مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت که این استان در 3 سال گذشته و به خصوص در سال جاری با مشکلات عدیده ای از جمله کمبود شدید منابع آبی مواجه شده است که این موضوع پدیده گرد و غبار را تشدید کرده و خواهد کرد.
کد خبر: ۵۷۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 09 March 2018

به گزارش تابناک : حامد فرضی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: یکی از عوارض ناشی از کم آبی ایجاد کانون ها گرد و غبار در جنوب استان است که زنگ خطری است که در صورت تداوم کم آبی مسیر این کانون ها افزایش می یابد.
وی اضافه کرد:در صورتی که برای مقابله با بحران کم آبی و خشکسالی در البرز چاره اندیشی نشود و یک عزم همگانی و ملی برای حفاظت و رعایت منابع آبی صورت نگیرد، ممکن است آسیب های جدی برای استان داشته باشد.
فرضی با بیان اینکه 4هزار هکتار از عرصه های بیابانی در البرز در سال جاری جنگلکاری شده است، خاطر نشان کرد:مقدمات جنگلکاری برای 4هزار هکتار دیگر صورت گرفته که در صورت تخصیص اعتبار، اجرای آن صورت می گیرد.
وی ادامه داد: حفظ منابع طبیعی و آبی در استان نیازمند حضور و مشارکت مردمی است و به همین منظور، یک میلیون اصله نهال تولیدی در اختیار مردم، شرکت ها و موسسات به صورت رایگان توزیع که نقش مهمی در ایجاد فضای سبز و تفرجگاه ها برای استان می تواند داشته باشد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار