در آستانه خرید های شب عید گشت های نظارتی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی فعالیت های خودر را آغاز کردند .
کد خبر: ۵۷۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 05 March 2018

به گزارش تابناک : این روزها با نزدیک شدن به سال نو مردم در تکاپو خرید های شب عید هستند به همین بهانه همراه  بازرس ها آماده رفتن به بازار شدیم.

 
در این بازدید به همراه تیم بازرسی وارد بازار شدیم  ، بازرسان هنگام بازرسی تخلفاتی از جمله گران فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و موارد دیگر بررسی می کردند تا در صورت بروز تخلف در واحدهای صنفی با آنها برخورد کنند.
 
به‌سراغ دو نفر از فروشنده ها رفتیم و نظر آنها را در رابطه با این نظارت‌ها جویا شدیم؛

امیر آقاسی زاده فروشنده یکی از مغازه ها گفت: جای خوشحالی است که نظارت و بازرسی در امر فروش اجناس به صورت نرخ گذاری انجام میشود و از اینکه مغازه را بررسی کردند خوشحالم زیرا چیزی وجود نداشت که باعث شرمندگی من شود و این نظارت ها به نفع مغازه داران و مردم است.
 
اصناف مشهد زیر ذربین بازرسان قرار گرفتند
آقای کاظمی یکی دیگر از فروشنده ها افزود:در بازرسی ها هر چه می گویند انجام می دهیم و در کل خدا خیرشان بدهد و این بازرسی ها همیشه باید باشد

مقدسی مسئول بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی  که همراه بازرسان در این بازدید بود در پاسخ به شکایت خانمی که  از تفاوت قیمت ها در خیابان فلسطین گله داشت به خبرنگار ما گفت: مهمترین بخش یک کنترل خودکار و پیشگیرانه درج قیمت است درج قیمت سبب می‌شود مصرف کننده این حق را داشته باشد به این قیمت بالا و پایین انتخاب کنند.
 
اصناف مشهد زیر ذربین بازرسان قرار گرفتند
امیر جلیلی تقویان، رئیس شعب سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی هم که در این بازرس همراه بازرسان بود گفت: شهروندان محترم هرگونه شکایات و گزارش خود را می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ وزارت صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی و همچنین شماره پیامک ۳۰۰۰۹۶۵۱ اعلام کنند تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد شود.
 


۲۵۰ گشت نظارتی  بر بازار شب عیدنظارت می کنند


راضیه علیرضاییرئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در مراسم آغاز عملیات اجرای گشت ها و طرحهای نظارت نوروزی شهر مشهد گفت: از ۱۵ فروردین طرح نظارتی مجاورین و از ۲۵ اسفند ماه طرح نظارتی زائرین آغاز خواهد شد و از ۴۰ اتحادیه‌ای که بر بازار نظارت می کنند جمعا۲۵۰ گشت مشترک در این ایام خدمت رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نظارت ها توسط اتاق اصناف انجام خواهد شد افزود: در طرح مجاورین این نظارت روی بازار شب عید اعم از کالاهای اساسی خوراک پوشاک و کفش است اما در طرح زائرین نظارت بیشتر در بحث خوراک ،سلامت ،اقامت و حمل و نقل است.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خراسان رضوی گفت" در رکن اول این مردم هستند که می توانند جلوی تخلف را بگیرند و در رکن دوم قاضی تعزیرات همراه گشت های نظارتی ما حضور دارد و جدا از شدت عمل در مقابل متخلفین، سرعت عمل لازم را برای احقاق حق مجاورین و زائرین انجام خواهند داد.

 علیرضایی افزود:در ایام عید هم بازرسان از رستوران ها ،اغذیه ها، سوپر مارکت ها و هتل های اطراف حرم مطهر رضوی که زائران در آنجا حضور بیشتری دارند نظارت خواهند کرد .
 
طرح های نظارتی اتاق اصناف مشهد بر بازار شب عید تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد .
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار