رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی، همتای آمریکایی خود را از نگرانی های شدید پاریس درباره حقوق گمرکی واردات فولاد و آلومینیوم مطلع کرد.
کد خبر: ۵۷۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 10 March 2018

به گزارش تابناک : امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز جمعه دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود را از نگرانی های شدید پاریس درباره حقوق گمرکی واردات فولاد و آلومینیوم مطلع کرد و درباره خطر جنگ تجاری که همه کشورهای مرتبط بازنده آن خواهند بود، هشدار داد.

 

الیزه در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ تاکید کرد چنین تدابیری علیه کشورهای متحد که مقررات تجارت جهانی را رعایت می کنند برای مبارزه با رویکردهای غیر منصفانه کافی نیست و هشدار داد اروپا به شیوه صریح و مناسب به هر نوع رویکرد بی اساس و بر خلاف مقرارت تجارت جهانی پاسخ خواهد داد.

 

به گزارش العالم، برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه نیز در پیامی در صفحه خود در توییتر به جنگ تجاری اشاره کرد که به گفته وی این جنگ برنده ای نخواهد داشت.

 

وزیر اقتصاد فرانسه کمی بعد از تصمیم دونالد ترامپ برای اعمال مالیات 25 درصدی بر واردات فولاد و 10 درصدی بر واردات آلومینیوم آمریکا با نادیده گرفتن هشدارهای مکرر تعدادی از متحدان خود از جمله اتحادیه اروپا اعلام کرد ما همراه با شرکای اروپایی خود پیامدهای این تصمیم را بر صنایع خودمان ارزیابی خواهیم کرد و به آن پاسخ خواهیم داد.

 

برونو لومر چند ساعت بعد از توییت خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه واکنش ما جمعی خواهد بود به نشستی اشاره کرد که روز دوشنبه در بروکسل برگزار می شود و همه عوامل صنایع فولاد در فرانسه در آن شرکت خواهند کرد.

 

وی جمعه گذشته چنین تدابیری را غیر قابل قبول خوانده و پاسخ قوی، هماهنگ و متحد اتحادیه اروپا را خواستار شده بود.

 

 

 

منبع : جام نیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار