پارلمان عراق امروز پس از جنجال چند هفته‎ای کُردها بر سر بودجه منطقه کردستان و با وجود اعتراضات فراکسیون‌های کُرد، بودجه سال ۲۰۱۸ را به تصویب رسانده است.
کد خبر: ۵۷۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ 03 March 2018

به گزارش تابناک : پارلمان عراق با وجود اعتراض‎ها و انتقادهای فراکسیون‎های کُرد، امروز(شنبه) موافقت خود را با بودجه سال 2018 اعلام کرده است.

بودجه اربیل در سال گذشته(۲۰۱۷) 17 درصد از بودجه کل عراق بوده است، اما بودجه امسال منطقه کردستان به 12.6 کاهش پیدا کرده است و همین کاهش میزان سهم منطقه کردستان، اعتراض کردها را به همراه داشته است.

سهم منطقه کردستان در بودجه پیشنهادی دولت عراق برای سال 2018 بر مبنای احتساب شمار ساکنان این منطقه تعیین شده و دولت فدرال عراق به دلیل عدم پایبندی منطقه کردستان به ارائه درآمدهای نفتی‌اش به دولت مرکزی بغداد، بر این مسئله پافشاری کرده است.

پارلمان عراق امروز بدون حضور فراکسیون‎های کُرد منطقه کردستان، بندهای بودجه عراق را بار دیگر بررسی و سپس نمایندگان درباره آن راگیری کردند که با موافقت اکثیر آراء، بودجه سال ۲۰۱۸ با وجود مخالفت‏‌های کردها با اکثریت آرا به تصویب رسیده است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز موفقیت پارلمان در تصویب بودجه ۲۰۱۸ را تبریک و اعلام کرد که اجرای قانون بودجه نتیجه همکاری بین ۲ قوه مجریه و مقننه است.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار