با دستور رئیس‌جمهور،
با دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدیوپروژکتور، برنامه ملی بازآفرینی شهری در ۹ استان کشور از جمله آذربایجان‌شرقی و کلانشهر تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۵۶۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 08 February 2018

به گزارش تابناک تبریز، رئیس جمهور با حضور در وزارت راه و شهرسازی و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با استان‌های منتخب آذربایجان شرقی، بوشهر، تهران، فارس، کردستان، همدان، مازندران، ‌خراسان رضوی و اصفهان، دستور آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری را صادر کرد.

برنامه ملی «بازآفرینی شهری امید»، امروز پنجشنبه با دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در سراسر کشور آغاز شد.

با اجرای این طرح ضمن نوسازی بافت‌های فرسوده، بهسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه شهری و احیای بافت‌های تاریخی، پیش‌بینی می‌شود ۲۵۰ هزار شغل ایجاد شود.

رئیس‌جمهور، در این برنامه، با ابلاغ دستور کاهش وام مسکن در بافت‌های فرسوده به ۶ درصد اظهار داشت: نرخ تسهیلات مسکن برای ساکنان بافتهای فرسوده با کمکی که به صندوق پس انداز مسکن می شود، به ۶ درصد کاهش می‌یابد.

روحانی با اشاره به کارکرد «زمین از دولت، ساختن از سوی سرمایه گذار و توسعه‌گر» گفت: هر دستگاه دولتی که زمین مناسبی برای اجرای طرح مسکن داشته باشد، باید آن را بطور رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

وی اضافه کرد: بانک ها باید مکلف به اعطای وام به مردم برای اجرای مطلوب برنامه ملی بازآفرینی شهری شوند.

رئیس‌جمهور خاطنرشان کرد: اجرای این طرح ملی، فعال شدن صنعت بسیار بزرگ ساختمان و در نتیجه ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

در سطح شهرهای کشور، ۱۴۱هزار هکتار بافت ناکارآمد، شامل بافت‌های فرسوده، حاشیه‌نشین، سکونتگاه‌های غیررسمی، محلات تاریخی و لایه‌های میانی وجود دارد و بر این اساس، ۱۹میلیون‌نفر در شرایط بدمسکن به سر می‌برند.

طرح ملی بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری، با اعتباری بالغ بر ۱۲۳هزار میلیاردتومان در یک دوره ۱۰ ساله پیش‌بینی شده‌است.

کلان‌شهر تبریز با حدود ۵ هزار هکتار، بافت فرسوده و حاشیه‌نشین، دومین وسعت بافت ناکارآمد شهری را در کشور در اختیار دارد.

تبریز، شهر پایلوت در اجرای طرح اسکان پایا است و شهرداری تبریز، علاوه بر ارایه تسهیلات نوسازی و ارایه پروانه‌ رایگان در محدوده تراکم مجاز، دو پروژه «۱۷۱ واحدی شهرک ارم» و «۶۰۰ واحدی شهرک اندیشه» را در قالب مشارکت‌های مستقیم اجرا کرده‌است.

گفتنی است ارتباط مستقیم رییس‌جمهور با آذربایجان‌شرقی، با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و شهردار تبربز در بافت قدیمی میارمیار تبریز برقرار شد.

این محدوده با ۴.۷ هکتار، از مهم‌ترین طرح‌های بازآفرینی مرکز شهر به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار