یک مسئول بازار سرمایه گفت: بر اساس آمار، بیش از 11 میلیون کد سهامداری صادر شده که با توجه به جمعیت 80 میلیون نفری کشور، معادل حدود 14 درصد از کل جمعیت ایران است.
کد خبر: ۵۶۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 18 February 2018

به گزارش تابناک : بهنام بهزادفر اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در آمریکا حدود 55 درصد افراد در سال 2015 در بازار سرمایه سهامدار بودند که گاه این نسبت در سالیان گذشته حتی 65 درصد نیز بوده است.
مدیر آموزش و فرهنگ سازی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان این که ضریب نفوذ بازار سرمایه در سایر کشورهای پیشرفته نیز بیشتر از کشورمان است، اضافه کرد: این موضوع نشان می دهد مردم کشور هنوز با بازار سرمایه و مفاهیم سرمایه گذاری در بورس آشنایی کافی ندارند.
این مسئول بازار سرمایه با بیان این که فراگیر شدن بازار بورس می تواند موجب رشد و اعتلای بازار مالی کشور شود، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های مختلف و دوره های آموزشی در بخش بازار پولی و مالی می تواند زمینه آشنایی عمومی با بازار سرمایه را فراهم کند.
بهزادفر با بیان این که بیش از نیم قرن از فعالیت بازار سرمایه در ایران می گذرد، افزود: نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، مهم ترین رویداد حوزه پولی و مالی کشور است که مکانی برای معرفی رخدادها و نوآوری های جدید بازار مالی توسط ارکان نظارتی نظیر سازمان بورس اوراق بهادار و سایر بورس های کشور به شمار می رود.
وی تصریح کرد: همچنین برگزاری این رخدادها، با توجه به ثبات سیاست خارجی و همچنین اطمینان نسبی سرمایه گذاران خارجی به وضعیت کشور، می تواند به محلی برای جذب سرمایه های خارجی نیز تبدیل شود.
این مسئول بازار سرمایه یادآور شد: یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه از 27 الی 30 فروردین 1397 با حضور شرکت های داخلی و بین المللی در تهران برگزار می شود.
افراد می توانند پس از اخذ کد سهامداری اقدام به خرید و فروش سهام و اوراق بهادار در بازار سرمایه کنند، البته امکان دارد که برخی از افراد، دارای چندین کد سهامداری باشند، همچنین افراد حقوقی نیز معمولا چندین کد سهامداری را در اختیار می گیرند.
بازار سرمایه ایران از ابتدای سال تا یازدهمین روز از بهمن ماه سال جاری، با رشد 27.1 درصدی شاخص کل (TEDPIX) رتبه سوم را در میان بورس های معتبر بین المللی به نام خود به ثبت برساند.
از سوی دیگر، با بررسی عملکرد بورس های مطرح دنیا و بازنگری در خصوص درصد روزهای مثبت این بازارها ، بازار سرمایه ایران با پشت سرگذاشتن 209 روز کاری، 70 درصد روزها را در مدار مثبت قرار گرفته است و بیشترین روزهای مثبت را در میان دیگر بازارهای مطرح جهان داشته است.
بررسی 18 بازار بین المللی نشان می دهد که از ابتدای سال جاری تا 11 بهمن ماه، شاخص بورس هنگ کنگ با رشد 35.3 درصدی توانست رتبه بهترین عملکرد را به خود اختصاص دهد.
در حالی که دومین رتبه در این میان به بورس استانبول با رشد 32.1 درصدی شاخص «BIST 100 » تعلق گرفت. در این میان، بورس تهران و شاخص کل آن (TEDPIX) نیز با رشد 27.1 درصدی رتبه سوم در دنیا را به خود اختصاص داد.
رتبه چهارم به بورس «نزدک» با بازدهی 25.6 درصدی اختصاص یافت. رتبه پنجم نیز به بورس نیویورک و شاخص داوجونز تعلق گرفت که توانستند در این بازه زمانی رشد 25 درصدی داشته باشد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار