کد خبر: ۵۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 05 July 2015
نماینده مردم کرج،فردیس، اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از هفت میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان البرز جمع آوری شد.
به گزارش ایرنا، محمد جواد کولیوند شامگاه شنبه در آیین جشن گلریزان درتالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: دراین آیین دو تن از خیرین پرداخت آزادی 66 زندانی را متقبل شدند ضمن آنکه بیش ازهفت میلیار ریال جمع آوری شد.
وی اظهار داشت: 380 زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای استان در انتظار آزادی هستند که با کمک های مردمی و خیرین به آغوش خانواده های خود باز خواهند گشت.
کولیوند گفت: میزان بدهی این تعداد زندانی غیرعمد 400 میلیارد ریال است .
وی به کمک های خیرین و مردم برای آزادی زندانیان غیرعمد، اشاره کرد و افزود: نقش کمک های خیرین در زندگی خانواده های زندانیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که بسیاری از این افراد بدلیل جرائم غیر عمدی در زندان به سر می برند.
دادستان عمومی و انقلاب کرج نیز در این آیین گفت: برخورد با کسی که در نظم عمومی اخلال به وجود می آورد یا هنجارشکنی می کند، وظیفه دادستان است، همچنین دادستان باید این شخص را تحت تعقیب قرار داده و مجازات آن شخص را تعیین کند.
حاجی رضا شاکرمی دفاع از حقوق شهروندان و عامه مردم یا افرادی که در زندان گرفتار شده اند، را وظیفه دادستان دانست و افزود: دفاع از حقوق افراد جامعه در قالب تامین امنیت یا حتی دفاع از حقوق خانواده های زندانیان می تواند با همکاری مردم و نهادهای خیریه محقق شود.
وی با توضیح اینکه باید امکانات اصلاح زندانیان در جامعه فراهم شود، گفت: استفاده از مجازات های جایگزین توسط دستگاه قضایی، به کار بردن ترویج صلح و سازش از مواردی هستند که می تواند در فراهم آوری زمینه اصلاح زندانیان کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار