کد خبر: ۵۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶ 05 July 2015
در جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد استان البرز که شامگاه شنبه با حضور مسئولان استانی برگزار شد دو تن از خیرین پرداخت جریمه و آزادی ۶۶ زندانی را تقبل کردند و بیش از ۷۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد.
به گزارش خبرنگار مهر، جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استاد البرز با حضور نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، دادستان عمومی و انقلاب کرج و دیگر مسئولان استانی شامگاه شنبه در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.

محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از پایان اسارت ۳۸۰ زندانی در بند غیر بزهکار زندانهای استان خبر داد و اظهار کرد: این افراد با کمک های مردمی و خیرین به آغوش خانواده باز خواهند گشت.

کولیوند در ادامه گفت: این افراد به حکم جرایم غیر عمد، روزهای سختی را در زندان سپری می کنند که با کمک مردم افراد خیر می توانند به آغوش خانواده های چشم انتظار خود باز گردند.

به گفته این مسئول میزان بدهی ۳۸۰ زندانی غیر بزهکار ۴۰ میلیارد تومان است و هدف از برگزاری این مراسم جمع آوری حداقل ۱۰ درصد از میزان بدهی آنهاست.

باید چاره ای برای اشتغال زندانیان آزاد شده اندیشید

وی در پایان به کمک های خیرین و مردم در آزادسازی زندانی های غیرعمد، اشاره کرد و افزود: نقش کمک های خیرین در زندگی خانواده های زندانیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که بسیاری از این افراد بدلیل جرائم غیر عمدی در زندان به سر می برند برای نمونه ممکن است شخصی به دلیل آتش سوزی محل فعالیت خود آن هم در هنگام اتمام بیمه کاری، یکی از کارگرانش فوت کند و به دلیل عدم پرداخت دیه راهی زندان شود.

در ادامه مراسم، حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب کرج با اشاره به اینکه ستاد دیه در این مراسم به دنبال آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است، گفت: برخورد با کسی که مُخل نظم عمومی می شود یا هنجارشکنی می کند، وظیفه دادستان است، همچنین دادستان باید این شخص را تحت تعقیب قرار داده و مجازات آن شخص را تعیین کند.

شاکرمی دفاع از حقوق شهروندان و عامه مردم یا افرادی که در زندان گرفتار شده اند، را وظیفه دادستان اعلام کرد و گفت: دفاع از حقوق افراد جامعه در قالب تامین امنیت یا حتی دفاع از حقوق خانواده های زندانیان می تواند با همکاری مردم و نهادهای خیریه محقق شود.

اختصاص حقوق یکماه نماینده مجلس برای آزادسازی زندانیان غیرعمد

وی با توضیح اینکه باید امکانات اصلاح زندانیان در جامعه فراهم شود، گفت: استفاده از مجازات های جایگزین توسط دستگاه قضایی، به کار بردن ترویج صلح و سازش از مواردی هستند که می تواند در فراهم آوری زمینه اصلاح زندانیان کمک کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج در پایان به وجود زنان در بندی که کودکان شیرخوار و زیر ۳ سال در کنار خود دارند اشاره کرد و گفت: وجود زنان با کودکان خود در زندان بسیار ناراحت کننده است باید اندیشید که همه افراد در بند، خطاکار نیستند، بلکه ممکن است طعمه دیگران قرار گرفته باشند به همین منظور می توان با نگاه انسانی به زندان و زندانی و با فراهم آوری امکانات، زمینه اصلاح آنها را فراهم کرد.

در این مراسم دو تن از خیرین پرداخت جریمه و آزادی ۶۶ زندانی را تقبل کردند و طبق آمار تقریبی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان توسط مردم و مسئولان برای آزادسازی زندانیان غیرعمد استان جمع آوری شد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز حقوق یک ماه خود را برای آزادی زندانیان غیرعمد اختصاص داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار