معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: استفاده از زبان هنر یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای انتقال ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعدی است و در این زمینه باید از توان نویسندگان و هنرمندان خوشفکر استان در زمینه های مختلف بهره گرفته شود.
کد خبر: ۵۷۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 26 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمد نوذری  در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام اظهار کرد: در آینده نزدیک دبیرخانه این کنگره تشکیل خواهد شد تا مقدمات برگزاری کنگره به عنوان یکی از راه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود.


وی با بیان اینکه، از شخصیت های ملی و برجسته کشور برای حضور در کنگره شهدا و سرداران شهید این استان دعوت خواهد شد از تمامی دستگاه های مرتبط خواست، پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری هرچه بهتر این کنگره ارائه دهند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: شهدا برای دفاع از عزت و سربلندی این مملکت وظیفه خود را ادا کردند اکنون نوبت ماست که بدانیم در راه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادتی که شهدا بنا کرده اند باید چه کنیم.


نوذری تاکید کرد: در حوزه فرهنگی، توسعه فرهنگ کار، پاسخگویی، شفافیت، خدمت صادقانه، کار بی منت و احترام به مردم اصلی ترین پیام شهداست که باید مورد توجه قرار گیرد.


وی به 22 اسفند به عنوان روز شهید اشاره کرد و افزود: از ظرفیت صدا و سیما، خبرگزاری ها، رسانه های مکتوب و فضای مجازی برای معرفی این روز باید بهره گرفته شود.


معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: المان های شهری با موضوع شهید و شهادت به شهرها و مکان های عمومی زیبایی و معنویت خاصی می بخشد و باید در تمامی شهرهای استان مورد استفاده قرار گیرد.


نوذری افزود: همچنین به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در سربرگ نامه ها و مکاتبات اداری جملاتی از شهدا درج شود.


مشاور امور ایثارگران استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: در زمینه نصب نمادهای شهری با موضوع ایثار و شهادت در شهرهای استان غفلت شده است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


جواد رحیمی مقدم افزود: به منظور توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی هر چه بیشتر مردم با دلاورمردی های شهدا، لازم است در خیابان های اصلی و ورودی شهرها تمثال شهدا نصب شود.


وی یادآور شد: استفاده از زبان هنر یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای انتقال ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعدی است و در این زمینه باید از توان نویسندگان و هنرمندان خوشفکر استان در زمینه های مختلف بهره گرفته شود.


وی با اشاره به مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران در زمینه اشتغال و تسهیلات بانکی، تاکید کرد: به منظور رفع این مشکلات لازم است بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان عضو اصلی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان حضور داشته باشد.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این نشست گفت: برنامه های مختلفی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی برای بزرگداشت روز شهید پیش بینی شده است.


سلیمان رستمیان افزود: از 15 تا 22 اسفند به عنوان هفته گرامیداشت مقام شهدا نامگذاری شده است 28 برنامه مختلف فرهنگی هنری با موضوع شهید و شهادت در این استان برگزار خواهد شد.


وی اظهار کرد: به مناسبت روز شهید سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به این موضوع اختصاص می یابد که تلاش می شود از ظرفیت توانمندی جامعه ایثارگران بهره گرفته شود./م                




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار