استاندار البرز گفت: بخشی از ترافیک سنگین آزاد راه های استان تا سال 98 با توسعه جاده ها برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 08 February 2018

به گزارش تابناک : محمد علی نجفی افزود: استان البرز گذرگاه 14 استان کشور بوده که بار ترافیکی در این استان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم دراین زمینه آزاد راه تهران - شمال است که اگر چه از سال 75 شروع شده بود اما اکنون با سرعت بیشتری در حال انجام است .
نجفی گفت: مرحله نخست آزاد راه تهران - شمال به طول 33 کیلومتر از بزرگراه شهید همت تا منطقه شهرستانک سال 98 به بهره برداری می رسد که نقش تعیین کننده ای در کاهش ترافیک ورودی های شرقی کرج دارد.
وی افزود: در خصوص بزرگراه همت نیز خوشبختانه در دولت تدبیر و امید تحرک جدیدی ایجاد شد و هر ماه 3 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ قبلا 73 پیشرفت داشت الان 82 درصد پیشرفت را طی کرده و در آینده نیز یک خط تا پل کلاک باز خواهیم کرد و امیدواریم تا آخر تابستان به راه قبلی کرج - چالوس وصل شود.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: این طرح ها هم کنارگذر شمالی کرج خوب در حال انجام است و پایان 98 بهره برداری می شود و همین طور کمربند جنوبی تهران که از آبیک تا جنوب البرز را طی می کند و موجب می وشد تا روزانه 20 هزار خودروی سنگین از این مسیر حرکت کنند.
وی افزود: براین اساس تا یک سال آینده طی سال 98 در آزاد راه ها و استان البرز و کمربند جنوبی تهران بخشی از بار ترافیک البرز کاسته خواهد شد.
وی در خصوص حمل و نقل عمومی و پیگیرهای انجام شده درالبرز نیز گفت: قطار شهری ترافیک البرز را تعدیل می کند در کنار آن هم قطار تهران – کرج و کرج – گلشهر و گلشهر – هشتگرد است .
نجفی اضافه کرد: بهره برداری قطار کرج – هشتگرد تا آخر تیرماه 97خواهد بود بنا برنظر قائم مقام وزارت راه که فرصت های خوبی است که در حوزه آزاد راه اتفاق می افتد و برای مردم مفید خواهد بود.
استاندار البرز یادآورشد: روزی کرج و باغات تفرجگاه عزیزان تهرانی بود ولی الان بعضی روزها بحث آلودگی را داریم که طی چند دهه این اتفاق افتاده اینکه بی رویه باشد نیست طی سالهای اخیر خیلی سخت گیری می شود.
وی افزود: بیشتر مراجعات ما هم کسانی هستند که باغ دارند و درخواست صدور مجوز باغ و ویلا دارند که سخت گیری می شود و جهاد کشاورزی و محیط زیست در این بخش خیلی سخت گیری می کنند.
استاندارالبرز گفت: جمعیت در کرج و البرز جمعیت 250 هزار نفری را سالهای اوایل انقلاب داشتیم که امروز به چهلمین سال پیروزی انقلاب داریم وارد می شویم؛ جمعیت 2 میلیون 700 هزار نفری را در شهرهای کرج و فردیس داریم و معلوم است این جمعیت خواسته و ناخواسته به منابع طبیعی و زمین ها ورود پیدا می کند.
نجفی ،شاخصه دیگر استان البرز را مهاجر پذیری خواند و افزود:افزایش جمعیت کشور که 1.3 درصد اعلام می شود در کرج به 2.5 تا 3 درصد می رسد و ازدیاد جمعیت وجود دارد.
وی گفت: بخشی از جمعیت ما مهاجرینی هستند که برای کار و تلاش بیشتر و یا برای ورود به پایتخت و شهرهای اطراف در کرج اسکان پیدا می کنند.
استاندارالبرز خاطرنشان کرد: تراکم جمعیت 10.5 برابر کشور و بعد از تهران قرار داریم این تراکم در شهر کرج 19 برابر است؛ با وجود این در اشتغال برنامه ریزی خوبی کرده ایم که دارد جواب می دهد.
وی گفت: آمار و ارقام به رغم مشکلات از جمله مهاجر پذیری حاکی از روند خوب اشتغالزایی است که یکی از گام ها استفاده از ظرفیت کارگروه ها در حوزه صنعت و تجارت است بطوریکه در قالب کارگروه ها و رفع موانع تولید گام های موثری در دولت برداشته شده است. .
وی اضافه کرد: اکنون استان البرز در جذب منابع تسهیلات رونق تولید اول است و توانسته ایم بیش از 844 میلیارد تومان در 5 ماهه اخیر از منابع بانکی را برای 556 واحد در استان البرز فراهم کنیم.
استاندارا البرز ادامه داد: در رفع موانع تولید بیش از 540 میلیارد تومان جذب شده که خود تحرک در صنایع راکد و نیمه راکد بوده است؛بخشی از صنایع راکد و بخشی نیمه راکد بودند که سرمایه در گردش نیاز داشتند این فرصت ایجاد شد.
وی ادامه داد: آمار امروز در 5 ماهه اخیر اشتغال که در سامانه کشوری ثبت شده و برای آن فرصت شغلی نیز بیمه رد می شود؛ بیش از 41 هزار و 890 نفر تا امروز اشتغال ایجاد شده است و قابل استناد به آمار وزارت کار است.
استاندار البرز گفت: یک تحرک جدیدی ایجاد شد که فارغ التحصیلان ما شاغل شوند،استان البرز آمار بیکاری بالایی داشت این تحرک ایجاد شد ولی هنوز نیاز داریم در بحث منابعی که بتواند فرصت های از دست رفته را برگرداند و در کنارش برای بازاریابی کالاهای تولیدی و بخش صنعت کشاورزی و عمران و گردشگری باید اقداماتی انجام شود.
استاندار درادامه در خصوص ظرفیت های گردشگری البرز نیز گفت: بخشی از استان البرز جاده چالوس است که زیبایی های خاص خودش را دارد و روزی تفرجگاه بود و الان هم امکانات خوبی دارد و در انتها به منطقه پیست اسکی دیزین منتهی می شود که فرصت بسیار خوبی است که تا مدت ها قبل استفاده نشده بود و برف اخیر رونق دوباره ای به آن داد.
وی اضافه کرد: در طالقان هم سد طالقان را داریم حتی کویر نظرآباد و اشتهارد وساوجبلاغ مناطق زیبای فراوانی وجود دارد که باید امکانات آن را فراهم کنیم.
نجفی ادامه داد: در این زمینه نیز طرح جامع گردشگری البرز تصویب شده و فرصت جدیدی است و استقبال خوبی هم شده که باید برای برای ساخت هتل ها زمینه را ایجاد کرده و رونق توریسیم را داشته باشیم.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار