استاندار در بازدید از نمایشگاه کتاب خوزستان؛
استاندار خوزستان با تاکید بر این که کتابخوانی باید تبدیل به ارزش شود گفت: برای مأنوس کردن دانش‌آموزان با کتاب باید نظام آموزشی مدارس را اصلاح و پس از آن شرایط و امکان دسترسی سهل‌تر و بهتر به کتاب را فراهم کنیم.
کد خبر: ۵۶۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 18 February 2018

غلامرضا شریعتی همچنین با تاکید بر این نکته که لازم است تا شرایط آرام و بدون التهاب در جامعه ایجاد شود تا جوانان به کتابخوانی بیشتر اهتمام بورزند در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار کرد: الحمدلله تنوع نمایشگاه خوب بود. حضور ۶۰۰ ناشر و عرضه بیش از ۶۶ هزار عنوان کتاب کار ارزنده‌ای است.

وی افزود: طبق گفته مسئولان استقبال خوب بوده است. در عین حال برخی از ناشران انتقاداتی داشته‌اند که طبیعی است.

شریعتی خاطرنشان کرد: تنوع نمایشگاه در همه رشته‌ها و قسمت‌ها خوب بود و همه سلایق پوشش داده شده بود. امیدواریم این‌ها بر غنای فرهنگی جامعه و فرهنگ کتابخوانی در جامعه و گسترش و رونق آن بیفزاید و به ما کمک کند که به تدریج یک جامعه کتابخوان به وجود بیاوریم.

استاندار خوزستان با اشاره به این که رشد و پویندگی جامعه به فرهنگ کتابخوانی آن بستگی دارد گفت: ما در مدارس درس‌خوانی و یادگیری نداریم بلکه صرفا حفظ کردن است. این باعث می‌شود دانش‌آموز از کتاب خاطره خوشی نداشته باشد.

او افزود: اگر به آموزش و پرورش کشورهای توسعه یافته نگاه کنیم می‌بینیم که مباحث امتحان و حفظ کمترین اهمیت را دارد. این روش نوجوان را با کتاب مأنوس می‌کند و باعث می‌شود فرهنگ کتابخوانی در آن جوامع گسترش پیدا کند.

شریعتی اظهار داشت: باید شرایط خرید کتاب را برای همه فراهم کنیم. باید در بخش‌های فرهنگی یارانه بیشتری بدهیم. متأسفانه یارانه‌های ما هدفدار نیست. در کشورهای توسعه یافته به کتاب و کتابخوانی یارانه تعلق می‌گیرد. این ها را باید اصلاح کنیم و امکان و دسترسی افراد را به کتاب بیشتر کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار