مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس:کشت جایگزین را به جای کشت شلتوک توصیه می کنیم، برای جایگزینی کشت شلتوک و ذرت باید قطعا چاره اندیشی کرد ، متاسفانه هنوز کشت شلتوک دراستان فارس بی رویه است.
کد خبر: ۵۶۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 18 February 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهندس حمیدرضا دهقانی یکشنبه اظهار داشت: این طرح همچنین در شهرستان اقلید دنبال می شود و در ماه های آذر ، دی و بهمن 96 دراین شهرستان 118 حلقه چاه غیر مجاز پُر شده است.
به گفته این مسئول در منطقه کامفیروز مرودشت در روز شنبه 77 حلقه چاه غیر مجاز پُر شده و شمار چاه های پُر شده دراین منطقه طی 2 روز گذشته به 118 حلقه رسیده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس افزود: همچنین روز گذشته با پُرشدن 9 چاه در شهرستان پاسارگاد آغاز شد و شمار چاه های پُر شده طی چهار روز گذشته دراین شهرستان به 28 حلقه رسید.
وی با بیان اینکه این طرح در شهرستان سروستان با پُرشدن پنج حلقه چاه کلید زده شده است گفت: اجرای طرح تعادل بخشی و پُر کردن چاه های غیر مجاز ادامه دارد و تعطیل نشده است، مشکل اصلی دراجرای این طرح در سال جاری مسایل اعتباری بوده که تا حدودی رفع شده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس تعداد زیاد چاه های پروانه دار را نیز برا ی منابع آب مشکل آفرین دانست و گفت: بر اساس آمار موجود 15.5 درصد از چاه های مجاز و پروانه دار کشور دراستان فارس وجود دارد، در حالی که پنج درصد از چاه های غیر مجاز کشور دراین استان است، بنابراین باید برداشت های مجاز را نیز برای حفاظت بیشتر از منابع آب کنترل کرد.
دهقانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که اضافه برداشت این نوع چاه ها راهم کنترل کنیم گفت:نصب کنتور هوشمند از جمله راهکارهای کنترل برداشت دراین چاه هاست، از 36 هزار چاه برقی دراستان فارس برای حدود 12 هزار چاه کنتور نصب شده است.
وی ادامه داد:‌ در پروانه این چاه ها ساعت کارکرد درج شده، اگر یک چاه بیش از ساعات مجاز برداشت کند می توان برق چاه را قطع کرد.شرکت های توزیع برق اکنون به راحتی می توانند برداشت این چاه ها را کنترل کنند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس در باره کشت بی رویه شلتوک در استان فارس گفت: کشت جایگزین را به جای کشت شلتوک توصیه می کنیم، برای جایگزینی کشت شلتوک و ذرت باید قطعا چاره اندیشی کرد ، متاسفانه هنوز کشت شلتوک دراستان فارس بی رویه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار