وقتی دستگاههای اجرایی از پاسخ به مردم فرار می کنند
هرچند برخی می گویند که زمان اختصاص اعتبار به دستگاه های اجرایی برای انجام پروژه ها تعیین کننده است، اما بی توجهی به شرایط جوی خود سبب خسارت و آسیب به سرمایه های ملی و مردمی و از طرفی زمینه ساز نارضایتی است.
کد خبر: ۵۷۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 07 March 2018

به گزارش تابناک البرز، آنطورکه ساکنان مناطقی از البرز از جمله کلانشهر کرج می گویند: برخی دستگاه های خدمات رسان که در روزهای آفتابی کمتراقدام عمرانی از آنها دیده می شود به یکباره و به هنگام بارش برف و باران با حفاری های گسترده خیابان ها و معابرآب گرفته را گل آلود می کنند.

استان البرز در این سال ها به علت تغییرات جوی، روزهای آفتابی بیشتری را تجربه می کند و این انتظار وجود دارد که دستگاه های اجرایی فعالیت های عمرانی را در اندک روزهای بارشی متوقف کرده و خیابان ها و معابر را به ویژه در روزهای منتهی به نوروز تمیز نگه دارند.

 اگرچه اجرای پروژه های عمرانی مانند توسعه شبکه فاضلاب و جدول گذاری از نیازهای اساسی و زیربنایی هر شهر محسوب می شود اما اجرای بهنگام این پروژه ها می تواند رضایتمندی بیشتر مردم و دردسر کمتر آنان را به همراه داشته باشد.


با این حال موکول کردن پروژه ها به وقت غیرمناسب علاوه بر آزردگی خاطر مردم، سبب آسیب دیدگی و خسارت پروژه ها خواهد شد، موضوعی که آثار آن در سال های گذشته به مراتب تجربه شده است.


امروزه با اینکه به واسطه برخورداری از علم و فناوری زمان مناسب برای اجرای پروژه های عمرانی و کشاورزی قابل پیش بینی است، اما انجام آنها در زمان نامناسب موضوعی است که نیاز به آسیب شناسی دارد.


هرچند برخی می گویند که زمان اختصاص اعتبار به دستگاه های اجرایی برای انجام پروژه ها تعیین کننده است، اما بی توجهی به شرایط جوی خود سبب خسارت و آسیب به سرمایه های ملی و مردمی و از طرفی زمینه ساز نارضایتی است.


این روزها حفاری های گسترده در مناطقی از استان البرز توسط شرکت های آبفا، گاز و سایر دستگاه های اجرایی خاطره ناخوشایندی از خدمات رسانی در اذهان مردم به وجود آورده و اینکه چرا دستگاه های اجرایی در زمان نامناسب به فکر اجرای پروژه ها هستند، برای مردم سئوال برانگیزاست.


با اینکه مردم از توسعه خدمات زیربنایی استقبال می کنند، اما این انتظار وجود دارد که طرح های دست و پاگیر مانند حفاری ها به صورت ضربتی آن هم در زمان مناسب انجام شود.


به عنوان نمونه یک شرکت پیمانکاری وابسته همزمان با بارش باران عملیات جدول گذاری را در منطقه حسن آباد این کلانشهر اجرایی کرد که سیلاب، بتون ریزی تازه را با خود برد.


رها کردن کوچه و معابرحفاری شده و گل آلود کردن زندگی مردم موضوعی است که این روزها ساکنان مناطقی از البرز از جمله شهرک های پرجمعیت حسن آباد، اوج کرج و دیگر مناطق از پیامدهای آنها رنج می برند.


آنطور که شهروندان می گویند سپردن امور به شرکت های خصوصی و نظارت نکردن بر فعالیت آنان و پاسخگو نبودن این شرکت ها به مردم خود حکایتی است که سبب سرگردانی شاکیان شده است.


از دیگرسو دستگاه های اجرایی با فرار از پاسخ به شکایات مردمی و دیگران را مقصر دانستن بر سردرگمی ها افزوده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار