مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و بارش های شدید شهروندان این استان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.
کد خبر: ۵۶۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 15 February 2018

به گزارش تابناک : مهدی مهرور افزود: براساس اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور پیرامون پیش بینی وضعیت جوی و بررسی آخرین الگوهای پیش یابی طی روزهای جمعه و شنبه 27 و 28 بهمن ماه آسمان استان ابری و مه آلود، وزش باد (گاهی شدید)، رعد و برق، بارش باران و برف (در ارتفاعات و جاده های منتهی به کوهستان بارش برف) مورد انتظار است.

وی افزود: ضروری است اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم انجام گیرد واعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان ها آمادگی کامل برای بارش احتمالی برف و باران داشته باشند.

مهرور گفت: شهروندان از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در پاره ای مناطق و لغزندگی، اختلال در تردد و کاهش دید در جاده های کوهستانی و معابر شهری خودداری کنند.

وی، همچنین بر خودداری از سفر غیر ضروری در محورهای کوهستانی به دلیل احتمال ریزش بهمن، ریزش سنگ و رانش کوه به سبب انباشت برف در مناطق برف گیر تاکید کرد.

مدیر کل بحران گفت: شهروندان تجهیزات زمستانی (زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی ) در صورت سفر به همراه داشته باشند.

وی همچنین بر مدیریت در مصرف بهینه سوخت و انرژی بویژه گاز برای پیشگیری از افت فشار در شبکه گاز رسانی تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه ها موظف به صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری برای رعایت اصول ایمنی بیشتر هستند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار