استاندار تاکید کرد
استاندار البرز با بیان اینکه همه مدیران نظام اسلامی موظف به پاسداشت و رسیدگی به امور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند، گفت: توجه به این موضوع خود در زمره حقوق شهروندی محسوب می شود.
کد خبر: ۵۷۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 13 March 2018

به گزارش تابناک البرز محمدعلی نجفی در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی که در سالن شهدای دولت برگزار شد، افزود: در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی و... تا کنون اقدامات موثر و ثمر بخشی انجام شده است و یکی از مصادیق اجرای حقوق شهروندی نیز استفاده از حق رای است که در انتخابات رییس جمهوری به عینه تحقق آن را در استان شاهد بودیم.


نجفی گفت: کم رنگ شدن حقوق شهروندان در جای دیگری خودش را نشان می دهد و تنها قوه مجریه موظف به اجرای این امر نیست و همه قوا باید کار خود را انجام دهند تا شاهد اعتراضی نباشیم


استاندار البرز تاکید کرد: اگر کسی به دنبال حقوق اساسی و حقوق شهروندی و به کرامت انسانی معتقد باشد هرگز به اماکن عمومی تعرض نمی کند.


وی با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت زنان در جایگاه های مدیریتی، افزود: در حوزه بانوان کم کار شده است، البته نیاز به زمان داریم ولی باید تلاش و جدیت در این زمینه داشته باشیم و در انتخاب ها از ظرفیت بانوان بیشتر استفاده شود.


استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید جوانان را باور کنیم، گفت: در حوزه جوانان هم همین گونه است و انتظار می رود در بحث شناسایی و انتخاب جوانان از فرصت جوانان در سطوح مختلف مدیریتی استفاده شود.


وی افزود: فرمانداران نباید در ایام نوروز محل خدمت را ترک کنند و کلیه شهرداران و دستگاه ها نیز کشیک های فعال داشته باشند و در موارد ضروری جانشین مربوطه را نیز پیش بینی کنند.


نجفی ادامه داد: ستاد تسهیلات سفر استان به زودی تشکیل می شود و مواردی که لازم است بار دیگر متذکر خواهیم شد و البته عملکرد یک سال اخیر دستگاه ها نیز مرور می شود.


استاندار البرز در خصوص ضرورت اجرای حقوق شهروندی در دستگاه ها نیز بیان کرد: وظایف ما در زمینه تحقق حقوق شهروندی تکریم ارباب رجوع است. بارها و بارها شاهد بوده ایم که ارباب رجوع به اتاق ما آمده و شاهد دعای خیر آن ها بوده ایم و اینکه ارباب رجوع موردپذیرش قرار می گیرد می گوید که با طرح دغدغه ها سبک شده ام همین رضایت خاطر مطلوبی را به همراه دارد، حرکتی که نه هزینه و نه پول و اعتباری را از ما کم می کند.


وی خطاب به مدیران، افزود: عزت و احترام که بودجه نمی خواهد وچیزی از ما کم نمی شود؛ باید با مردم صادقانه برخورد کنیم و به مردم راست بگوییم، انقلاب اسلامی نیز برای همین امر شکل گرفت.


نجفی گفت: گاهی مدیران با یک شاخه گل از همکاران خود قدردانی کنند چرا که این امر موجب تلطیف قلوب و نزدیکی ما به همکاران و ارباب رجوع خواهد شد.


استاندار البرز همچنین با تاکید بر فعال شدن میز خدمت در دستگاه ها تصریح کرد: اجازه ندهید طرح میز خدمت همانند پنجره واحد به یک نام محدود و مورد غفلت واقع شود. یکی از فلسفه های شکل گیری میز خدمت تکریم ارباب رجوع بوده است در پنجره واحد هم همین گونه است سرمایه گذار ثروت می آورد اما با سنگ اندازی ما مانع این امر می شویم.


وی افزود: ثروت از سرمایه بودجود نمی آید ثروت از اندیشه ایجاد می شود و باید این اندیشه ها را تقویت کنیم.


نجفی ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی را نیز برگرفته از مسئله نادیده انگاشتن مطالبات مردمی و عدم تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندان دانست و تصریح کرد: یکی از عمده دغدغه های مقام معظم رهبری نیز رسیدگی به آسیب های اجتماعی است تا جایی که جلسات چندین ساعته را به این مسئله اختصاص می دهند بنابراین باید به جد در این زمینه ورود پیدا کنیم.


وی در ادامه با اشاره به اینکه در آخرین جلسه شورای اداری استان در سال 96 عملکرد شش ماهه مدیران بررسی و کارنامه کاری دریافت خواهند کرد؛ افزود: اقدامات موثری در این مدت در ستادهای مختلف استانی صورت گرفته اما عده ای سفیدی ها را نمی بینند؛ ما تلاش می کنیم تا این عملکردها را انعکاس دهیم و در ارزیابی ها و پایش ها مدیران نمرات عملکرد یک ساله خود را در کارنامه کاری دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار