قائم مقام وزیر کشور در امور حقوقی، مجلس و هماهنگی استانها با بیان اینکه فرمانداران باید به قانون اشراف کاملی داشته باشند گفت: اشراف فرمانداران به قانون تضمین کننده اقتدار آنها است.
کد خبر: ۵۷۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 08 March 2018

به گزارش تابناک : سید سلمان سامانی در همایش مدیران کل سیاسی استانداری ها و فرمانداران سراسر کشور با اشاره به  اینکه فرماندار باید در اجرای سیاستهای عمومی کشور مقتدر باشد، اظهار کرد: اشراف به قانون تضمین کننده این اقتدار است. در همین جهت، مجموعه قوانین و مقررات کاربردی فرمانداران را احصا کرده ایم و در اختیار فرمانداران قرار می دهیم.

وی افزود: ما قانون را میثاق خود می دانیم. هرچه بیشتر به قانون آشنا باشیم، قدرت و توانایی ما بیشتر می شود و در تعامل با سایر دستگاه های اجرایی و دیگر قوا، آنچه برای فرمانداران قابل اتکاست، اشراف بر قانون و مقررات است.

سخنگوی وزارت کشور همچنین با بیان اینکه ما آنچه در  ۱۵ سال گذشته استانداران و فرمانداران را به محاکم کشانده و منجر به صدور رای محکومیت برای آنها شده است بررسی کرده ایم تصریح کرد: اگر به این موارد که دقیقاً تشریح شده، توجه شود، از هرگونه مسئله ای پیشگیری خواهد شد.

وی افزود: فرمانداران نقاط آسیب پذیر عملکرد خود را شناسایی و بررسی کرده و برای آن موارد تدبیر کنند و از جمله به قوانین مرتبط با این موارد آسیب پذیر اشراف پیدا کنند.

سامانی خاطرنشان کرد: ارتباط ستاد وزارت کشور با فرمانداران و ارتباط فرمانداران با یکدیگر باید بیشتر شود. تا خلائی در فهم و اجرای سیاست های دولت ایجاد نشود و فرمانداران جزیره ای عمل نکنند. در شروع دولت تدبیر وامید باید ارتباط حوزه های مختلف ستاد وزارت کشور هم بیشتر می شد تا پالس واحد و در عین حال جامعی به فرمانداری ها ارسال شود که در حال حاضر مصوبات شورای معاونین وزارت کشور از این ویژگی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین همایش هایی به ما کمک می کند که به فهم مشترکی از مسایل برسیم گفت: در این همایش مطالب کاربردی مطرح شد. فرمانداران باید مشارکت جدی تری در چنین همایش هایی داسته باشند چون فرمانداران بهترین افرادی هستند که می توانند مشکلات شهرستان ها را با هماهنگ نمودن دستگاهها حل کنند. من بسیار علاقمند هستم مشکلات فرمانداران را از نزدیک دنبال کنم. ما باید بدانیم مشکلات فرمانداران چیست. فرمانداران هم از مسائل و سیاست های دولت مطلع باشند.

قائم مقام وزیر کشور در امور حقوقی، مجلس و هماهنگی استان ها ادامه داد: در حال طراحی اپلیکیشنی موبایلی هستیم تا با استفاده از آن درباره  مسائل فرمانداری ها با فرمانداران در ارتباط باشیم. باید از بستر فضای مجازی حداکثر استفاده را برای ارتباط دوسویه خصوصا ارتقای دانش حقوقی داشته باشیم.

سامانی همچنین بیان کرد: فرمانداران در شهرستان های خود اقدامات خلاقانه انجام داده و روش و ساختارهای جدیدی ایجاد کرده اند که این اقدامات باید در اختیار سایر فرمانداران قرار گیرد. ما جشنواره ای برای تجمیع این خلاقیت ها برگزار می کنیم تا این موارد را تجمیع کرده و در اختیار همه فرمانداران قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: سیاست رئیس جمهور این است که مسئولان ملی در سطح شهرستان ها حضور یابند. از استانداران خواسته ایم که با کمک فرمانداران زمینه حضور اعضای هیات دولت، معاونان آنها و سایر مسئولان را در شهرستانها فراهم نمایند.

سخنگوی وزارت کشور همچنین با اشاره به اینکه خدمات فرمانداران به خوبی انعکاس نمی یابد اظهار کرد: گزارش اقدامات خود را به ما بدهید. ما با قوت از خدمات شما حمایت و دفاع می کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه فرمانداران در مصاحبه با رسانه ها باید از حیثیت دولت دفاع کنند گفت: برخی در تلاشند که اقدامات و توفیقات دولت در عرصه های بین المللی و داخلی را حداقل و کوچک نمایی کنند. ما نباید اجازه چنین کاری را بدهیم. در مصاحبه های خود چهار محور تقویت امید در جامعه ، تبیین سیاست های دولت، پاسخگویی به شبهات و بیان دستاوردهای دولت را دنبال کنید.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار