدور کارت هدیه انجام میشود. ویژگی بارز دیگر این نمایندگی سیستم اطلاع رسانی بسیار قوی آن میباشد به طوری که یک هفته قبل از سررسید اقساط ماهانه برای بیمه گذار پیامک ارسال میشود و مراحل پرداخت و صدور بیمه نامه ها و میزان واریزی سود سپرده ها همه و همه بصورت سیستم پیامکی اطلاع رسانی میشود. تنها دفتر بیمه ای هستیم که صندوق عقب خودرو را تحت عنوان بیمه باربری تا سقف ۵۰۰ هزار تومان را فقط و فقط با ۵ هزار تومان بیمه می کنیم. نکته مهم دیگر اینست به دلیل سابقه بالا در امر بیمه و به لحاظ بالا بودن اطلاعات بیمه ای مدیران و پرسنل این نمایندگی شبانه روز جوابگوی قشر زیادی از مردم در زمینه ارائه اطلاعات دقیق تمامی موارد و پوشش های بیمه ای هستیم که چنین موردی علیرغم آنکه نیازمند صرف وقت و زمان زیادی است اما در نوع خود واقعأ کم نظیر است.

-- در مورد پوشش های بیمه ای برای مخاطبان کمی بیشتر توضیح دهید؟

یک موردی که برای خیلی از مردم درست جا نیفتاده است در مورد بیمه عمر است و به گمان عامه مردم که بیمه عمر فقط مربوط به دوران پس از فوت است این چنین نیست و این باور غلطی است! من خودم شخصأ از آن به عنوان بیمه زندگی یاد میکنم چون مزایای آن مربوط به دوران زندگی است. بیمه عمر در واقع نوعی پس انداز برای فرد بیمه شده است و بسته به مدت زمان آن میتواند از مزایای آن استفاده کند. بیمه زندگی خدمات و مزایای فراوانی دارد و شامل پوشش های متفاوتی از جمله؛ پوشش فوت، نقص عضو، از کار افتادگی و معاف از پرداخت مالیات می باشد
یکی از مزایای بیمه زندگی استفاده از اعطای تسهیلات وام است که خیلی از بیمه گذاران ما از آن استفاده می کنند. بیمه زندگی مدت زمان قرار داد آن حداقل از ۱۰ سال تا ۳۰ سال میباشد و از بدو تولد تا سن ۶۰ سالگی میتوان اقدام به استفاده از آن نمود. فرد بیمه گذار بسته به میزان قرار داد بیمه و میزان پولی که اندوخته میکند میتواند ۹۰ درصد آن را بدون ضامن وام بگیرد ضمن آنکه آن اندوخته در طی هر سال طبق یکسری از محاسبات سود میگیرد و این سود به حساب بیمه گذار واریز میشود. این بیمه دو نوع سود دارد یکی سود تضمینی که بیمه گذار مطابق میزان واریزی خود تعیین میکند و دیگری سود مشارکت در منافع میباشد که سالیانه برای بیمه گذار واریز میشود و میزان سود دهی برای تمامی افراد یکسان است. با افتخار این را اعلام میکنم تنها شرکتی بودیم که بالاترین میزان سود دهی بیمه عمر را در مقایسه با سایر شرکت های بیمه ای با پرداخت ۲۳/۳۰ درصد داشتیم و این میزان در سالهای گذشته نیز بالاترین میزان بوده است. بعد از اتمام قرارداد، شخص بیمه گذار میتواند اصل پول واریزی  به همراه سود پول خود را یکجا تحویل بگیرد و یا میتواند از یکماه بعد از اتمام قرار داد تا سن ۱۰۷ سالگی ماهیانه مستمری بگیرد و این چنین شرایطی در سایر موارد مشابه دیگر بیمه ها واقعأ بی نظیر است. ضمنأ مردم عزیز، همشهریان و بیمه گذاران عزیز توجه کنند که مهمترین سرمایه ما سابقه و اعتبار ماست و از بابت ورشکستگی یا موارد مشابه آن نگرانی زیادی نداشته باشند. ما به آنها این اطمینان را می دهیم به دلیل سهامداران پرقدرتی که بیمه معلم دارد از جمله آموزش و پرورش و کشتیرانی پس اطمینان داشته باشند که چنین اتفاقی هرگز رخ نمیدهد. همچنین ما خود را بیمه اتکایی می کنیم که اگر حتی یک درصد اتفاقی مشابه اینها بیافتد در آن صورت تمامی سرمایه ی بیمه گذار به صورت تمام و کمال توسط بیمه مرکزی پرداخت می شود.

-- در مورد پوشش بیمه آتش سوزی که موارد زیادی تاکنون در سطح شهرستان رخ داده است و اکثرأ نیز فاقد بیمه بوده اند کمی برای مخاطبان توضیح دهید؟

پکیج های کاملی برای بیمه آتش سوزی داریم که از جمله ی آنها یکی طرح اصناف است که شامل تمامی مغازه داران و صنوف میشود و شامل حریق، صاعقه، انفجار، زلزله، سیل، طوفان، زلزله و مسئولیت مالی در قبال همسایگان و هزینه پاکسازی میباشد که با حداکثر سقف ۲۴۴ میلیون تومان مبلغ حق بیمه حداکثر ۲۰۰ هزار تومان برای یک سال بیمه ای پرداخت می شود و در واقع این کمترین میزانی است که کلأ در مقایسه با سایر بیمه ها وجود دارد. دیگری هم شامل منازل فرهنگیان و اشخاص عادی میباشد که حداکثر با سقف ۱۵۰ میلیون تومان مبلغ حق بیمه حداکثر ۱۵۰ هزار تومان برای یک سال بیمه ای پرداخت می شود.

-- در مورد بیمه بدنه خودرو که در مقایسه با سایر پوشش های بیمه ای واقعأ کمتر مورد توجه قرار گرفته است لطف کنید کمی بیشتر برای مخاطبان توضیح دهید؟
عموم مردم در مورد بیمه شخص ثالث بیشتر توجه میکنند که چنانچه دچار سانحه تصادف شدند بتوانند از عهده ی مخارج آن بر بیآیند اما بیمه بدنه برای خود فرد بهتر است و با داشتن بیمه بدنه چه در هنگام تصادف و یا سانحه مقصر باشد چه مقصر نباشد شاید با یک ستون برخورد کرد میتوانید کلیه خسارات وارده به خودرو را با هزینه شرکت تعمیر و یا تعویض کند. البته نرخ بیمه ها متناسب با نوع قیمت خودرو کاملأ متفاوت است.

--برای تمامی پوشش های بیمه ای در شهرستان کارشناس دارید؟

بله، کار کارشناسی تمام پوشش های مختلف بیمه ای توسط کارشناس این نمایندگی در کمترین زمان ممکن در همین شهرستان انجام میشود.

-- به عنوان اولین دفتر نمایندگی و یکی از باسابقه ترین دفاتر بیمه در سطح شهرستان از مسئولان چه انتظاراتی دارید؟

از مسئولین و مدیران تمامی ادارات شهرستانی تقاضامندیم برای دعوت از کارکنان آنها جهت برگزاری سمینار و همایش های درون شهرستانی با محوریت معرفی پوشش های بیمه ای بیمه معلم با مسئولیت و اسپانسری نمایندگی خودمان تا جایی که میتوانند و امکانش فرهم است برای برگزاری این همایش ها با نمایندگی الهی همکاری نمایند و گرفتن چنین مجوزی را به مرکز استان محول نکنند.

-- صحبت های پایانی خودتان را بیان کنید؟

از تمامی ادارات شهرستان انتظار داریم برای ارائه خدمات بیمه معلم برای کارکنان خود با "نمایندگی الهی" تعامل بیشتری داشته باشند. ضمن اینکه از همه ادارات بخصوص دادگستری و آموزش و پرورش تشکر میکنیم. از شما خبرنگار محترم تابناک کهگیلویه و بویراحمد بابت انجام مصاحبه نیز سپاسگزاری میکنم.


خـــــبرنگار؛ سید مصطفی گنجی
برچسب ها: بیمه،صنعت بیمه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار