‌مدیرکل بهزیستی استان البرز از واگذاری 40 کودک تحت پوشش این نهاد به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی طی 9 ماهه ‌ سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 04 March 2018

به گزارش تابناک : ‌داریوش بیات‌نژاد گفت: از فروردین تا آذرماه سال جاری جمعاً 323 کودک در مراکز بهزیستی استان پذیرش شد که 124 مورد در مراکز دولتی و 199 مورد در مراکز غیر دولتی بود.

بیات‌نژاد افزود: علاوه بر این تا آذرماه 456 کودک نیز در خانواده‌ها، تحت پوشش امداد ماهیانه بهزیستی قرار داشتند.

وی در ادامه به تعداد مراکز بهزیستی برای خدمات‌دهی به این کودکان اشاره و اعلام کرد: در استان البرز چهار مرکز دولتی و 17 مرکز غیر دولتی وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در خصوص واگذاری کودکان تحت پوشش و خانواده‌های متقاضی نیز اظهار کرد: از ابتدای سال 96 تا آذر ماه 40 کودک به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های متقاضی سپرده شد.

وی افزود: در این مدت با فراهم شدن زمینه بازگشت، 40 کودک ترخیص و به خانواده خود بازگشتند؛ علاوه بر این تعداد  13کودک نیز به امین موقتی سپرده شد.

بیات‌نژاد در ادامه به وضعیت کودکان بدسرپرست اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد 76 کودک بدسرپرست از طریق مجاری قانونی به بهزیستی واگذار شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال 95، 22 مورد افزایش داشته است.

این مسئول در خصوص کودکان رها شده نیز گفت: در 9 ماهه سال جاری 36 کودک رها شده به بهزیستی تحویل داده شد، این رقم در مدت مشابه سال گذشته 34 مورد بود.

وی تصریح کرد: این افزایش آمار نشان می‌دهد که وضعیت ناهنجاری‌های اجتماعی نسبت به سال گذشته بهبود نیافته و وضعیت بدتر شده است.

بیات‌نژاد با بیان اینکه تعداد کودکان بیماری که توسط بهزیستی پذیرش شده است از 19 مورد در 9 ماهه سال 95 به 41 مورد در مدت مشابه امسال افزایش یافته است، گفت: تعداد کودکانی که توسط بهزیستی از مادران معتاد گرفته شده است، نیز از 64 مورد در 9 ماهه سال 95 به 96 مورد در مدت مشابه امسال افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد کودکان ارجاعی به بهزیستی از طریق اورژانس اجتماعی نیز از 47 مورد در سال 95 به 49 مورد در 9 ماهه سال 96 افزایش یافته است.

بیات‌نژاد در پایان تصریح کرد: این وضعیت نشان می‌دهد که دولت باید در حوزه اجتماعی و برای ساماندهی ناهنجاری‌ها اهتمام بیشتری به خرج دهد.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار