استاندار البرز با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم چراغ حتی یک واحد تولیدی هم خاموش شود؛ گفت: حق البرز با توجه به وجود ظرفیت های اقتصادی و صنعتی فراتر از رتبه فعلی در کشور است.
کد خبر: ۵۷۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 03 March 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی صبح شنبه در پنجاهمین‌جلسه شورای‌گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ اظهار داشت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یکی از شوراهای مهم و موثر کشور است.

وی با اشاره به تاکید دولت بر تقویت شورای گفت وگو خاطرنشان کرد: دو هفته گذشته جلسه مشترک بین استانداران و هیات دولت با دکتر روحانی ریاست محترم جمهور را داشتیم که تاکید اصلی در این سمینار نیز  بر پٌربارتر شدن این شورا و تبادل گفتگوهای صمیمی‌تر و توسعه اختیارات به بخش خصوصی بود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: انتظار ما هم از مدیران بخش دولتی این است که به جد مباحث شورا را دنبال کنند و در مقابل از اتاق بازرگانی و اعضای آن نیز خواهان این هستیم مصوبات لازم در رابطه با بیمه و تامین اجتماعی و... به اجرا و جمع بندی برسد.

وی با بیان اینکه اکنون دولت وارث شرایط سخت گذشته است؛ تصریح کرد: شرایط کشور خاص است، دولت علاوه بر امورجاری باید مباحث مربوط به سال‌های قبل را نیز احیا کند؛ هم اکنون شرکت‌های خدماتی و صندوق های مالی و... متعددی از سالها قبل صدمه دیده اند و دولت باید مجددا این صندوق ها را احیا کند و انتظار می رود همراهی لازم با دولت و دولتمردان  در این زمینه صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه نمی خواهیم چراغ حتی یک واحد تولیدی هم خاموش شود؛ گفت: خوشبختانه تحرک خوبی در استان ایجاد شده و باید بیمه و تامین اجتماعی مساعدت لازم را در این زمینه  داشته باشند؛ اگر چه بدنه کار مقاومت کند باید با انعطاف، بخشی از مسائل را برطرف کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه فلسفه کار شورای گفتگو بهره مندی از نقطه نظرات و مشورت گیری است؛ افزود: همه اعضا موظف به اجرای تصمیمات و مصوبات این شورا هستند.

نجفی همچنین درخصوص تعیین تکلیف زمین نمایشگاه دائمی در استان نیز تصریح کرد: تاکید  ما استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است و باید از این حوزه دعوت به سرمایه گذاری شود.

وی با اشاره به پتانسیل های صادراتی موجود در استان خاطرنشان کرد: فرودگاه به این عظمت و تنها فرودگاه کارگو کشور در البرز استقرار دارد؛ با توجه به برنامه های وسیعی که در زمینه صادرات داریم و صادرکنندگان بزرگ ملی که در این استان هستند باید امتیازات لازم نیز به آنها تعلق گیرد؛ با وجود این امر هنوز کار پایانه صادراتی انجام نشده است و این زیبنده استان نیست؛ بنابراین هرچه سریعتر و تا قبل از پایان سالجاری باید وضعیت پایانه صادراتی استان مشخص شود.

 نجفی گفت: راه اندازی پایانه صادراتی مصوبه دولت و تکلیفی استانی است و در این زمینه ماموریت خاص و ویژه ای به عهده دستگاه ها است که باید نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشند.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی پیام رو به رشد است اما انتظار ما بیش از این ظرفیت ها است.

وی همچنین با اشاره به سفر اخیر هیات لهستانی به البرز بمنظور توسعه همکاری های مشترک تجاری و اقتصادی گفت: لهستان در تصمیم گیری های جهانی همواره همراهی خوبی با جمهوری اسلامی داشته و منطقه خوبی برای تجارت است البته  باید از  ظرفیت آلمان و شهرهای حومه آن نیز بهره مند شد.

وی درخصوص توسعه همکاری های تجاری با کشور ارمنستان نیز افزود: فرصت اروسیا باجمعیت ۱۸۰ میلیونی فراهم است و می توان در قالب های مختلفی از آن بهره مند شد؛ بخصوص در بحث صادرات باید کارهای بیشتری انجام شود.

استاندارالبرز در بخش دیگری بر ضرورت مساعدت ویژه به مودیان مالیاتی تاکید کرد و گفت: در قبال اجرای این امر مودیان نیز وظایفی در قبال دولت دارند که باید به آن پایبند باشند.

نجفی همچنین بر توسعه ارتباطات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با مرکز پژوهش های مجلس بمنظور روان سازی قوانین نیز تاکید کرد و گفت: فاصله جایگاه استان در شاخص های بهبود فضای کسب و کار باید کمتر از رتبه پانزدهم شود.

وی تصریح کرد: حق البرز با توجه به وجود ظرفیت های اقتصادی و صنعتی فراتر از رتبه فعلی در کشور است و باید به جایگاه پایین تر از رتبه پنجم در کشور برسیم.

استاندار البرز گفت: مولفه های اثربخش روی فضای کسب و کار باید تقویت شود چرا که برای بخش خصوصی ایجاد انگیزه خواهد داشت تا البرز به شرایط خودش و آنچه که حق اش هست باز گردد.

 نجفی در بخش دیگری گفت: عمده مسائل و موانع استان در بخش کشاورزی است و باید تحرک ویژه ای را داشته باشیم.

وی افزود: استان البرز یکی از استانهایی است که باید برای توسعه گلخانه ها و توسعه صادرات گل و گیاه امکانات لازم را داشته و موانع برداشته  وکوتاه شود.

نجفی همچنین با بیان اینکه استان در زمینه سرمایه گذاری خارجی رشد خوبی دارد و شاهد این هستیم که در سطح کشور نیز نمود دارد؛ افزود: با وجود این امر تمامی کارشکنی ها باید گزارش شود تا توسط دستگاه های نظارتی و امنیتی بررسی و قطعا نیز برخورد خواهد شد.

بررسی پیشنهادات جلسه‌کارشناسی امور مالیاتی با موضوع رسیدگی به تراکنش‌های بانکی، بررسی پیشنهادات کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و امورگمرکی اتاق بازرگانی، بررسی اصلاح ماده ۶ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص نحوه اجرای ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده از دیگر محورهای این جلسه بشمار می رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار