تشنگی غیر معمول و تکرر ادرار از نشانه‌های بالابودن قند خون و از مهم‌ترین علائم بیماری دیابت هستند.
کد خبر: ۵۷۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ 24 February 2018

به گزارش تابناک : حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

نشانه های قند خون بالا

گرچه تنها از طریق تست قند خون می‌توان از بالابودن آن مطمئن شد، برخی نشانه‌ها وجود دارند که حاکی از بالابودن میزان قند خون در فرد هستند.

تشنگی غیر معمول و تکرر ادرار از نشانه‌های بالابودن قند خون و از مهم‌ترین علائم بیماری دیابت هستند؛ هنگامی که قند خون فرد بالاست کلیه‌ها برای دفع قند از خون تلاش بیشتری می‌کنند، در نتیجه مایعات بیشتری هم از بدن خارج می‌شود.

تکرر ادرار و خروج غیر طبیعی آب بدن موجب تشنگی و خشکی دهان می‌شود که از نشانه‌های قند خون بالاست.

چگونه می توان  از بالا بودن قند خون مطلع شد/ یک نوشیدنی مفید و قدیمی/ نشانه های یک تومور مغزی/  خواص یک چاشنی محبوب انواع تومور را بشناسید

یکی از توده‌های خطرناک برای سلامتی انسان، تومور مغزی است؛ به رشد غیر طبیعی سلول‌های مغز، تومور مغزی گفته می‌شود؛ باید بدانید که تومور مغزی انواع مختلفی دارد و همه آن ها، سرطانی نیستند؛ در حقیقت تنها برای تومور‌های بدخیم از واژه سرطان استفاده می‌شود.

برخی از تومور‌ها به بافت‌های اطراف خود حمله نکرده و یا به دیگر نقاط بدن گسترش نمی‌یابند، به این تومور‌ها خوش خیم گفته می‌شود؛ در حالی که تومور‌های بدخیم علاوه بر گسترش سریع و از بین بردن سلول‌های سالم اطراف، به نقاط دورتر بدن هم گسترش می‌یابند.

درمان‌های رایج تومور‌های مغزی عبارتند از: جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی که بسته به شرایط، سن و جنسیت بیمار راه درمان مناسب انتخاب می‌شود.

سردرد، ضعف، به سختی راه رفتن، حملات صرع مانند و دست پاچگی از مهم‌ترین نشانه‌های تومور‌ مغزی است.

چگونه می توان  از بالا بودن قند خون مطلع شد/ یک نوشیدنی مفید و قدیمی/ نشانه های یک تومور مغزی/  خواص یک چاشنی محبوب 

خواص فوق العاده ماء‌الشعیر 

جالب است بدانید که ماء‌الشعیر یک نوشیدنی کاملا باستانی و ایرانی است؛ باستان شناسان در محدوده شهر سوخته دریافتند که مردم این شهر از آب انگور و ماء‌الشعیر به عنوان نوشیدنی استفاده می‌کردند.

ماءالشعیر از موادی همچون مالت، رازک، آب آشامیدنی و گاهی مخمر تولید می‌شود، این مواد موجب شده است تا ماءالشعیر یک نوشیدنی ویژه برای افرادی باشد که با گرفتگی عروق قلبی مواجا اند، زیرا ماءالشعیر در پیشگیری از لخته شدن مفید است.

ماالشعیر از دیابت جلوگیری می‌کند و با افزایش استحکام استخوان‌ها مانع از پوکی استخوان می‌شود؛ همچنین به دلیل وجود برخی از ویتامین‌های گروه ب. در ماء‌الشعیر، نوشیدن آن برای سلامتی پوست مفید و آن را شفاف و قابل انعطاف‌تر می‌کند.

ماالشعیر منبع غذایی مالت جو، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، گلوکز، اسید‌های آمینه و آب کربوناته است.

با این نوشیدنی از ابتلا به دیابت جلوگیری کنید/ چگونه از بالا بودن قند خون مطلع شویم؟/ علائمی که خبر از تومور مغزی می‌دهند/ خواص شگفت انگیز یک چاشنی محبوب 

ارتباط افسردگی با بیماری صرع 

بهتر است بدانید  افسردگی و صرع با یکدیگر مرتبط هستند؛ به طوری‌که میزان شیوع افسردگی در مبتلایان به تشنج‌ ۲۰ تا ۵۵ درصد بیش از دیگر افراد است.

هنوز دلیل این ارتباط به طور کامل مشخص نشده است؛ با این وجود برخی محققان معتقدند دارو‌های ضدصرع علت اصلی افزایش مشکلات افسردگی در این افراد است؛ از سوی دیگر؛ برخی متخصصان بر این باورند که دلیل اصلی این موضوع، واکنش‌های خاصی است که بر اثر بیماری صرع در فرد به وجود می‌آید؛ یعنی علاوه بر محدودیت‌هایی که فرد بیمار بر اثر صرع در جامعه با آن مواجه است و افسرده می‌شود، بیماری صرع هم به تنهایی یکی از عوامل بروز افسردگی است.

کاهش کلسترول با لیموعمانی 

لیمو عمانی نوعی لیمو ترش است که به دلیل مزه فوق العاده، چاشنی انواع غذا‌های ایرانی است و همچنین در دمنوش‌های گیاهی هم از آن استفاده می‌شود.

اما مزیت استفاده از این چاشنی تنها طعم آن نیست؛ کاهش کلسترول بد و تنظیم فشار خون از خواص مهم لیمو عمانی محسوب می‌شود؛ علاوه بر این، این ماده غذایی، حاوی ترکیبی به نام پپتین است که در کنار کاهش کلسترول بد خون از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می‌کند.

لیمو عمانی هم مانند سایر خانواده لیموها، منبع غنی آنتی اکسیدان است؛ آنتی اکسیدان‌ها اصلی‌ترین ماده برای پیشگیری از سرطان بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند؛ یکی از دمنوش‌های شناخته شده هم ترکیب لیموعمانی با گل گاوزبان است؛ این دمنوش خاصیت آرام‌بخشی دارد و برای اصلاح مزاج مفید است.

چگونه می توان  از بالا بودن قند خون مطلع شد/ یک نوشیدنی مفید و قدیمی/ نشانه های یک تومور مغزی/  خواص یک چاشنی محبوب 

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار