وزیر امور خارجه در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی جهت شرکت در کنفرانس بازسازی عراق به کویت رفت.
کد خبر: ۵۶۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 13 February 2018

به گزارش تابناک : بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته  با اشاره به اهمیت عراق  به عنوان يک كشور دوست و همسايه ایران گفت:  «محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس بین المللی بازسازی عراق به میزبانی کویت شرکت خواهد کرد.»

قاسمی افزود: «ایران از برگزاری این کنفرانس استقبال و مشارکت جامعه بین المللی در روند بازسازی این کشور را  امری ضروری و اقدام در مسيری درست می داند و ما بر ضرورت مشارکت صادقانه و غیر مشروط جامعه بین‌المللی در این بازسازی تاكيد داريم؛ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم و دولت عراق هیچگونه تردیدی به خود راه نداده همانگونه که در مبارزه با تروریسم نیز در کنار مردم و دولت عراق بوده و خواهد بود. »

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به بازسازی و توسعه اقتصادی عراق، همانند ديگر حوزه‌های سياسی، امنیتی، نقش حمایتی و سازنده خود را در دوران پسا داعش ادامه خواهد داد.»

  قاسمی در پایان افزود: «هدف اين  کنفرانس تجمیع کمک‌های مالی منابع مختلف بين‌المللی برای بازسازی بویژه در  مناطق جنگ زده، زمینه‌سازی برای ارائه راه حل ریشه‌ای در منازعات داخلی، نوسازی ظرفیت‌های محلی و ملی عراق، تقویت بافت اجتماعی، ایجاد توازن بین روند بازسازی و برنامه آشتی ملی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.»

کنفرانس منطقه‌ای و بين المللي بازسازي مناطق آزاد شده عراق امروز (دوشنبه) با حضور جمعی از قدرت‌های اقتصادی جهانی و منطقه‌ای در کويت با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون بازسازی عراق و سرمایه مورد نیاز برای تحقق آن، آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، این نشست از سوی کشورهای عراق و کویت با همکاری سازمان‌های بین المللی نظیر سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و بانک جهانی برگزار می‌شود و مطابق اعلام‌های رسمی، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این کنفرانس بین المللی و منطقه‌ای حضور خواهد یافت.

پیش از این، یکی از مقامات رسمی کشور عراق در اظهاراتی با اشاره به هزینه‌های مورد نیاز برای بازسازی این کشور بعد از سالها جنگ و درگیری، گفته بود که کشورش براي بازسازي به 88 ميليارد و 200 ميليون دلار سرمایه نياز دارد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان پیش از این نیز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در اظهاراتی خبر از حضور رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در این نشست 3 روزه داده بود. او در پاسخ به سوالی درباره میزان کمک احتمالی ایران به این کنفرانس گفته بود که پس از برگزاری نشست در این باره تصمیم‌گیری می‌شود.

پیش از این نیز، وزیر امور خارجه کویت در کنفرانس «ترسیم صلح» که در محل سازمان ملل متحد با هدف چگونگی مبارزه با گروهک تروریستی داعش برگزار شده بود، خبر از برگزاری این نشست با حضور قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای در کویت داده بود.

 

 

منبع : پانا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار