مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد خشکسالی‌های متوالی، افزایش روند رو به رشد مهاجرت روستاییان به شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه و ضعیف شدن تعاونی‌های روستایی را از مشکلات و محدودیت‌ها در استان یزد دانست.
کد خبر: ۵۷۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 25 February 2018

علی جهازی عصر امروز در دیدار با مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری یزد با اشاره به اینکه بیش از 100 شرکت تعاونی و اتحادیه در استان یزد فعالیت دارند اظهار داشت: 110 هزار در این تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها عضو هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد با اشاره به وجود 12 واحد نظام صنفی در استان یزد گفت: قریب به 12 هزار و 500 نفر از بهره برداران بخش کشاورزی استان در این واحدها عضو هستند.

وی به توانمندی‌های شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بسیار خوب در سالیان اخیر؛ شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان یزد دارای بیش 26 واحد صنایع تولیدی، تبدیلی، تکمیلی و فرآوری، 115 باب فروشندگی مواد سوختی، 3 جایگاه پمپ بنزین سکودار،3 شرکت حمل ونقل درون شبکه‌ای و 78 باب انبار چند منظوره با ظرفیتی بیش از 47 هزار تن در سطح استان است.

جهازی خشکسالی‌های متوالی، افزایش روند رو به رشد مهاجرت روستاییان به شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه و ضعیف شدن تعاونی‌های روستایی را از مشکلات و محدودیت‌ها در استان یزد دانست و گفت: کمبود قابل ملاحظه اعتبارات و امکانات، کمبود شدید نیروی انسانی متخصص در سازمان جهت حمایت، هدایت و نظارت شبکه از دیگر مشکلات تعاونی‌ها در استان یزد است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد پایین بودن توان مالی و کمبود نقدینگی شبکه در راستای احداث و تجهیز واحدهای تولیدی، تکمیلی و مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، عدم عضویت سازمان در برخی کمیته‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری استانی است که سبب بروز برخی مشکلات در انجام بعضی از وظایف می‌شود، از عمده‌ترین مشکلات سازمان تعاون روستایی استان یزد و شبکه تعاونی‌ها و تشکل‌های تحت نظارت است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار