کد خبر: ۵۶۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 16 February 2018

تابناک / نماز جمعه 13آبان ماه سراسر کشور در حالی برگزار شد که ائمه جمعه در خطبه های خود بر موضوعات مهمی پیرامون تشکر از مردم جهت حضور پرشور در راهپیمایی 22بهمن و بیان مشکلات اقتصادی مردم پپرداختند.

نماز جمعه 13آبان ماه سراسر کشور در حالی برگزار شد که ائمه جمعه در خطبه های خود بر موضوعات مهمی پیرامون تشکر از مردم جهت حضور پرشور در راهپیمایی 22بهمن و بیان مشکلات اقتصادی مردم پپرداختند.

استان تهران

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد: سپردن مسئولیت به فردی که شایستگی ندارد خیانت است/ مدیران کشور مراقب سخنان خود باشند

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در نمازجمعه این هفته تهران اظهار داشت: امیدوارم آنچه را که تاکنون در دانشگاه و حوزه آموخته‌ام بتوانم در خدمت نمازگزاران بگذارم و با هدایت الهی و یاری حق و با زبان دانشگاه و حوزه با شما سخن بگویم که زبان علم، برهان، استدلال و ادب است.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: امیدوارم در این چارچوب انجام وظیفه کنم،‌ البته در کنار استادان خویش و از امام جمعه خویش که در محضر آنها درس آموخته و در آینده درس‌ خواهم آموخت استفاده کنم.

وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی پرشور مردم در روز 22 بهمن تصریح کرد: مردم در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی پهن‌دشت ایران را زیر پا و عزم پولادین خود به لرزه درآوردند و عزم و اراده خویش را در برابر دوست و دشمن به نمایش گذاشتند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: نخستین و مهمترین پیام حرکت عظیم مردم در 22 بهمن تداوم رحمت و عنایت خدای سبحان به ملت عزیز و بزرگوار ایران اسلامی است.

وی گفت: این اراده خدای سبحان و رحمت ویژه و اختصاصی خداوند رحمان و رحیم بود که در شهرها و روستاها تجلی یافت.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد،‌ همان خدا دل‌‌های مردم را با هم گره زد و اندیشه آنان را به فهم درست زمان خویش و موقعیت‌های حساس و خطیر روشن کرد. 22 بهمن روز تجلی رحمت خدای متعال بر ملت ایران است و مردم باید این نعمت گرانبها را با ایمان، تقوا و عمل صالح پاس بدارند.

امام جمعه این هفته تهران اضافه کرد: پیام دیگر راهپیمایی افتخار آفرین مردم تحکیم پیوند استوار امت با امام خویش است، این حضور با آن معرفت و صلابت و بصیرت و عزم و اراده ستودنی در پرتو شناخت رهبر صالح و فهم درست از رهنمود و پیام او و التزام عملی به رهنمودهای معظم‌له تحقق یافته است.

وی ادامه داد: این نعمت گرانبها رمز اقتدار ملت است، صفحات تاریخ را ورق بزنید کدام ملتی را یافته‌اید که بدون رهبری صالح قله‌های رفیع قدرت را فتح کرده باشد و کدام ملتی را می‌شناسید که بدون شناخت و اطاعت از رهبری صالح به چنین اتحاد و انسجام و وحدتی دست یافته باشد و بدون فرماندهی صالح و مقتدر و مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و الهی به یک جبهه واحد متحد در برابر همه دنیای استکبار تبدیل شده باشد؟

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: پیام 22 بهمن،‌پیام تحکیم امت با امام و رهبری و مقتدای خویش است، پیام موفقیت و پیروزی ملت در سایه شناخت رهبری و اطاعت از او است.

امام جمعه این هفته تهران تصریح کرد: پیام سوم راهپیمایی برای مدیران ارشد و میانه کشور است. گاهی سوال می‌شود چرا مردم در صف مقدم قرار دارند و گوی سبقت را در انجام وظیفه از جمع قابل توجهی از مسئولان نظام بوده‌اند. پاسخ این است که ملت در سایه اطاعت از رهبری به این پیروزی دست یافته‌اند.

وی یادآور شد: اگر مسئولان می‌خواهند در این مسیر قله‌های موفقیت را فتح کنند باید نقشه راه ارائه شده از سوی رهبری را نقشه راه خود قرار دهند و در عرصه مدیریت کشور این سیاست‌های کلی ابلاغی است که راه حرکت مدیران را تعریف می‌کند.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: این سیاست‌ها بعد از ساعت‌ها،‌روزها و ماه‌ها بررسی و بحث با نظر صاحبنظران دانشگاه و حوزه و مدیران با تجربه و کارآزموده کشور مبدل به سیاست‌های کلی می‌شود که رهبر عالیقدر بر آن مهر تایید زده و به عنوان برنامه مدیریت کشور ابلاغ می‌کنند اما در عمل زاویه جدی بین تصمیمات،‌قوانین و مقررات در مجلس، دولت و دستگاه‌های دیگر با سیاست‌های کلی، ابلاغی مشاهده می‌شود.

وی گفت: این زاویه به اختلاف‌ نظرهای سیاسی و جناحی برنمی‌گردد این ویژگی تمام نهادها و قوا در فراز و نشیب‌های مدیران در کشور است و ریشه در تفاوت دو نگاه است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سکان‌دار انقلاب برای خلق قدرت سیاسی،‌فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، دفاعی و ... برای ملت چشم‌انداز 20ساله را تدوین کردند، سیاست‌های کلی با نگاه به دستیابی به چشم‌انداز تدوین می‌شود و آینده را می‌بیند و این اقتضاعاتی دارد اما در تدوین لایحه بودجه 97 نگاه به سال 97 است. در مجلس هم با نگاه به سال 97 بودجه را تصویب می‌کنند و این نگاه کوتاه مدت و روزمره روز به بروز بر مشکلات کشور خواهد افزود.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: مطالبه ملت فهم سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری معظم و برنامه‌ریزی برای تبدیل آن به قانون است و ملت آماده است برای رسیدن به هدف با مشکلات دست و پنجه نرم کند. ملتی که تا امروز ایستاده تا ایران را در قله اقتدار ببیند در صورت اجرای درست سیاست‌های ابلاغی آماده است تا مشکلات را برای رسیدن به قدرت در فردا تحمل کند.

وی گفت: این شعار برآمده از شعور، دانش‌، عقلانیت، اندیشه و ایمان این اقتدار بزرگ سیاسی را رقم زده است و جبهه مقاومت اسلامی را در برابر همه دنیای کفر به قدرتی بالنده و افتخارآمیز و پیروز مبدل کرده است.

ابوترابی همچنین اظهار داشت: حیات واقعی در سایه فهم آموزه‌های دین، ایمان به آن و عمل به آن بدست می‌آید و حیات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همه عرصه‌ها نیز در سایه فهم دین و تعهد به آن حاصل می‌شود.

وی افزود: انسان بدون علم و دانش یک قدم هم برنمی‌دارد این پیام کلیدی قرآن به خداوند است، لذا مجلس، دولت، مدیران و مسئولین ارشد و میانی دستگاه‌ قضایی بدانند اگر به این پیام قران عمل شود همه مشکلات به سرعت حل می‌شود. از طرفی تمام دقت و توجه رهبر معظم در سیاست‌های کلی بر این اصل استوار است که این سیاست‌ها دانش‌بنیان باشد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: باید علم و دانش مسیر حرکت انسان، جامعه و خانواده را مشخص کند.

ابوترابی تاکید کرد: مدیران و مسئولین ارشد بدانند اگر مسئولیتی را به فردی که شایستگی اخلاقی،‌علمی، دینی و ... ندارد بسپارند خیانت به دین، ملت، کشور و آرمان‌های امت اسلامی است.

وی تصریح کرد: مدیران کشور مراقب سخنان خود باشند چرا سخنانی بگوییم که نقدهای زیادی به آن وارد شود و بعد به آن نقدها اعتراض کنیم و بگوییم که منظور ما چیز دیگری است، سخنان مسئول جمهوری اسلامی باید سخنانی متقن،‌مستدل، محکم و مبتنی بر اصول و قول‌ها نیز باید مستدل باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: ایستادگی در اصول و حق بسیار مهم است، باید در جبهه داخلی ثابت و استوار در خانواده صبور و در برابر دشمن با قدرت ایستادگی کنیم. اینها ویژگی جامعه اسلامی است.

ابوترابی‌فرد گفت: اسلام در هیچ شانی از شئون خود به جامعه بی‌اعتنا نبوده و نیست و به جامعه شخصیت داده است و یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی وحدت است و ایران هیچگاه تا این اندازه وحدت را تجربه نکرده است.

وی ادامه داد: باید جبهه اسلامی در درون منسجم و در برابر دشمن مقتدر، یکپارچه و ایستاده باشد. همه باید با هم وحدت داشته باشیم اما دشمن‌شناسی و مقاومت در برابر تهدیدات نباید فراموش شود.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه عدالت اجتماعی و مدارا با مردم امر مهمی است، گفت: اما مبادا مدارا باعث انعطاف مضموم و منافقان و کوتاه آمدن در حق باشد زیرا جامعه را دچار سازش و باطل می‌کند.
استان کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام حسینی :دشمن لجوجی داریم و تا ضربه نزند به خواب نمی رود

حجت الاسلام حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج گفت:عمل باتقوا هرچند کم به نظر بیاید اما کوچک نیست و خداوند درقرآن می فرماید: عملی را قبول میکند که از افراد باتقوا سرزده باشد،بنابراین عملی که با تقوا انجام گرفته باشد پذیرفتنی است.

وی افزود: اعمال مومنان مانند بذری است ک در زمین میکارند کسی که سیه دل است مانند آن کسی است که بذر خود را روی سنگ میکارد، دسته ای دیگر هستند ک بذر خود را زیر سنگ میکارند و ثمری برای انان ندارد و به سنگ برخورد میکند و نتیحه ای ندارد، دسته ای دیگر هستند که بذر را میکارند و در کنار آن خار و خاشاک رشد میکند مانند کسانی که به حسب ظاهر مسلمان بودند و در کنار پیامبر بودند ولی حرص و طمع دنیا در دل انان وجود داشت و بذر کاشته شده را از بین برد.

حسینی در ادامه گفت: در انقلاب ما نیز کسانی بودند ک دلی مانند سنگ داشتند و راهنمایی های امام در دل انان اثری نکرد و طولی نکشید که راه انان از این ملت جدا شد، دسته سوم کسانی بودتد که بذر انقلاب را کاشتند ولی در کنارش خار و خاشاکی رشد کرد مانند اصحاب فتنه .


خطیب جمعه یاسوج در خطبه دوم به مطالبه گری مردم در کاه گذشته اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته مردمی که مطالبات به حقی داشتند خواستند صدایشان را به گوش مسئولان برسانند تا مطالبات انها به اجرا دراید و عده ای از دشمنان این مردم را به سینه قرار دادند و به این انقلاب و پرچم توهین کردند و دشمن را شاد و خوشحال کردند و ترامپ ملت ایران را تروریست خواند.

حسینی بیان کرد: مردم مسلمان و دیندار ایران در 22بهمن حضوری پررنگ داشتند که در استان ما 35درصد بیش از سالهای گذشته در این مراسم شرکت کردند.

وی با اشاره به صحبت رهبر انقلاب مبنی بر 22 بهمن تماشایی گفت: همینطور هم شد و با این حضور این شیطنت کاران را کنار زدند و امثالی مانند ترامپ را تو دهنی محکم زدند و نقشه های دشمنان ایران نقش برآب کردند.

حسینی به شهادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و افزود:علفهای هرزه همان طور که مثل زده شد نگذاشت که بذر آنان به ثمر برسد و امام علی (ع) را کنار زدند، حضرت فاطمه زهرا (س) را به شهادت رساندند و اولین شهید ولایت لقب گرفتند.

امام جمعه یاسوج در ادامه بیان کرد: رضاخان یک حیوان قلدر و زشت را پروراند و به وسیله او به قدرت رسید و ملت ایران را چپاول کردند و بعد تاریخ مصرفش تمام شد و او را بردند انگلیس ها گفتند ما رضاخان را اوردیم و خودمان هم بردیم فرزندش نیز مانند خودش بود که 55سال به ایران ظلم کرد تا اینکه انقلاب اسلامی این خاندان کثیف را از بین برد، دشمنان خیلی هزینه کردند ولی موج توفنده انقلاب خار و خاشاک ها از بین رفتند و به یک قدرت در منطقه تبدیل شد و در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی پیشرفت های زیادی کردیم.

حسینی گفت: نسل گذشته انقلاب خون بار را به وجود اورد و جنگ را با موفقیت به پایان رساندند و شما نسل دوم و سوم باید این انقلاب را حفظ کنید، مقام معظم رهبری می فرمایند: شما جوانان نسبت جوانان انقلاب دید روشن تری دارید چرا که این انقلاب و حادثه های انقلاب را ندیدید ولی به این انقلاب وابسته و برای ان جان میدهید.

وی در پایان گفت: پیکر پاک سه نفر از خدمه کشتی سانچی به ایران بازگشته و راه شهادت را دوباره زنده کردند و عده ای از زوار مشهد الرضا به وسیله واژگونی اتوبوس به لقاءالله پیوستند اینها هم شهادت گونه ار دنیا رفتند.

استان خراسان رضوی


آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی: مسئولان دنبال اجرای مردم‌‌سالاری سکولار نباشند

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با تشکر از ملت مقاوم، شجاع و در خط انقلاب ایران در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم یکبار دیگر حمایت خود را در راستای اقتدار نظام و انقلاب به دشمنان ما در راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان و نمایش دادند.

وی با اشاره به گفته‌های هفته گذشته خود که راهپیمایی 22 بهمن را بر حسب آیات سوره توبه بالاترین عبادت دانسته بود، افزود: هیچ راهپیمایی به اندازه 22 بهمن کفار را به غیظ نمی‌آورد و دیدید که چگونه کفار از این قدم های شما به غیظ درآمدند اما بعضی جریان‌ها و سایت‌ها و رسانه‌های داخلی وابسته به دشمن مطلب مرا و آیه قرآن را مسخره کردند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: بعضی سایت‌های وابسته برای رسیدن به قدرت و دست دادن به دشمن مطلب مرا بدون نوشتن آیه قرآن و معنی آن نوشتند و صدای استعماری انگلیس یعنی بی.بی.سی موضوع را از این سایت‌ها بازتاب داد.

علم‌الهدی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد انقلاب ما را از قرآن و اسلام جدا کند تا مردم با انگیزه دینی به سراغ نظام نیایند و در این راستا از هیچ چیزی حتی استهزا و مسخره کردن آیه قرآن دریغ نمی‌کنند و خباثت بعضی جریان‌های وابسته به خارج به حدی بالا رفته است که بی.بی.سی حرف داخلی‌ها را بازتاب می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن به این نتیجه رسیده است که دینی و اسلامی بودن این نظام مردم را وابسته به آن کرده است و می خواهد این وابستگی را از بین ببرد اما با اینکه مردم در راهپیمایی امسال از مشکلات زندگی شکایت داشتند اما می گفتند برای حمایت از نظام آمده‌اند.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: حتی افراد و جوانانی که ظاهر اسلامی نداشتند اما عاطفه دینی و عشق به اهل بیت داشتنند و به خاطر دینی بودن نظام از آن حمایت کردند.

علم‌الهدی با اشاره به انتشار و پخش عکس‌های یکسان رهبری دست مردم مشهد در راهپیمایی 22 بهمن گفت: وقتی پیگیر شدم که این عکس‌ها را چه سازمان و ارگانی منتشر کرده است گفتند یکی از تشکل‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر عکس‌ها را منتشر و توزیع کرده است.

وی با بیان اینکه مردم نظام وابسته به رهبری می‌خواهند، گفت: بحث از مردم سالاری سکولار غلط است بلکه ما مردم سالاری دینی داریم یعنی مردم به خاطر دین جان خود را می‌دهند و رهبری دینی را قبول دارند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اصل 57 قانون اساسی گفت: اصل 57 که قبل از اصل 59 آمده است قانون اساسی کشور را بر اساس سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه معرفی کرده است که زیر نظر ولایت مطلقه فقیه باشند.

علم‌الهدی با اشاره به مطرح شدن رفراندوم گفت: رهبری ولی امر و حجت امام زمان است و همه مشکلات پیچیده چه داخلی و چه خارجی را رهبر باز می‌کند؛ علاوه بر آن در اصل 110 قانون اساسی فرمان همه پرسی و رفراندوم از اختیارات ولی فقیه است.

وی ادامه داد: وقتی در سیل چند میلیونی که از نظام حمایت کردند مردم را به رفراندوم حواله می‌دهید این امر در ذهن تداعی می‌شود که شاید شما طرفدار مردم سالاری سکولار هستید نه مردم سالاری دینی.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مسوولان توجه کنند که اساس نظام و انقلاب را به خاطر اقلیت لائیک بی‌دین وابسته به غرب به باد اشکال، حمله و تظاهر نگیرند و خیل جمعیت چند میلونی را برای خوشایند آن اقلیت لائیک ضد انقلاب نادیده نگیرند و به گونه‌ای حرف بزنند که آنها خوششان بیاید.

علم‌الهدی با اشاره به برگزاری راهپیمایی در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا گفت: این راهپیمایی یک نمایشگاه دیگر برای عشق شما مردم به اهل بیت است که روز سه شنبه ساعت 9 صبح از میدان شهدا به طرف حرم مطهر انجام می‌گیرد.

استان سیستان و بلوچستان

 

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری: شهادت یک نوجوان سنی در دفاع مقدس و یک مولوی اهل سنت نشان از وحدت و همدلی برادران شیعه و سنی در دشوار ترین میادین است

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری در جمع نمازگزان جمعه شهرستان سراوان با اشاره به برگزاری کنکره ملی شهدا در استان سیستان و بلوچستان، به دست اندرکاران این برنامه عظیم فرهنگی خداوقت گفت و قدردانی کرد که چهره استان را با نماد گرامیداشت یاد شهدا معرفی شد و به همه این ندا را داد که این استان در تمام مسیر انقلاب جانانه با قلب پاک ایستادگی و در جای جای انقلاب حضور داشتند.
وی با اشاره به دیدار دست اندرکاران کنکره ملی شهدا با مقام معظم رهبری، گفت: مقام عظمای ولایت در این دیدرار سه محور زنده نگه داشتن یاد شهدا، شهادت و ایثار، وحدت شیعه و سنی و رسیدگی به مناطق مستعد و محروم را مورد توجه قرار داده اند.
امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به اینکه شهادت و ایثار گری رمز پیروزی اسلام و جامعه اسلامی است، ادامه داد: یاد شهدا یعنی انسان، زحمات افراد پاکی را که با تمام وجود برای حفظ نظام اسلامی، قطع دست دشمنان و ایجاد سرفرازی، عزت امنیت و آرامش جان داده اند، گرامی بدارد.
حجت الاسلام و المسلمین بامری اضافه کرد: باید همه برای مجسم شدن وحدت حقیقی دست در دست هم دهیم و هیچ کس حق ندارد وحدت شیعه و سنی را به بهانه های احساسی مختلف و بی ربط برهم زند.
وی شهادت یک نوجوان سنی در دفاع مقدس و یک مولوی اهل سنت را نشان از وحدت و همدلی برادران شیعه و سنی در دشوار ترین میادین دانست.
امام جمعه شهرستان سراوان افزود: در استان سیستان و بلوچستان ساحل، مرز، معدن، زمین های مستعد و مردمان کاری وجود دارد که مسئولینی که شعار دادند باید به شعارهای خود عمل کنند، دولت باید پای کار بیاید و شعار سال را محقق کند و از ظرفیت های بومی که در استان و کشور وجود دارد استفاده و بخش خصوصی را وارد گود کند تا مشکلات مردم رفع شود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام رفعت و دین است، اظهار کرد: علی رغم دشمنی دشمنان، مردم در 22 بهمن با جوش و خروش به میدان آمدند که این به معنای دلداگی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که حضور پرشور مردم در این روز تو دهنی محکم به دشمن محسوب می شود.

وی تصریح کرد: مردم قصورات برخی از مسئولین را پای نظام نگذاشتند و جلوه ای از همبستگی، امید و دلدادگی را در این روز به نمایش گذاشتند و تجدید بیعت در 22 بهمن با ولایت انجام شد.

امام جمعه شهرستان سراوان در گوشه ای از سخنان خود خواستار برکناری انسان های شد که دست آنها به فساد و اختلاس آلوده است، و همچنین خواهان خدمت بیشتر مسئولین به مردم شد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به سالروز شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی دبیر کل حزب الله لبنان به دست رژیم غاصب کودک کش، گفت: در روزهای اخیر شاهد سرنگونی جنگنده f16 رژیم صهیونستی توسط سوریه بوده ایم که نشان از قدرت گروه مقاومت و وحشت و لرز این رژیم غاصب را دارد.

وی در پایان با اشاره به روز روحانیت دفاع مقدس، گفت: روحانیت در دنیای اسلام و انقلاب چهره شناخته شده ای است که جلودار بسیار از مسائل بوده است.

استان زنجان


آیت‌الله علی خاتمی: حضور باشکوه مردم پیام مهمی به استکبار جهانی داشت/ مسئولان با روحیه جهادی و انقلابی به مردم خدمت کنند


آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به حضور پروشور مردم در صحنه های مختلف عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمود که مردم ما از مردم مدینه زمان پیامبر(ص) و مردم کوفه زمان امیرمومنان(ع) بهتر هستند و ما این موضوع را در این ۴۰ سال تجربه کردیم.

وی با تشکر از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری حضور مردم را تماشایی پیش‌بینی کرده بودند، جمعیت حاضر در این راهپیمایی سبب خوشحالی شهدا و امام مسلمین و در نهایت قلب نورانی امام زمان (ع) شدند.

امام جمعه زنجان با اشاره به پیام مردم ایران به رئیس جمهور آمریکا ابراز کرد: مردم در این راهپیمایی به مستاجر کاخ سفید که به مردم ایران توهین کرده و آن‌ها را تروریست خوانده بود پیام دادند که اسلحه ما از بمب اتم کاری‌تر بوده که آن حضور مردم در صحنه است.

وی با اشاره به ۲۷ بهمن ۵۷ سالروز شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان سید عباس موسوی اظهار داشت: وی توسط رژیم جعلی صهیونیستی به شهادت رسید.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به 29 بهمن ماه سالروز رحلت آیت‌الله فاضل لنکرانی ابراز کرد کرد: ایشان از تربیت‌شدگان برجسته حوزه تربیتی، علنی و سیاسی معمار کبیر انقلاب اسلامی بودند.

وی با بیان اینکه در اول اسفند سال ۶۴ رژیم بعث عراق هواپیمای ایران را با ۴۰ سرنشین مورد هدف قرار داد ابراز کرد: رژیم بعث عراق به هیچ یک از اصول پای بند نبود، بیشتر سرنشینان این هواپیما از علمای اسلام بودند و نماینده امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران شهید محلاتی در آن به شهادت رسید.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز کودتای انگلیس در ایران در سوم اسفند ماه عنوان کرد: در این روز رضاخان قلدر روی کار آمد، انگلیسی‌ها در سال ۱۹۱۹ متوجه شدند که مهمترین مانع امپراتوری آن‌ها اسلام است

وی خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها رضا میرپنج را در ایران، آتاتورک را در ترکیه و دست‌نشانده‌هایی را در کشورهای افغانستان و پاکستان به قدرت رساندند تا اسلام‌ستیزی کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه رضا خان از بین این چهار دست‌نشانده بی‌سواد‌تر و خشن‌تر بود خاطرنشان کرد: رضاخان با روی کار آمدن ابتدا دستور داد که علما حق عمامه‌گذاری ندارند و سپس چادر را از سر خانم‌ها برداشت.

وی با تاکید بر اینکه رضاخان استقلال کشور را از بین برد و سفارت انگلیس تعیین کننده بود افزود: رضاخان با تمام قدرت برنامه‌های استعماری انگلیس را پیاده می‌کرد و صفحه سیاهی را با حمایت روباه پیر و همین‌چنین آمریکا در کشور رقم زد.

استان هرمزگان

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی:حضور تماشایی مردم در راهپیمایی 22 بهمن شاخ آمریکا را شکست

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه با اشاره به حضور پرشور و تماشای مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اظهار کرد: مردم با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه بار دیگر استکبار را مایوس و شاخ آمریکا این غول بزرگ را شکستند و ثابت کردند پایبندانقلاب و رهبری هستند.

خطیب جمعه بندرعباس با بیان اینکه اجرای قانون در جامعه امری واجب است، عنوان کرد: یکی از موانع انجام قانون رشوه است که باید با این امر مبارزه شود.

نعیم آبادی ادامه داد : عامل دیگر در مقابل قانون مداری قدرت است که باید افراد قدرتمند که در مقابل قانون ایستاده‌اند شناسایی و به وسیله قانون از بین بروند.

وی تصریح کرد: باید مقابل رشوه در جامعه با قدرت ایستاد چراکه وجود رشوه سبب انحراف کل کشور می شود.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: چند هفته متوالی درباره تجاوز به حریم دریا صحبت کردم و عده ای گفتند که این هشدارها بی اثر است ادامه ندهید اما بنده تا محقق شدن حقوق مردم از این تریبون فریاد میزنم و حق طلبی می کنم.

نعیم آبادی اظهار کرد : قدرتمندانی که در مقابل قانون ایستاده‌اند مانع به بار نشستن خون شهدا و چشیدن مردم از طعم شیرین جمهوری اسلامی می شود.

استان خراسان شمالی

حجت الاسلام یعقوبی: مفسدان اقتصادی را به دست مردم بسپارید/در راهپیمایی بیست و دوم بهمن جای طرح مسائل حاشیه ای نبود

حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های این هفته نماز جمعه در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد با بیان این مطلب اظهار کرد: آن طور که باید و شاید با مفسدان اقتصادی برخورد نشده است.

حجت الاسلام یعقوبی تاکید کرد: مردم از فساد و تبعیض به ستوه آمده اند و انتظار دارند با کسانی که در مرزها و دریاها آشنا دارند و کالاها را قاچاق کرده و اقتصاد مملکت را فلج می کنند برخورد جدی شود.


وی با بیان اینکه این ملت سیل خروشانی است که رژیم گذشته را برافکند، گفت: اگر توان مبارزه با مفسدان را ندارید، آن ها را به مردم بسپارید تا به حسابشان رسیدگی کنند.


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: دشمنان خیال می کردند که کار انقلاب تمام است و نخواهند گذاشت ملت چهل سالگی انقلاب را جشن بگیرند اما ملت ایران حسابی، باشکوه و غیرتمندانه به صحنه آمدند و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب ثبت کردند.


حجت الاسلام یعقوبی افزود: هرچند ملت ایران امروز از گرانی، مشکلات اقتصادی و بیکاری رنج می برند اما به این فرموده رهبری که گفتند 22 بهمن امسال تماشایی خواهد بود به میدان آمدند و حماسه آفریدند.


وی با بیان اینکه دشمنان حضور جانانه شما را دیدند، تاکید کرد: فرزندان خود را با فرهنگ حضور و حماسه سازی آشنا کنید تا این ارثیه عظیم به نسل آینده منتقل شود.


امام جمعه بجنورد تصریح کرد: امروز قطار انقلاب با سرعت حرکت می کند و بعضی از مگس ها روی ریل نشسته اند و می گویند نمی گذاریم این قطار حرکت کند.


حجت الاسلام یعقوبی افزود: به کسانی که در برهه ای از زمان از این قطار پیاده شده اند، التماس نمی کنیم که دوباره سوار شوند بلکه باید خود آنان به خطا ها و اشتباهایشان اعتراف کنند و خطایشان را بپذیرند و از رهبری تقاضای بخشش کرده تا بخشیده شوند و دوباره با این قطار برگردند.


وی با بیان اینکه خدا هم تا زمانی که بندگانش به گناهان خود اعتراف نکند آنها را نمی بخشد، گفت: به هر قیمتی نمی توان خارج شدگان از قطار انقلاب را به آن بازگرداند.


وی تاکید کرد: قطار انقلاب با انبوهی از انسان های انقلابی و 22 بهمنی با هدایت رهبری به سمت انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) در حال حرکت است.


رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه دوم از مردم خواست حرمت این ایام را حفظ کنند و با شرکت در مراسم های سوگواری آن حضرت درس های زندگی از سیره ایشان بیاموزند و در زندگی بکار بندند.


حجت الاسلام یعقوبی حضرت زهرا(س) را مدافع امامت و شهیده ولایت نامید و گفت: حضرت زهرا در طول 75 روز بعد از وفات پیامبر(ص) اولین کاری که کردند این بود که به کسانی که علی(ع) را کنار زدند اعتراض کرد و پرچم مظلومیت علی را بر افراشت.


وی افشارگری و استیضاح هیات حاکمه وقت را از دیگر اقدامات ایشان برشمرد و افزود: حضرت زهرا(س) جریان نفود و نفاق را به مردم نشان داد.


امام جمعه بجنورد گریه های حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر را سیاسی دانست و گفت: ایشان به عنوان یک رسانه عمل کرد و حتی وصیت نامه ایشان که وی را شبانه دفن کنند و مزارشان پنهان بماند نیز سیاسی بود چراکه نمی خواست کسانی که به اوظلم کردند با حضور در مراسم وی خود را دوستدار او نشان دهند.


حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نماز و تاکید بر اقامه نماز در ادارات و و فراخواندن مردم به آن خاطر نشان کرد: کسی که اعتقاد به نماز ندارد و نماز نمی خواند کافر است و کسی که به یک بی نماز یک لقمه غذا بدهد 70 پیغمبر را یکجا کشته است.


استان گیلان

حجت السلام و المسلمین یوسف صدیق: مردم با وجود مشکلات در ۲۲ بهمن جانانانه از کشورشان دفاع کردند

حجت السلام و المسلمین یوسف صدیق در خطبه های نماز جمعه شهر رشت با اشاره به اهمیت تقوا، اظهار کرد: خداوند خود فرموده است که دست انسان های با تقوا را می گیرد.

وی حسادت را از خصلت هایی دانست که هیچ انسانی از آن در امان نیست و موجب خسران می شود، گفت: خداوند به هرکس بر اساس اصل حکمت چیزی می دهد پس دلیلی برای حسادت کردن وجود ندارد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه اگر صفات مذکور را نداشته باشیم شیطان قادر به رخنه کردن در وجود انسان نیست، افزود: نباید با گمان بد بردن به مسلمان حرمت ایمان و برادر مسلمان خود را بشکنیم.

صدیق عربانی تصریح کرد: دشمن براحتی از طریق شکستن حرمت ها و گمان بد بردن می تواند نفوذ کند و در مقابل خیلی از افراد از جان خود گذشتند تا دیگران از برکت نفس آنها زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه بنی آدم اعضای یکدیگر هستند، افزود: به همین دلیل است که پیامبر می فرماید چیزی را که برای خودمان می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه به افکار منفی که وارد ذهن ما می شود نباید توجهی کرد، گفت: وقتی شخصی می خواهد به مسافرت برود و تصور کنیم که شاید تصادف کند، کار شیطان است و در این مواقع باید به خدا توکل کرد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند به همه کار ها بصیر و بینا است، بیان کرد: اگر کسی در زندگی ما اثر گذار است نباید بگوییم اگر آن شخص نبود میمردم بلکه باید باید گفت خداوند مهر من را در دل وی گذاشت.

صدیق عربانی با اشاره به فرمایش امام صادق(ع) درباره سایر صفاتی که یک فرد مومن نباید داشته باشد، خاطر نشان کرد: حسادت، عصر یعنی سختگیری، لجوج بودن، کذب و دروغ و تجاوز به حق مومن جز این صفت ها است.

صدیق عربانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به حضور پرشکوه مردم در۲۲بهمن، اظهار کرد: با وجود اینکه دشمن ۳۹ سال تبلبغ کرده است که مردم در راهپیمای ۲۲بهمن شرکت نکنند با این حال تمام مردم گیلان از دهستان ها و روستاها بپاخواستند و شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند سر دادند.

وی با اینکه به رهبر معظم انقلاب بخاطر داشتن چنین ملت بزگواری تبریک می گویم، گفت: اکثریت جمعیت حاضر در راهپیمایی ۲۲بهمن مردم گرفتاری بودند که مشکلات زیادی داشتند ولی برای حمایت از ولایت فقیه جانانانه در راهپیمایی شرکت کردند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س)، بیان کرد: این روزها می بایست برای مظلومیت بانوی دو عالم مراسماتی برپا کنیم و قاتل مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س) را به دستان مبارک امام زمان(عج) بسپاریم.

صدیق عربانی با بیان اینکه وعده خداوند حق است و صدای پای منجی عالم به گوش می رسد، افزود: خداوند تا زمان آغاز انقلاب جهانی ملت ایران را پناه بدهد و از شر شیطان در امان باشد.

امام جمعه موقت رشت در ادامه با اشاره به شهر رشت به عنوان یک شهر توریستی و با بیان اینکه وضعیت آسفالت خیابان های شهر رشت اسفناک است، گفت: در فصل پاییز و زمستان سطح شهر بدلیل چاله و چوله هایی زیادی که دارد باعث ترافیک و سختی عبور و مرور برای مردم می شود.

مردم رشت از وضعیت خیابان های شهر خسته و گله مند هستند

وی تصریح کرد: با توجه به پایان سال مردم از وضعیت کنده کاری های خیابان ها خسته و گله مند هستند و مسئولین مربوطه می بایست به سرعت مشکلات مربوط به خیابان ها را رفع و رجوع کنند.

صدیق عربانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در پاسخ به ادعای دشمن که می گوید ما دیگر پارس نمی کنیم و گاز می گیریم گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده است که اگر دشمن بخواهد قدمی علیه ایران بردارد سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه پاسخ آنها را می دهد.

وی با بیان اینکه دشمنان نمیفهمند و نادان هستند که میگویند مردم بخاطر ساندویچ و بدلیل گرسنگی در راهپیمایی شرکت کردند، خاطرنشان کرد: گرسنگی مردم به خارج از این مملکت ارتباطی ندارد و با همین گرسنگی از جان، مال، ناموس و وطن خود دفاع می کنند.

استان مازندران

 

حجت‌الاسلام محمد قاسمی: نسبت به گرانی و اشتغال باید ضربتی عمل کنیم/ مردم در 22 بهمن گُل کاشتند
حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: سیره حضرت زهرا(س) الگویی برای جامعه بشریت، مسلمین و شیعیان است، فکر نکنیم که زندگی فردی و اجتماعی این حضرت فقط مختص به بانوان است.

وی با اشاره به سیره‌های ولایی بانوی اسلام افزود: ازدواج ولایی از نکات مهمی است که در دنیای امروز خانواده‌های دینی و شیعی ما باید به این امر توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت ساری خاطرنشان کرد: دنیای امروز ما به گونه‌ای شده است که ملاک و معیار مادیات و مال و ثروت و حساب بانکی شده است.

این مسؤول عروسی ولایی را نکات دیگر زندگی حضرت فاطمه عنوان کرد و گفت: بر اساس روایت دختر پیامبر لباسی که پیامبر برای شب عروسی برایش تهیه کرده بود به زنی که نیاز داشت تقدیم کرد.

قاسمی با بیان اینکه کسانی که ذهنشان خدایی باشد عملشان هم خدایی است بیان کرد: اگر می‌خواهید انفاق کنید بهترین‌ها را هدیه کنید.

وی به خشم نیاوردن ولی امر را از دیگر سیره‌های حضرت زهرا برشمرد و یاد آور شد: زنان آنچه را که همسر در توان دارد و برایشان فراهم می‌کند سر تعظیم فرو بیاورد و بپذیرند تا همسرش به حرام و گناه نیفتد.

امام جمعه موقت شهرستان ساری با اشاره به اینکه حضرت زهرا برای ما الگو باشد خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌هایی که امروز جامعه ما را زمین‌گیر کرده است چشم به هم چشمی است.

این مسؤول در ادامه با تشکر ویژه از ملت شریف و با بصیرت و ارزشی مردم ایران و شهیدپرور مازندران و مرکز استان به دلیل حضور در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یاد آور شد: روز 22 بهمن مردم ایران گل کاشتند، با این همه تهدید فشار، جمعیت با سلایق مختلف به کف خیابان‌ها آمدند و تماشایی‌ترین حضور را نمایش در آوردند.

قاسمی ادامه داد: از گروه‌های سیاسی، حزب‌ها، جناح‌ها دولتمردان و سه قوه این استدعا را دارم این همایش بی‌نظیر مردمی را مال خود ندانند مردم انقلاب، نظام و کشورشان را دوست دارند، تیپ‌های مختلف در راهپیمایی امسال و از هر قشری حضور تماشایی داشتند و به همین خاطر دشمنان سکوت کرده است.

وی خطاب به دولتمردان و مسؤولان گفت: مردم در امتحانات پیروزمندند اما مشکل دارند و گرفتارند.

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: اگر خطبای نماز جمعه از مردم می‌گویند نسبت به جناح خاصی معترض نیستند، هر دولتی سرکار می‌آید باید نوکر این مردم باشد و سر تعظیم در برابر مردم فرو بیاورد.

این مسؤول با اشاره به اینکه بازار ارز همانند حباب بالا رفت و دولت و قوه قضاییه وارد میدان شدند و دلال‌ها را دستگیر کردند بیان کرد: در جامعه نسبت به گرانی، اشتغال و بیکاری هم باید ضربتی عمل کنیم نباید این دست و آن دست کرد مردم توقعشان از نظام و دولتمردان این است.

قاسمی تصریح کرد: مردم با حضورشان در 22 بهمن نشان دادند که نسبت به اصل نظام و ولایت مطلقه فقیه با هیچ گروهی معامله نخواهند کرد و شعارشان این است که ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.

وی در پایان با اشاره به تشییع 11 شهید گمنام در روز سه‌شنبه در مرکز مازندران، گفت: وظیفه‌مان این است که در تشییع این عزیزان شرکت و دوباره با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کنیم.

 

استان بوشهر

حجت الاسلام والمسلمین عیسی راستگو: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن یک حضورخیره کنند وحادثه ای بزرگ بود
حجت الاسلام والمسلمین عیسی راستگو امام جمعه اهرم درخطبه های این هفته نمازجمعه اهرم ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار داشت: درایام فاطمیه دوم شهادت فطمه زهرا(س)قرارداریم امید است جوانان و هیات های مذهبی مراسمات ایام فاطمیه رادر شهرستان مناسب شان و منزلت این ایام برگزارنمایند.

امام جمعه اهرم ضمن تشکر و قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تصریح کرد : حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن یک حضورخیره کنند وحادثه ای بزرگ بود .

وی با اشاره به اینکه حضورپرشور و مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن نسبت به سالهای گذشته بیشتر بود افزود : حضورمردم پرشور و آگاه ملت غیور ایران اسلامی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن پاسخی قاطع ،کوبنده و دندان شکن به یاوه گوئیهای بیگانگان ودشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی بود.

راستگو ادامه داد: راهپیمایی 22 بهمن پویا و زنده بودن انقلاب اسلامی ایران را به رخ دشمنان کشید .

امام جمعه اهرم خاطرنشان کرد:با توجه به نا آرامیهای اخیر دشمنان منتظر بودند که حضور مردم کم رنگ و بی رونق باشد اما مردم با حضورشان در مردم راهپیمایی 22بهمن به خاطر درک و بصیرت بالایی که داشته از انقلاب اسلامی دفاع کردند زیرا این انقلاب میراث امام(ره) و شهدا و انشاء الله مقدم ساز حکومت جهانی ولی عصر (عج) خواهد بود.

وی بیان داشت : حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تکلیف مسوولان را سخت کرد که باهمت بالا برای کوشش و تلاش بیشتر برای مردم قدم بردارند .

راستگو : از شورای اسلامی شهر اهرم به خاطر نسبت سیستم یک پارچه صوتی در راهپیمایی روز 22 بهمن تشکر و قدردانی کرد .

امام جمعه اهرم با اشاره به سرنگونی اف 16 رژیم صهیونیستی توسط ارتش سوریه بیان داشت: سرنگونی اف 16 رژیم صهیونیستی توسط ارتش سوریه ازسوی تحلیل گران نظامی بسیار مهم ارزیابی شده زیرا هیچگاه رژیم صهیونیستی فکر هم نمی کرد که یک روزی جبهه مقاومت چنین تصمیمی اتخاذ کند که به دنبال سرنگونی جنگنده های رژیم صهیونیستی باشد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی باورکرده که قوائد جنگ به ویژه با سوریه تغییر کرده است و این اولین باره است که جنگنده رژیم صهیونیستی سرنگون و موج خوشحالی درجبهه مقاومت ایجاد می کند اینکه اتاق فکر جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل و ازحمله به سوریه پشیمان می شود نشانه ضعف ودرماندگی رژیم صهیونیستی می باشد.

راستگو افزود:رژیم صهیونیستی درمحیطی عملا امنیتی با تهدیدات چند سویه مواجه شده است اینکه ارتش سوریه به بلندیهای جولان نزدیک شده است تهدیدی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه اهرم گفت :رژیم صهیونیستی خوب می داند ارتش سوریه قوی تر از گذشت است و اگر جنگی هم رقم بخورد پیروزی از آن جبهه مقاومت خواهد بود وموضع جمهوری اسلامی ایران نیز مشخص می باشد .

وی افزود: دشمن اصلی درخاورمیان رژیم صهیونیستی است وما اعتقاد داریم اگرمقاومت ادامه داشته باشد رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید.

استان کرمان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی: افرادی که در جامعه تفرقه ایجاد می‌کنند طعمه شیطان می‌شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با بیان اینکه تقوای الهی عصاره همه ارزش‌های خدایی می باشد، گفت: بندگان برای جلب رضایت الهی باید تقوا پیشه‌ کنند و در همه چند راهی‌ها یک راه به رضایت خدا می‌انجامد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شاید راه رضای خدا سخت و دشوار و منطبق بر خواسته‌های نفسانی ما نباشد، اظهار کرد:اما برای رسیدن به رضای خدا باید در این مسیر حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه اگر قرار بود رفتارهای هواپرستانه در دنیا ساری و جاری شود تمام نظم عالم را به هم می‌ریخت و دنیا را به نابودی می‌کشاند بیان کرد: رفتار هواپرستانه همه را به تباهی و فساد می‌کشاند.

وی ادامه داد:اگر قرار بود تمام نظام عالم تابع میل انسان‌ها باشد همه مسائلی که در نظم طبیعی و ماورای طبیعی انجام می‌شد به هم می‌ریخت.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه نه تنها انسان‌های مختلف که حتی یک انسان هم در روزهای مختلف و دوران مختلف عمر علائق و خواسته‌های متفاوتی دارد بیان کرد: تمایلات آدمی تک بعدی است و به همه جوانب و ابعاد توجه نداشته و غافل است.

وی با اشاره به اینکه اگر حق تابع هواها و هوس‌ها شود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، خاطرنشان کرد: جنگ‌های طولانی، بی‌رحمانه و خانمان‌سوز از حب و بغض‌های انسان‌ها سرچشمه می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حتی قحطی و خشکسالی هم ریشه در اسراف آدمی دارد، بیان کرد: بسیاری از مشکلات و مسائل انسان‌ها چون پرخوری، تجاوز، استرس و بیماری در نتیجه عمل به رفتارهای هواپرستانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه حق و هوا همیشه با هم در گیرند، گفت: گاهی هواها و هوس‌ها در تمایلات شخصی و گاهی در تمایلات جمعی است.

وی با اشاره به اینکه تمایلات هواپرستانه جمعی خطرناکتر است، تصریح کرد: اسلام برای اینکه جوامع دچار این مشکلات و تمایلات نادرست جمعی نشوند راهکارهایی ارائه کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه همیشه در جامعه یک چارچوب حق وجود دارد و از رای اکثریت مردم در چارچوب حق پیروی می‌کند، افزود: باید آرای اکثریت در چارچوب حق و احکام نورانی اسلام قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در متون دینی ما با دو گذاره مواجهیم، بیان کرد: از طرفی در آیات قرآن بیان شده که اکثر مردم شاکر نیستند، نمی‌دانند و اکثریت دچار عدم ایمان می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه در سوی دیگر در برخی روایات آمده که با اکثریت حرکت کنید و از تفرقه در جامعه پرهیز کنید، گفت: آنهایی که در جامعه تفرقه ایجاد می‌کنند طعمه شیطان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در میان این دو نظر متفاوت باید در چارچوب حق و جامعه ایمانی تابع اکثریت باشیم، افزود: در جامعه ایمانی باید به آگاهی و بصیرت توجه کرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه نباید از اکثریتی که ریشه در هوا و هوس داشته و جهل است تبعیت کرد زیرا جامعه را به تباهی می‌کشاند، گفت: باید هوا و هوس را با فکر و اندیشه و بصیرت مهار کنیم و نباید تسلیم هوا و هوس شده که لبه پرتگاه قرار داریم.

وی با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن "رفراندوم عمومی" در تائید نظام جمهوری اسلامی بود.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) گفت: زندگی سیاسی، عبادی و اجتماعی حضرت زهرا(س) در همه بخش‌ها الگو برای جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه آگاهی دادن به همه انصار و مهاجران بخشی از زندگی این بانوی بزرگوار است، بیان کرد: این آگاهی‌بخشی گاهی در خطبه‌ها گاهی در اشک و آه و گاهی هم به صورت مستقیم بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه آن حضرت تا آخرین نفس در خدمت امامت و ولایت بودند، افزود: تمام زندگی این بانو در کنار پیامبر(ص) و حضرت امیرالمومنین(ع) و در دفاع از ولایت، در کنار ولایت، در دفاع از شخصیت ولایت و امام زمان خود بود و تا پای جان در این راه ایستاد.

وی خاطر نشان کرد: در آن روزگار دشمنان با تمام توان سعی در ترور شخصیت حضرت امیرالمومنین(ع) داشتند تا جایی که شهادت آن حضرت در مسجد برای عده‌ای جای سئوال داشت.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به وقایع پیش آمده تا روی کار آمدن رضا خان گفت: استعمار به خوبی می‌دانست که ایرانی‌ها به‌شدت مخالف حکومت بیگانه بر خود هستند از این رو اقدام به روی کار آوردن ایرانی دست‌نشانده خود کردند.

وی با بیان اینکه روی کار آوردن رضاخان به‌دست استعمار و با نقشه آن‌ها بود، یادآور شد: استعمار در طول 12 سال 50 دولت را در ایران سرکار آوردند.


استان اصفهان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی میردامادی: حمایت استکبار از مدعیان دروغین برای ایجاد جنگ بین ادیان


حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای بزرگ اما خمینی (ره) اصفهان اظهار کرد: انسان های باتقوا با اتکای به قدرت بی نهایت الهی در برابر هیچ قدرتی کرنش نمی‌کنند و چون می دانند خدا رازق است هیچ حزن و اندوهی برای زندگی امروز و آینده به خود راه نمی‌دهند.

امام جمعه موقت اصفهان شنیدن خطبه های نماز جمعه را یکی از آداب این نماز بیان کرد و گفت: زمانی که خطبه های نماز خوانده می‌شود به کار دیگری همچون نماز مشغول نشوید و مسائلی که بیان می‌شود را گوش دهید.

وی با بیان اینکه پیامبران به همراه ادعای نبوت خود به مردم معجزه نشان می دادند، اظهار کرد: استکبار در پشت حمایت های خود از مدعیان دروغین در تلاش هست تا بین ادیان مختلف اختلاف و جنگ راه بیندازد.

حجت‌الاسلام میردامادی اراده الهی را غالب بر هر چیز عنوان کرد و گفت: خداوند هر آن چیزی را که اراده کند قطعاً محقق خواهد شد مثل باردار شدن حضرت مریم (س) بدون داشتن همسر و یا در گهواره صحبت کردن حضرت عیسی (س).

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به گسترش فضای مجازی، تصریح کرد: یک مسئله ای که در این فضا بسیار گسترش پیدا کرده انکار و تمسخر هر چیزی است که دلیل غیر مادی داشته باشد؛ استکبار جهانی امروزه علیه ارزش های اسلام جنگ به راه انداخته و اوج آن مبارزه با معجزات الهی و حقایق معنوی است.

وی از حضور و مشارکت مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تقدیر و تشکر کرد و گفت: دشمنان هزینه های زیادی کردند تا مشکلات مردم ایران را بهانه ای برای عدم حضورشان در این روز کنند ولی ملت مشکلات و کمبودها را تحمل کرده و با حضور خود بازهم آنان را مأیوس کردند.

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پس از حضور باشکوه مردم در 22 بهمن، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند عظمت راهپیمایی ملت در این روز پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به بیگانگان، دشمنان و سست‌عهدان داد؛ دشمنی که با تکیه بر تصوّر ناقص و باطل خود از ایران و ایرانی، همه‌ی توان و تلاش تبلیغی خود را بر این متمرکز کرده بود که ۲۲ بهمن امسال را بی‌رونق و احیاناً به ضد خود تبدیل کند.

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: دشمن سال‌ها به وسیله رسانه ها، جاسوسان و مزدوران خود در داخل کشور تلاش داشت تا حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را عکس آن چیزی که رخ داد نشان دهند ولی پیوند عمیق مردم با ولایت دشمنان را بیش از پیش مأیوس و نا امید کرد.

وی با بیان اینکه آقا فرمودند آینده متعلق به ملت بیدار و بصیر ماست، ما مسئولان باید بکوشیم از ملت عقب نمانیم، اظهار کرد: مسئولان به دستور قرآن خود را خادم مردم بدانند و برای آن‌ها کار کنند، گله مردم از وجود فساد و تبعیض است، سران سه قوه این مسائل را به جد پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام میردامادی به برخی از مشکلات و تبعیض‌ها اشاره کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع در اداره ها باید به درستی انجام شود نه اینکه خدای ناکرده توهینی یا جواب سلام مردم داده نشود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: چطور بانک های به عده ای وام صدها میلیاردی با کارمزد چهار درصد می پردازند در صورتی که همان موقع به مردم وام 15 درصدی می دهند این خود نوعی تبعیض است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مکرراً فرموده اند جلوی کالای قاچاق را بگیرید، گفت: چرا اجازه ورود کالای قاچاق داده می‌شود این کالای های قاچاق عامل تعطیلی کارخانه ها و بیکاری جوانان شده است.

حجت‌الاسلام میردامادی به عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران و بازنشستگان نیز اعتراض و تصریح کرد: چرا زمانی که پای پرداخت پول کارگر زحمت کش فولاد مبارکه، ذوب آهن و جاهای دیگر را که 30 سال پای کوره های داغ زحمت می‌کشند، می‌رسد میگویید پول نداریم به تو دهیم ولی پول حقوق های نجومی 30 میلیون و بالاتر را پرداخت می‌کنید.

امام جمعه موقت اصفهان انهدام جنگنده پیشرفته و فوق مدرن رژیم صهیونیست را به دست قهرمانان سوریه را درس فراموش نشدنی به آنان بیان کرد و گفت: صدای ناله‌های نخست‌وزیر این رژیم کودک کش و غاصب به واسطه این اتفاق به آسمان رفت.

استان یزد

آیت‌الله محمدرضا ناصری: سرنگونی جنگنده اسرائیلی درس خوبی برای این رژیم و متحدانش بود
آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تماشایی یزد بیان داشت: مردم بار دیگر نشان دادند که تحت هر شرایطی به آرمان های انقلاب، نظام و رهبری پای‌بند هستند.
وی گفت: مردم همیشه به وظیفه خود در پاسداری از انقلاب عمل کرده اند و مسئولین نیز وظیفه دارند برای حل مشکلات و معضلات تدابیر لازم را اتخاذ کرده و با عزم جهادی و روحیه انقلابی به دنبال برطرف کردن معضلات باشند.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سقوط جنگنده اسرائیلی توسط پدافند سوریه اظهار داشت: این اتفاق بار دیگر هیمنه رژیم صهیونیستی را در هم شکست و متحدان منطقه‌ای این رژیم غاصب، ازجمله آل سعود از این اتفاق درس گرفتند.
خطیب جمعه یزد گفت: هوشیاری امت اسلام و قوی بودن آنها قطعا موجب شکست حامیان آمریکا و اسرائیل و همچنین حامیان منطقه ای آنها چون آل سعود و دیگر کشورهای وابسته به اردوگاه غرب و استکبار جهانی شد.


مسئولان باید قدردان روحیه ایثارگرانه مردم در 22 بهمن باشند

حجت الاسلام حسینی گفت: ایرانیان یک بار دیگر عزم خود را برای مقابله با بدخواهان اعلام و تمام معاندان را مأیوس کردند و سرمایه امید را به دوستان انقلاب هدیه کردند. آنها با افتخار و اقتدار جشن چهل سالگی انقلاب را در حالی برگزار کردند که با صبر و مقاومت، در برابر انواع دسیسه ها و توطئه ها، تحریم ها و تهدیدها، دشمن را به شکست و ناکامی کشاندند.
خطیب جمعه ابرکوه تصریح کرد: لذا این مسئولین هستند که اکنون باید با همه وجود قدردان این ملت و روحیه ایثارگرانه ملی، باشند و صمیمانه و با افتخار به آنان خدمت کنند. مشکلات و موانع سر راه زندگی و کاستی های سفره زندگیشان را برطرف کنند.
حسینی تأکید کرد: ملت ایران در 22 بهمن نشان داد که نسبت به نظام کمترین اعتراضی ندارد و اگر اعتراضی دارند متوجه عملکرد، ناکارآمدی، بی عدالتی و تبعیض هایی است که متاسفانه از گذشته تاکنون بوده است. در حالی که آحاد مردم فدایی نظام، انقلاب و ولایت هستند و نارضایتی خود را به انقلاب گره نمی زنند و از آتش افروزان و اغتشاش گران منزجرانه اعلان برائت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار