شماری از تجار استان البرز به همراه بازرگانان تهرانی، بنا به دعوت رسمی رییس اتاق بازرگانی هندوستان (PHD) برای توسعه مراوده های تجاری ، چهارشنبه شب راهی این کشور شدند.
کد خبر: ۵۷۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 08 March 2018

به گزارش تابناک : در این سفرکه روسای اتاق های بازرگانی البرز و تهران نیز حضور دارند هیات اعزامی ضمن شرکت در نشست های مشترک با تجار هندی و امضاء تفاهم نامه در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی در نمایشگاه IESS این کشورنیزحضور خواهند یافت.
رییس اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مذاکره و امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین اتاق های بازرگانی البرز و هند در زمینه های ساختمان ، لوازم پزشکی، سلولزی، ماشین آلات صنعتی ، حمل و نقل ، ماشین آلات کشاورزی و نساجی از جمله اهدف این سفر است. 
رحیم بنامولایی گفت: اتاق بازرگانی هند به نمایندگی از طرف فعالان اقتصادی این کشور از گسترش روابط تجاری و اقتصادی با بخش خصوصی ایران به ویژه استان البرز استقبال کرده است. 
وی افزود: روابط اقتصادی و فرهنگی ایران و هند ریشه در پیشینه مذهبی و تاریخی بسیار غنی دارد.
بنامولایی گفت: داد و ستد و تعاملات اقتصادی بین تجار دوکشور از گذشته های دور و نزدیک رواج داشته است.
بنامولایی بیان داشت: در گذشته محصولاتی چون ادویه و سنگ های قیمتی از هند به ایران صادر می شد و هند نیز برخی کالاهای مورد نیازش از جمله قالیچه، گلاب و خشکبار را از ایران خریداری می کرد.
وی گفت: ایران و هند دو کشور درحال توسعه هستند که اهداف مشترکی را برای رسیدن به توسعه پایدار دنبال می کنند.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز با اشاره به بهبود روابط اقتصادی ایران و هند طی سال های اخیر ، از ایران و هند به عنوان کلید اصلی توسعه در آسیای میانه نام برد.
همکاری های تجاری استان البرز و کشورهای مختلف جهان ، پس از توافق برجام روند فزاینده داشته و بطوریکه در 2 سال اخیر چندین تیم بازرگانی دولتی و خصوصی خارجی به این استان سفر کرده و تفاهم نامه های همکاری امضاء کردند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار