مدیر آفات عمومی و سن سازمان حفظ نباتات کشور:
مدیر آفات عمومی و سن سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ناظرین خرید گندم باید مهارت تخصصی خود را افزایش دهند و توان ارزیابی و تعیین سن زدگی گندم را داشته باشند.
کد خبر: ۵۶۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 20 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، سعید معین در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باید کارشناسان و ناظران خرید با طی دوره های آموزشی مهارت لازم را در کار خود بیشتر کنند تا مشکلی برای کشاورزان پیش نیاید.

معین بر اهمیت ضرورت برگزاری دوره های آموزشی برای ناظرین و کارشناسان محصول گندم تاکید کرد و یادآورشد: افرادی که در دوره های آموزشی گندم شرکت می کنند باید صلاحیت تعیین سن زدگی گندم را نیز بر عهده بگیرند.

مدیر آفات عمومی و سن سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: هفت استان کشور بعنوان پایلوت برای تشکیل دوره های آموزشی در نظر گرفته شده است و قزوین هم در این زمینه می تواند موفق عمل کند.

در ادامه فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مبارزه با سن غلات در اراضی کشاورزی استان قزوین امسال با نظارت بیشتری انجام می شود.

وی بیان کرد: استان قزوین بستر و ظرفیت مناسبی در توسعه بخش کشاورزی دارد و باید از این پتانسیل بخوبی بهره ببریم.

خمسه تصریح کرد: اولویت مبارزه با سن گندم و اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و باغی از موضوعات مهم در بخش کشاورزی است که باید به سرانجام برسد.

وی بر لزوم نظارت و دقت بیشتر کارشناسان و ناظران خرید گندم برروند عملیات خرید تاکید کرد و گفت: تلاش ما بر این است که درصد سن زدگی گندم نسبت به سال های گذشته پایین تر باشد و این مهم جز با مبارزه به موقع و درست ممکن نمی شود.

خمسه یادآورشد: مشارکت با کشاورزان در زمینه مبارزه بموقع با آفات در اراضی کشاورزی ضروری است تا به هدف برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار