شهروندان مراقب برداشت های غیرمجاز باشند
درآستانه سال نو و خریدهای شب عید، شهروندان مراقب برداشت های غیرمجاز از حساب هایشان باشند همچنین ادمین های فضای مجازی با توجه به اینکه مسئولیت فضای مجازی را برعهده دارند ازقراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند.
کد خبر: ۵۷۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 13 March 2018

به گزارش تابناک البرز به گفته رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز درآستانه سال نو و خریدهای شب عید، شهروندان مراقب برداشت های غیرمجاز از حساب هایشان باشند.


بر اساس این گزارش درچنین شرایطی که فراوانی جرائم برداشت غیرمجاز رو به افزایش است، هوشیاری شهروندان دراین زمینه ضروری است.

شهروندان برای خریدهای مجازی قبل ازهراقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن شوند تا گرفتار سایت های جعلی وکلاهبرداری و یا بعضا برداشت های غیرمجازنشوند.

همچنین از سپردن کارت های بانکی به افراد غیر برای خرید و تراکنش درفضای مجازی خودداری شود چراکه کارت عابر بانک و رمز یک حریم خصوصی محسوب می شود.

 رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز در این باره تاکید کرد:‌ برخی افراد به دلیل ناآگاهی از برخی جرائم اینترنتی رمزکارت بانکی خود را دراختیار دیگران قرار می دهند که این موضوع باعث سواستفاده های متعدد می شود.


وی افزود: چنانچه درموقع خرید مجازی درخواست مبلغ به عنوان بیعانه شود باید ازهرگونه پرداخت خودداری شود.

 باتوجه به اینکه در ایام نوروز دید وبازدید ها انجام می شود شهروندان عکس و فیلم های خانوادگی تهیه می کنند که باید مراقب باشند در صفحات فضای مجازی و سواستفاده برخی فرصت طلبان قرارگیرد.


رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی البرز همچنین از ادمین های فضای مجازی خواست با توجه به اینکه مسئولیت فضای مجازی را برعهده دارند ازقراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند.


وی افزود: ادمین ها قبل از عضوگیری در گروه ها و کانال های خود حتما کاربر هارا مورد رصد و پایش قراردهند.


اقبالی گفت: پیش بینی و پیشگیری درمقابل تهدیدات و آسیب ها فضای مجازی موجب می شود که کاربران دچار مشکل نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار