تابناک : مدیرعامل‌ستاددیه‌کشور با تشریح تاثیرات اجرای قانون‌اجباری بیمه‌شخص ثالث گفت: با عنایت به ورود به زندان رانندگان در سال 84 امروز ورودی این محکومان با کاهش97درصدی به عدد 1024 نفر تقلیل یافته است.
کد خبر: ۵۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 04 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، با اجرای طرح آزمایشی قانون اجباری بیمه شخص ثالث، طی سال‌های گذشته آمار زندانیان حوادث رانندگی با کاهش قابل توجهی از تعداد  30هزار و 200 نفر در سال 84، به حدود هزار نفر درسال جاری رسیده است که این رقم کاهش 97 درصدی آمار ورود به زندان محکومان مربوط به حوادث رانندگی را حکایت دارد.

مدیرعامل ستاددیه کشور در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شهر شیراز، گفت: هم اکنون 8 هزار و 100 مددجو در سطح زندان‌های کشور با مبلغ بدهی 650 میلیارد تومانی در حبس به سرمی‌برند که تسریع در روند آزادی این افراد تا حدود زیادی به همکاری شکات و طلبکاران پرونده‌ها مربوط است.

جولایی، با اشاره به گذشت 42 درصدی گذشت رضایتمندانه از شکات در سال گذشته افزود: درسال 93 با همکاری طلبکاران بیش از 300 میلیارد تومان به صورت توافقی اخذ گذشت داشتیم که این اتفاق با همکاری خوب مددکاران زندان‌ها و کمک ستادهای دیه استانی، همکاری خوب شوراهای حل اختلاف و معتمدان محلی محقق گردیده است.

اسدالله جولایی افزود: البته از جمع این مبلغ پیش‌بینی می‌شود در صورت کاهش 350 میلیارد تومان بدهی به واسطه گذشت اولیاءدم و شکات این مبلغ با کاهش خوبی به میزان 300 میلیارد تومان تقلیل پیدا کند که در تامین مابقی میزان هم به دلیل عدم پشتوانه مالی این افراد بالطبع همکاری همیشگی نیکوکاران نیک اندیش کشور مورد نیاز است.

وی با اشاره به آزادی 512 مددجوی محبوس آبرومند در رمضان سال گذشته، خاطر نشان کرد: امسال با برگزاری256 همایش گلریزان نسبت به سال قبل که تنها میزبان 170 آیین گلریزان بودیم، امیدواریم تعداد قابل توجهی از جمعیت کیفری زندانهای کشور از این طریق کاسته شده و تعداد بیشتری از مددجویان نیازمند نسبت به سال قبل از بند حبس رهایی پیدا کنند.

وی با اشاره به برپایی 183 مراسم گلریزان در سال 93 گفت: در این مراسم حدود 32 میلیارد تومان برای آزادی مددجویان نیازمند جمع آوری شد که مردم نیکوکار بیش از 17 میلیارد ریال از طریق خودپردازهای بانکی و تعداد 132 نیکوکار با مراجعه حضوری به ستاد دیه و بیش از 11 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز از محل شعبات بانکی سراسر کشور برای امر آزادی زندانیان غیرعمد پرداخت گردیده است.

 

جولایی، با اشاره به آمار تفکیکی مددجویان تحت حمایت ستاد دیه کشور افزود: بر اساس آمار موجود هم اکنون 1024 نفر به دلیل دیه حوادث رانندگی، 295 نفر به واسطه دیه حوادث کارگاهی و شبه عمد، 4500 نفر محکوم مالی غیرعمد ، 1831 نفر محکوم مهریه و 450 نفر محکوم نفقه در زندان هستند و به کمک خیران نیاز دارند.

در ادامه این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در سخنانی با تاکید بر الویت دستگاه قضاء در مقوله حبس‌زدایی و کاهش حداکثری زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: محکومان مالی و مددجویان با جرائم غیرکلاهبرداری هرگز خلافکار و مجرم نبوده و این مددجویان در اصل بدهکارانی هستند که به دلیل عدم توان در پرداخت بدهی و یا دیه ناشی از حوادث رانندگی یا کارگاهی خود روانه زندان شده و با وجود اعتبار اجتماعی بالا بعضا تا مدت‌ها در پشت میله‌های زندان محبوس می‌شوند.

علی القاصی‌مهر، با ارائه آمار جمعیت 1073 نفری زندانیان جرائم غیرعمد زندان‌های استان افزود: مبلغ کل بدهی این زندانیان بیش از 330 میلیارد تومان می‌باشد که در این زمینه مشارکت بیش‌ از پیش نیکوکاران و خیرین لازم به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار