سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به ظرفیت ها و رتبه بالای علمی این دانشگاه در جهان گفت: برنامه جذب بیشتر دانشجویان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در استان البرز در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۶۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 15 February 2018

به گزارش تابناک : دکتر محمدرضا برهانی فر ،با بیان اینکه اکنون تعدادی دانشجوی خارجی از کشورهای افغانستان و عراق در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند ، اظهار داشت: تلاش ها براین است که شمار دانشجویان خارجی در این مرکز بزرگ علمی کشور افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه اکنون در حدود یکصد رشته تحصیلی در این دانشگاه دانشجو تربیت می شود، گفت: رشته های جدید به فراخور نیازهای مختلف استان او کشور از جمله در بخش صنعت تاسیس خواهیم کرد. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز حرکت دانشگاه در مسیر تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش های مختلف صنعتی ، فرهنگی و اجتماعی را ضروری دانست و افزود: براین اساس در رویکرد جدید این دانشگاه، علاوه بر تقویت بخش پژوهش و فعالیت های دانش بنیان، برنامه ها بر تامین نیروی انسانی متخصص برای بخش های مختلف استان البرز معطوف شده است.
وی گفت: نیاز سنجی و شناسایی ظرفیت ها برای تربیت نیروی انسانی کارآمد مهمترین مقوله ای است که دانشگاه ها باید به آن توجه کنند و دانشگاه آزاد البرز در رویکرد جدید بر همین محور عمل خواهد کرد.
برهانی فر بیان داشت: آموزش نیروی انسانی به فراخور نیازها علاوه اشتغالزایی به هدفمند شدن آموزش ها کمک خواهد کرد. سرپرست دانشگاه آزاد البرز ادامه داد: تلاش ها براین است تا با انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی و فرهنگی ، بخشی از طرح های پژوهشی یا نظارت علمی بر طرح های پژوهشی ،اجرایی ، تولیدی و صنعتی توسط این دانشگاه انجام شود. وی گفت: با توجه به ظرفیت های علمی در بخش های مختلف در این دانشگاه ، می توان برای پیشبرد مناسب پروژه های عمرانی ، صنعتی و پژوهشی از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد. برهانی فر بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در رویکرد جدید بنا براین دارد تا در کنار تربیت نیروی انسانی متخصص و محقق در طرح ها و برنامه های علمی و اجرایی دستگاه های اجرایی و خدماتی مشارکت کند. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه اکنون تعدادی شرکت دانش بنیان در این دانشگاه فعالیت دارد، تاکید کرد که در برنامه آتی این دانشگاه از تمام طرح ها و ایده های موثرعلمی و پژوهشی که بتواند به رشد و پیشرفت تولید، اقتصاد و خدمات در کشور کمک کند، حمایت مالی و اعتباری خواهیم کرد. وی با بیان اینکه اکنون تعدادی از طرح های علمی و پژوهشی محققان تحت حمایت این دانشگاه قرار دارد، گفت: این حمایت ها به مراتب افزایش می یابد تا بتوان ایده ها را عمل تبدیل کرد. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ، توجه به اخلاق ، فضای انسانی ، امور فرهنگی ، امانت داری و تکریم استاد و دانشجو را از محوری ترین برنامه ها در کنار آموزش و پژوهش برشمرد و افزود: این مقوله را زیر بنای آموزش و تربیت نیروی انسانی می دانیم و برهمین اساس در رویکرد جدید دانشگاه توجه به تکریم استاد و دانشجو زیر بنای آموزش و تربیت تخصص ها قرار گرفته است.
وی به نمونه طرح های تحقیقاتی دانشگاه آزاد البرز اشاره کرد و بیان داشت: طرح کاهش مصرف برق در واحدهای صنعتی به عنوان یک طرح مهم پژوهشی در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته که براساس ایده تدوین شده ،میزان برق مصرفی صنایع به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت ضمن آنکه به لحاظ اقتصادی به صنعت و کشور کمک می شود. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی البرز گفت: طرح تحقیقاتی تولید ظروف یکبار مصرف مناسب برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست نیز از دیگر اقدامات این دانشگاه است که به نتیجه مطلوبی رسیده است. وی شمار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز را 45 هزار نفر اعلام کرد و گفت: حدود 32 هزار تن از این دانشجویان در واحد کرج و مابقی در واحدهای هشتگرد و نظرآباد درمقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در یکصد رشته مشغول به تحصیل هستند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار