۳۵ هزار هکتار اراضی بیابانی در البرز مستعد تولید ریزگرد است
استاندار البرز با بیان اینکه به اندازه توان طرح بیابان زدایی در این استان را پیگیری می‌کنم،گفت: ۳۵ هزار هکتار اراضی بیابانی در البرز مستعد تولید ریزگرد است.
کد خبر: ۵۷۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 07 March 2018

به گزارش تابناک البرز، محمد علی نجفی در مراسم درختکاری که در باغ سیب مهرشهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: درختکاری نماد زندگی و حیات در تمام کشورها به شمار می‌رود.

وی افزود: پروژه آزادراه تهران - شمال به دلایلی بسیارطولانی شده است ولی در حال حاضر با پیشرفت خوبی مواجه شده و با جدیت لازم درحال پیش روی است.

استاندار البرز با بیان اینکه به‌کارگیری بهترین مشاوران و مهندسان ایرانی در اجرای این پروژه انجام شده است، گفت: فاز نخست این پروژه اواخر تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که سبب صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت می‌شود.

نجفی به اشاره به مسائل زیست‌محیطی در ارتباط با این پروژه‌ها، تصریح کرد: روان‌سازی ترافیکی با تکمیل پروژه آزادراه تهران - شمال محقق می‌شود.

وی بابیان اینکه پروژه متروی کرج بعد از گذشت سال‌ها توقف مجددا در حال تکمیل است،عنوان کرد: درحال حاضر تعداد افراد شاغل در قطارشهری کرج500 نفر است که امیدواریم در سال آینده این افرادبه هزارنفر برسد.

استاندار البرز، خاطرنشان کرد: پروژه آبیک به چرمشهر نیز آثار مثبتی را برای البرز از جمله کاهش آلودگی و کاهش ترافیک در محورهای مواصلاتی را به همراه دارد.

نجفی با اشاره به وجود 35 هزار هکتار اراضی بیابانی در استان البرز مستعد ایجاد آلودگی و تولید ریزگردها است، عنوان کرد: طرح بیابان زدایی در استان البز از اولویت های ما است و من به اندازه توان با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار