رییس کمیسیون برنامه و وبودجه شورای شهر کرج با بیان اینکه سال آینده چالش جدی در جذب درآمد خواهیم داشت گفت: شهرداری در پروژه های بزرگ حرکت خاصی انجام نداده است.
کد خبر: ۵۶۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 21 February 2018

به گزارش تابناک : عباس زارع در نطق پیش دستور چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد،  با اشاره به ارائه گزارش بودجه شهرداری کرج درجلسه گذشته اظهار کرد: درآمد نقدی و غیرنقدی در ده ماهه سال جاری ۶۹۷ میلیارد تومان بوده که ۳۷درصد وصولی داشته است.

وی افزود: این درآمد نسبت به سال گذشته ۱۴۰میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است، همچنین مبلغ نقدی سال گذشته ۵۶۱ میلیارد تومان و سال ۹۶مبلغ ۶۱۱میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه با اعلام اینکه ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه های جاری و نگهداری شهر کرج می باشد، گفت: اگر مدیریت شهرداری تلاش مضاعف نکند با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد که نگران کننده است.

زارع با بیان اینکه بدهی های سال ۹۶ به سال ۹۷ منتقل خواهدشد، در ادامه گفت: در حوزه سرمایه گذاری  پیشرفتی نداشتیم و موانعی  هم وجود داشته است.

وی افزود:  با نگاه به درآمدها می توان مشاهده کرد که بخش خصوصی نیز با چالش مواجه است.

زارع با اشاره به اینکه درآمد عوارض نوسازی کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: مدیریت شهری در سال آینده برای ادامه کار باید تلاش مضاعف کنند.

نائب رئیس شورای شهر نیز در ادامه جلسه گفت: به دلایل گوناگون با مشکلات داخلی در عرصه هماهنگی حوزه های مختلف مدیریت شهری مواجه هستیم.

منصور وحیدی با بیان اینکه درآمد یکی از آیتم های مهم است، گفت: در حوزه تهاتر در شهرداری کرج برای دلال ها فرصت ایجاد شده است.

 عضو شورای اسلامی شهر کرج  گفت: تهاتر از روز اول در شورا پنجم با اما و ‌اگرهایی روبرو بود تا دست فرصت طلبان کوتاه شود.‌

وحیدی با بیان اینکه  ممکن بود بعضی با استفاده از رانت اطلاعاتی در شهرداری کرج از این تهاترها سوء استفاده کنند، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی  شهر به منظور تحقق عدالت اجتماعی و دسترسی عموم مردم از مزایای سرمایه گذاری با تهاترها معقولانه برخورد کرد.

نائب رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری تحولات عظیمی از شورای پنجم انتظار می رود، گفت: برخی صنایع با زد و ‌بندها سهم شهرداری از پروژه ها را نمی دهند و سایر مراکز به ارزش افزوده سهم شهرداری توجه ندارند که این موضوع باید پیگیری شود.

وی اظهار داشت: ‌اگر حق و ‌حقوق شهرداری به هر دلیل پرداخت نمی شود، لازم است مسئولین شهرداری پی گیری جدی کنند و ‌اگر لازم باشد این موضوع را  در سطح ملی پی گیری نمایند که قطعا شورای اسلامی شهر نیز از این پروسه حمایت خواهد کرد.

وحیدی با اعلام اینکه شهرداری مطالبات ۷ تا ۱۰ میلیاردی دارد اما این مطالبات پرداخت نمی شود، تاکید کرد: در بحث درآمدها شهرداری مشکل دارد اما در حد معقول است و مسائل روزمره پیش می رود ولی رضایت بخش نیست.

وی در پایان گفت: در وصول مطالبات سازندگان ساختمان مناطق مختلف شهرداری کوتاهی می کنند که باید برخورد شود.

 

 

منبع : قدس آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار