استاندار البرز با اینکه سقف تعهدات شغلی استان البرز ۳۳ هزار فرصت اشتغالزایی بود و شاهد رشد دو برابری این تعهد هستیم؛ گفت: طبق آخرین آمار ثبت شده در سامانه کار از ۵۲ هزار و ۲۳۰ نفر گذر کرده ایم و از تعهدات استانی پیش بینی شده امروز به تعداد ۶۰ هزار شغل نزدیک می شویم.
کد خبر: ۵۷۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 08 March 2018

به گزارش تابناک : «دکترمحمدعلی نجفی» در «بیستمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» و آخرین هفته ها در روزهای کاری پایان سال؛ عملکرد دستگاه های مامور در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی را بررسی کرد. دکتر نجفی در این جلسه با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) با اشاره به رشد دو برابری سقف تعهدات پیش بینی شده ایجاد فرصت های شغلی در البرز گفت: در هر جلسه از ستاد اقتصاد مقاومتی برگی دیگر از تعهدات محقق شده البرز در ایجاد فرصت های شغلی رو می شود؛ طبق آخرین آمار های ثبت شده در سامانه؛ از ۵۲ هزار و ۲۳۰ نفر فرصت شغلی گذر کرده و از تعهدات استانی به رقم ۶۰ هزار شغل نزدیک می شویم.
***رشد اشتغالزایی امید و آرامش را برای مردم به ارمغان می آورد
وی با اشاره به اینکه سقف تعهد پیش بینی شده ۳۳ هزار فرصت شغلی بوده است؛ افزود: این روند حاکی حرکت کارآفرینان و بخش خصوصی و دیگر مسئولان استانی است که امید و آرامش را برای مردم به ارمغان می آورد.
***پیگیری امور اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستانها مشی کاری فرمانداران باشد
استاندارالبرز در بخش دیگری با اشاره به تعیین تکلیف نهایی وضعیت فرمانداران در شهرستانها گفت: همه فرمانداران موظف هستند در بخش اقتصادی برنامه داشته باشند و از فرصت اقتصادی استفاده کنند؛ هر چند ماهیت کار فرمانداران رسیدگی به امور اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی است؛ اما اقتصاد مشی اصلی آنها خواهد بود.
***گفتمان اقتصاد مقاومتی از دریچه رسانه ملی ترویج شود
وی تاکید بر ضرورت ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی از دریچه رسانه ملی تصریح کرد: برای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی دستگاه های عضو باید فعال شوند و خود در این زمینه برنامه ساز و تهیه کننده باشند.
دکتر نجفی گفت: تولید کنندگان و صادرکنندگان باید از فرصت های صدا و سیما استفاده کنند و فرصت های تولیدی خود را مطرح و معرفی کنند. وی افزود: باید پویایی برای همه بخش ها فراهم شود و این امر نیز منحصر به این کارگروه ها و ستادها نیست؛ همه باید از این فرصت ها استفاده کنند . استاندار البرز در بخش دیگری گفت: به جد دنبال این هستیم از پتانسیلی که در زمینه فناوری در این استان وجود دارد برای توسعه و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.
***اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی امری است و میلی نیست
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تحقق مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی میلی نیست و امری محسوب می شود؛ افزود: وقتی فرصت های بخش اقتصاد مقاومتی و شرایط فراهم است همه باید ملزم به اجرای آن باشند.
دکتر نجفی همچنین در رابطه با عوارض بخش کشاورزی نیز گفت: بخش کشاورزی همواره باید پیشرو باشد؛ هر چند تاکید بر کاهش بهره برداری از منابع آبی است اما بجهت اشتغالزایی و ترویج فرهنگ صادرات و شرایطی که در آینده نزدیک پیرامون بحث توسعه ناوگان حمل و نقل در فرودگاه پیام وجود دارد و رویکرد صادرات بخصوص صادرات گل و گیاه باید تسهیل گری لازم در این بخش صورت گیرد.وی در ادامه درآمدهای حاصل از فعالیت استارت آپ ها را بالا دانست و بیان کرد: برخی از فارغ التحیلان دانشگاه ها از استارت آپ ها درآمدهای میلیاردی تولید می کنند و خودشان بنوعی کارآفرین خواهند بود؛بنابراین باید زیرساخت های فعالیت این بخش در استان مستعد البرز هر چه بیشتر تقویت شود و شرایطی فراهم شود که مردم از فرصت امید استفاده کنند. صدا و سیمای مرکز البرز، شرکت فراورده های نفتی و.... از جمله سازمان ها و دستگاه هایی بودند که امروز از عملکرد خود گزارش کار دادند. ستاد اقتصاد مقاومتی استان علاوه بر تصمیم سازی های کلان استانی؛ کارگروه هایی را نیز ذیل خود تشکیل داده که مهمترین اولویت ها و ماموریت های اقتصاد مقاومتی را اجرایی می کند. کارگروه ارتقای توان تولید، کارگروه تامین مالی و سرمایه گذاری، کارگروه ارتقای بهره وری ، کارگروه توانمندسازی و اشتغال نیروی کار، کارگروه گفتمان سازی، کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد؛کارگروه هایی هستند که به همین منظور فعال شده اند و دربیستمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بخشی از تصمیمات این کارگروه ها نیز بررسی شد. همچنین براساس یکی از مصوبات ستاد اقتصادمقاومتی؛دستگاه های دولتی موظف به پرداخت یک درصد از بودجه هزینه ای به صدا و سیمای مرکز البرز شده اند تا برای ترویج و گفتمان سازی راهبردهای اقتصاد مقاومتی با این رسانه فراگیر مشارکت کنند.

 

 

 

منبع : سپیدارنیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار