رییس کل دادگستری قزوین:
رییس کل دادگستری قزوین، نقش وکلا همراه با قضات را در تحقق عدالت بسیار برجسته دانست و گفت: وکلا باید با استدلال و نظرات کارشناسی خود به اجرای کامل عدالت و کاهش اطاله دادرسی در محاکم کمک کنند.
کد خبر: ۵۶۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 20 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز دوشنبه در نشست مشترک با اعضای کانون وکلای دادگستری قزوین که به مناسبت فرارسیدن شصت و پنجمین سالروز استقلال کانون های وکلای دادگستری برگزار شد افزود:مجامع بین المللی همواره از حقوق بشر سخن می گویند اما شاهدیم که امروز همچون گذشته دنیای غرب اگر منافع اقتضا کند از هر سلاح و ابزاری برای نابودی بشر استفاده می کند.
وی اضافه کرد: امروز دنیای غرب نه تنها از سبک زندگی دینی، حتی از زندگی انسانی جدا شده به گونه ای که به جای ازدواج، زندگی با حیوانات را پیش گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی ادامه داد: بی گمان بشریت برای صلاح و پیشرفت باید به سمت دین و ارزش های دینی برگردد بنابراین آینده بشریت، در پیش گرفتن حاکمیت عدل و حق است اما باید ببینیم آیا این نگاه عدل گرایانه در بین مردم نسبت به قضات و وکلا وجود دارد؟
وی همچنین گفت: در مکاتب و مذاهب مختلف از عدالت به فراوانی سخن گفته شده اما عدالت شاید در سخن راحت است اما در عمل چنین نیست.
وی اضافه کرد: تمام ادیان و مذاهب دنیا در انتظار یک منجی برای نابود کردن ظلم ها و جنایات هستند تا رنگ سعادت و آرامش را ببیند.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: عامل اصلی عدم تحقق عدالت در جامعه به خود ما بازمی گردد که اگر از ظرفیت و اختیارات قانونی به درستی استفاده می کردیم امروز شاهد بسیاری از مشکلات در کشور نبودیم.
این مسئول یادآور شد: امنیت،عدل و رفاه حق تمام انسان های دنیا است که اگر محقق شوند جامعه به سمت ارزش های الهی هدایت می شود.
وی ادامه داد: جامعه ای که برای نان شب خود محتاج باشد نمی تواند منتظر تحقق عدالت باشد.
رییس کل دادگستری قزوین همچنین گفت: واسطه بین رفاه و امنیت هم عدالت است که امروز نص صریح قانون اساسی بر آن تاکید دارد.
وی با بیان اینکه زمینه کار بین قضات و وکلا زیاد است،افزود: وکلا و قضات 2 بالی هستند که می توانند با یکدیگر پرنده عدالت را پرواز دهند.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی افزود: مهم ترین سرمایه قضات و وکلا اعتماد مردم است که اگر گرفته شود نمی توانند به وظایف خود عمل کنند.
رییس کل دادگستری قزوین افزود: قانون یک ابزار واحد برای اجرای حق و عدالت است و اگر شاهدیم موضوعی جایگاه عدالت را خدشه دار می کند باید دقت کنیم که در تفسیر و برداشت ما از قانون اشکال وجود دارد.
استان قزوین در حال حاضر دارای 573 وکیل پایه یک دادگستری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار